Geluidskaart sound?

stealo2000

Ingeburgerd
Hey mensen,

Ik heb een "audigy platinum"als geluidskaart. Ik neem er vooral samples en vocalen mee op. Maar nu vroeg ik mezelf af of er veel verschil in zit tussen de kwaliteit/sound van geluidskaarten. Ik bedoel als ik nu iets van zang opneem met m'n audigy platinum geluidskaart en ik neem hetzelfde stukje zang op met een andere (duurdere/betere) geluidskaart met natuurlijk dezelfde mic en pre-amp. Hoor je dan veel verschil Qua sound of is dat meestal wel ongeveer gelijk?

Alvast bedankt!

Re: Geluidskaart sound?

Origineel geplaatst door stealo2000
Hey mensen,

Ik heb een "audigy platinum"als geluidskaart. Ik neem er vooral samples en vocalen mee op. Maar nu vroeg ik mezelf af of er veel verschil in zit tussen de kwaliteit/sound van geluidskaarten. Ik bedoel als ik nu iets van zang opneem met m'n audigy platinum geluidskaart en ik neem hetzelfde stukje zang op met een andere (duurdere/betere) geluidskaart met natuurlijk dezelfde mic en pre-amp. Hoor je dan veel verschil Qua sound of is dat meestal wel ongeveer gelijk?

Alvast bedankt!
typ 's 'audigy' of 'creative' in de zoek-functie en het wordt je snel duidelijk...

Re: Re: Geluidskaart sound?

Re: Re: Geluidskaart sound?

Origineel geplaatst door divi
typ 's 'audigy' of 'creative' in de zoek-functie en het wordt je snel duidelijk...

Dit heeft niets met audigy of creative te maken maar over geluidskaarten in het algemeen

Wat denk je zelf?
Waarom zou je anders 500 of 1000 of zelfs 2000 Euro uit gaan geven aan een goede geluidskaart als het resultaat toch hetzelfde is als een creative kaartje van 60 Euro?
Het gaat om de AD converters (analoog-digitaal) en hoe die jou geluid om zetten in 1-tje en 0-letjes.
Hoe duurder hoe (meestal) beter gaat helaas ook hier op.

Back