Waves vs UAD-1

Re: Re: Waves vs UAD-1

Re: Re: Waves vs UAD-1

Origineel geplaatst door Daniel001

Oh ja wat betreft die Pultec Pro: Als je 'em alleen al aan zet zonder aan de knoppen te draaien geeft al het effect alsof je net een duur klinkende analoge hardware EQ in je signaal pad gezet hebt. Superrr!! [/B]

hehehe .. volgens mij is het zo dat als je hem alleen al aanzet dat er wat db's bij komen .. dat kan verklaren wrm jij denkt dat ie dan al zijn werk doet ;) .. heb zelf alleen de normale puteq die bij me uad zat .. vind jij dat er veel verschil tussenzit ? heb al me demo's nog niet gebruikt namelijk

Ouwe-thread omhoogschop dag ? :D

Maar wat Madr ook al zegt : vaak lijkt het allemaal meteen beter te klinken,omdat het volume harder is...een veelgebruikte truc bij een heleboel plug-ins...

Schop schop:D

Zolang de kwaliteit dan ook hetzelfde blijft en dan kan ik bij lange na niet zeggen van de meeste plugins. UAD plugs doen echt iets met de kwaliteit van het geluid. Ik wist persoonlijk niet dat ze zo onzettend goed waren maar dat is kwestie van smaak. Ik zweer bij UAD, sterker nog, ik heb er inmiddels 2. Daar komt bij dat de ondersteuning geweldig is.

en niet te vergeten dat er steeds maar UAD plugins bijkomen. Je moet wel flink in de portemonnee, maar dan heb je ook wat. Laatste aanwinst de roland spare echo RE-201

Fantatisch!! Ben er momenteel mee bezig :okdan:

Even een oude koe uit de sloot halen door dit topic weer naar boven te halen.

Mijn vraag is hoe staat de uad tegenover de powercore. Ik begreep dat laatste wat meer kleur/fx gericht is. Ik heb inmiddels in studio de powercore(firewire) maar wil weten of de uad hierop eengoede toevoeging is.

Greetz,

Bas

Tja, ikzelf ben meer hardware minded, maar ik vind zelf de UAD kaart vaak beter geschikt dan de meeste plugins. Het ligt wel een beetje aan waar je voorkeur naar uitgaat. De UAD kaart doet qua sound een beetje analoog aan. Als je dan graag werkt met cleane, precieze plugins, dan zal de UAD je niet echt bevallen denk ik. Uiteraard ook weer afhankelijk van welke plugs je er bij koopt.

Ik ken de powercore niet, maar ik heb begrepen dat die voor de galmen beter is dan de uad. Voor comps en eq's is de uad weer geschikter, dus ik denk dat de UAD zeker een goed aanvulling is voor je !

Ik ben ook erg gecharmeerd van UAD, natuurlijk is het wel zo dat ze al een paar jaar meedraaien, en dat de ontwikkeling van plugins doorgaat. Toch hoeft wat een paar jaar geleden goed was nu niet minder te zijn, uad plugs geven mij een basiskwaliteit Alleen de 1176 is de koop al waard, en zal het ook blijven. Het is net als met hardware, er zijn genoeg compressors die betere specs hebben dan de vintage compressors, maar toch blijven de oudjes toch nog altijd goed.

Ik weet niet hoe de DSP processor van de UAD geformateerd is, maar als deze 64bit of meer is, dan denk ik dat we er nog lang van kunnen gebruik maken... Echter na een tijdje zal de UAD alleen wat meer concurrentie gaan krijgen (denk 64bit Operating Systems en andere kaarten).

De UAD blijft voorlopig super goed. Alleen al de nieuwe Neve 88RS plugin heeft er voor gezorgd dat ik geen (nieuwere) SSL Duende maar er nog een derde UAD bij koop...

Ik weet niet hoe de DSP processor van de UAD geformateerd is, maar als deze 64bit of meer is, dan denk ik dat we er nog lang van kunnen gebruik maken... Echter na een tijdje zal de UAD alleen wat meer concurrentie gaan krijgen (denk 64bit Operating Systems en andere kaarten).

En dat bedoel ik nu net te zeggen, de klank is goed, en het maakt me niet uit hoeveel bit het is. Al zijn er 128 bit systemen, dan nog zal een uad prima klinken. Bijvoorbeeld een Fairchild (een echte) is ook niet minder geworden sinds ze transistors zijn gaan gebruiken. Goed is goed.

Back