cubase & dmx 6 fire opname probleem

beestachtig

ja ja ja ja
Yo, ik heb sindskort cubase, en een DMX6Fire 24/96(ja ik weet hij is crappy).. maar ik heb nu in cubase geselecteerd bij VST Multitrack dat hij de asio van de de dmx6fire moet gebruiken, als ik dan opneem neemt hij niks op, het grappige is als ik een andere asio driver kies dat hij teminste wel iets opneemt(bij 1je neemt hij de beat ook op en bij 1je neemt hij wel op maar compleet naast de maat).. ik heb bij het control panel van dmx6fire natuurlijk ook ingesteld dat de opname bron staat op de line in want ik moet opnemen met mijn microfoon..

kan iemand me helpen? snap er echt geen snars van

Als je een audio kanaal selecteert en deze in opname zet, slaat de meter van dat kanaal dan uit als je door de micro praat? Welke Cubase versie heb je? Neemt hij goed audio op bij de andere driver instellingen? Je kunt inderdaad wel het beste de Asio drivers van de DMX gebruiken. Het valt ook aan te raden om de laatste versie van de drivers te downloaden en installeren. Heb je ook in Cubase de input bussen goed aanstaan en de juiste ingang op je kanaal gekozen?

:okdan:

Welke cubase gebruik je? Ik gebruik zelf cubase sx en een dmx 6fire 24/96, en ik kan zonder problemen opnemen.
Het naast de maat lopen van je opname heeft met je bufferinstellingen te maken. Je kan het beste idd de asio drivers gebruiken voor een zo laag mogelijke latency, direct monitoring op uit zetten en als je je mic op wil nemen moet je dmx opnamebron ook op mic staan. Als je de line in op wil nemen moet je line-in selecteren. Ik maak al een aantal jaren zeer tevreden onames van o.a. analoge synths met mijn dmx 6fire. mag ik je vragen waarom je het een "crappy" kaart vind? Omdat jij er geen goede opnames mee kan maken omdat je het een en ander niet goed hebt gedaan, wil niet betekenen dat het een "crappy" kaart is, toch?

Origineel geplaatst door RezonatoR
Omdat jij er geen goede opnames mee kan maken omdat je het een en ander niet goed hebt gedaan, wil niet betekenen dat het een "crappy" kaart is, toch?

:dubbel: :okdan:

Ik heb zelf niet die kaart maar ik vond het wel een goeie opmerking. Net zoals "...mijn pc is slecht want hij doet niet wat ik wil..." en dat soort uitspraken.

het probleem is opgelost, ik heb gewoon full duplex asio driver geselecteerd, werkt perfect

mag ik je vragen waarom je het een "crappy" kaart vind? Omdat jij er geen goede opnames mee kan maken omdat je het een en ander niet goed hebt gedaan, wil niet betekenen dat het een "crappy" kaart is, toch?

het is een crappy kaart omdat ik tijdens mijn opnames altijd kraakjes hebt, ik heb alles geprobeerd om dit te verhelpen maar niks helpt, waarschijnlijk maakt hij een fout met mijn moederbord of harde schijf, en daarnaast vind ik de support van terratec ook bijzonder slecht.

dus als je in het vervolg bijdehand uit de hoek wil komen met je wiseguy opmerkingen moet je toch even 2 keer nadenken, des al niet te min, bedankt voor je hulp

Origineel geplaatst door beestachtig
dus als je in het vervolg bijdehand uit de hoek wil komen met je wiseguy opmerkingen moet je toch even 2 keer nadenken, des al niet te min, bedankt voor je hulp

Mag ik ook even bijdehand uit de hoek komen ?

Misschien is de DMX6 Fire geen top notch geluidskaart, maar hem crappy noemen vind ik ook ver gezocht.
Ik heb deze kaart in mijn home PC zitten en gebruik hem om thuis wat te rommelen, games, muziek en DVD'tjes te spelen.
Voor de prijs die dit kaartje kost vind ik hem steengoed klinken en biedt nog flink wat mogelijkheden ook, oa de aansluitmoeglijkheid voor een draaitafel vind ik top !
Probeer eens 96 Khz @ 24bit. Eens kijken of je hem dan nog 'crappy' vind...

Dat je kraakjes hebt ligt niet aan de kaart, want ik heb hier nog geen kraakje gehoord.
Je hoort vaak beweren dat de Terratec drivers shit zijn.
Nog nooit iets van gemerkt.

Misschien is een Soundblaster wat voor jou ?

Welke cubase gebruik je? Ik gebruik zelf cubase sx en een dmx 6fire 24/96, en ik kan zonder problemen opnemen.
Ik maak al een aantal jaren zeer tevreden onames van o.a. analoge synths met mijn dmx 6fire.

ik heb hem al een tijdje een het is echt een uitstekend kaartje. wat nou kraakjes :confused: je weet toch wel dat je geen pinda's moet eten tijdens het luisteren toch ;)

Wat het probleem had kunnen zijn is dat in cubase vaak de "verkeerde" inputs als standaard staan.. ff in line in veranderen (of wat je wilt) en gaan met die kiwi.

En 6 outputs, mogeljkheid om dochterboordje aan te sluiten, latency van 3 ms etc, dedicated draaitafel/mic inputs + spdif/optical etc.etc. vind ik qua specs niet slechtjes hoor.

voor de record : het probleem is allang opgelost, dus bedankt voor al jullie intelligente opmerkingen.

ten tweede ; je mag natuurlijk bijdehand uit de hoek komen, maar in dit geval vind ik het eerder uitermate irritant omdat jullie niks weten van mijn ervaring met deze geluidskaart.

dus zoals eerder gezegt, trek wat minder snel je conclusies, en trouwens, het is mijn eigen mening wat ik van die kaart vind, en die mening is zodoende in dit desbetreffende reeds opgeloste vraagstuk onbelangrijk.

Ik heb zo het idee dat je er niet zo goed tegen kan dat er mensen zijn op dit forum (of een ander forum) die niet jou mening delen. Ik vertelde alleen mijn ervaringen met de dmx 6 fire, en probeerde helemaal niet wiseguy-achtig uit de hoek te komen. Dat zijn mijn ervaringen...

En wat ik al verwachtte: je vindt de kaart dus crappy omdat je kraakjes hebt. Deze kraakjes zijn op te lossen door je brakke VIA chipset mobo te vervangen door een betere, of door je bufferinstellingen beter in te stellen.

Maar goed...

zoek je het de volgende keer toch lekker zelf uit...ik probeerde alleen maar te helpen....

Zeker geen crappy kaart, dat klikjes ligt aan je pc, Verplaats je geluidskaart zover mogelijk van je videokaart.

Nog even een filosofische opmerking: Je kunt niet zeggen iets is slecht; Je vindt iets slecht.

Een apparaat is alleen goed of slecht als het voor jou wel of niet voldoet. Dat wil niet zeggen dat een ander het daar mee eens is. Wanneer een apparaat van 20 euro voor jou doet wat jij ervan verwacht dan is het voor jou een goed apparaat. Als hetzelfde ding voor iemand anders niet niet aan z'n verwachting voldoet dan is het voor die persoon een slecht apparaat.

Denk hier even rustig over na....
Iedereen weer vriendjes??? :engel: :luv:

:okdan:

Ik kan even niet helemaal tegen de toonzetting in dit geheel. Ik wilde gewoon even advies geven op een topic waar ik iets vanaf weet en nu lees ik allemaal ingetogen hate-posts. Jammer. Ik spreek uit ervaring wanneer ik over de dmx kaart praat (zit nog steeds in mijn thuissysteem). Ik kan er heel goed mee uit de voeten. Het is verre van een crappy kaart de conversie (AD is goed) de drivers zijn supersnel en stabiel en ik heb prima ervaringen met de support van terratec als ik ze bel wordt ik of meteen te woord gestaan of teruggebeld (ik heb 4 producten in bezit (dmx 6fire lt, 2x ews88mt, ews64 xxl) waar ik toch wel af en toe iets over te vragen heb naar de helpdesk toe), ik weet alleen uit ervaring (ik heb er drie maanden een gehad en toen snel weggedaan) dat de soundsystem dmx de voorloper van de "fire" serie niet helemaal betrouwbaar was.

Goed dat de problemen achter de rug lijken beestachtig.
Een ongevraagde wijsneustip: gebruik voor een geluidssysteem ALTIJD INTEL, ASUS (of 1st class mobo met intel chipset) en merk geheugen. Gebruik een simpele grafische kaart die NIET op het moederbord is geïntegreerd als je probleemvrij wilt muzieken op je pc. Doe geen andere dingen dan muziekmaken met het systeem. Voor je het weet heb je performance issues. Ik werk zelf altijd met verwisselbare harde schijven om het audiosysteem zo kaal mogelijk te houden.
Goede raad is duur. Een computer volgens deze specs niet de goedkoopste, maar...... met audio is goedkoop soms duurkoop. Waarom deze samenstelling? Hardware wordt meestal op deze manier getest. Daarom. Niet omdat andere hardware inferieur zou zijn, maar omdat PC's nu eenmaal instabiele knutselbrouwsels zijn en geen geoliede met zorg samengestelde ferrari's.

Ik zie ook een beetje in de toonzetting van beestachtig, dat hij eigenlijk niet geholpen wil worden. Als je het zelf heel goed weet, moet je ook niet vragen om de mening of hulp van anderen. In elk antwoord proberen we namelijk ook een beetje ons eigen ego te strelen nietwaar?
:geslaagd:

luister, ik begin hier een topic over cubase en opnemen, ik zet er achter haakjes neer dat ik die kaart niet zo cool vind, heb ik mijn eigen reden voor, en vervolgens krijg ik mad flag aan me hoofd voor die opmerking terwijl dat niet eens het punt in kwestie is..

ik heb verder met niemand een probleem, maar ik kan er niet tegen als iemand een beetje flauw gaat reageren op iets wat helemaal niet aan de orde is..

maar bedankt voor al jullie reply's

kusje

Ga huilen beestachtig terug naar ML jij!! :biertje:

Jamaar beestachtig
Jij stelt het (volgens jouw crappy zijn van de kaart) nota bene zelf aan de orde. Dus ik snap je niet.
Als je er geen commentaar op wenst, begin er dan niet over in je post!

hahaha

kusje voor mole, we hebben allebei gelijk, niet meer niet minder,(ik begin erover, en jullie reageren erop)

ik ga een beat maken, tot later!

Beest: Ik was ooit McNRiQ, maar nu bekend als donnie_darko :)

Back