>In de sneltram< naar nieuwegein

:D

Ik dacht, ik vraag ff welke muziekstijl het is, voordat ik ineens hardrock ofzo te horen krijg, waar ik niks mee kan.

Maar ok, het is dus electronic/ambient.

Ik hoor een gaaf ingespeelde drumbeat met een baslijn (sublaag) erbij. Soms clipt het geheel een beetje heb ik 't idee, maar dat is erg moeilijk te horen vanwege de slechte geluidskwaliteit. 96kpbs is toch wel erg laag blijkbaar.

Verder een hoop bliepjes enzo... klinkt ook wel cool. Qua ritmiek en timing passen de bliepjes en de beat goed bij elkaar.

Ik kan niet echt goed horen of de beat vet genoeg is en genoeg punch heeft. Daarvoor is de geluidskwaliteit te slecht.

Verder zit er een onwijs irritante hoge piep in het nummer, maakt het luisteren niet echt plezierig.

Verder zit er nog wat pads door de track verwoven hoor ik. Er zitten niet echt veel elementen in de track, maar op een of andere manier heb ik toch niet het idee dat 't onwijs leeg of saai klinkt. Dus dat is best ok eigenlijk.

Je moet echt proberen een 128k versie neer te zetten ofzo, dan kan ook wat commentaar over het mixen, masteren, eq-en, stereobeeld etc. gegeven worden.

Ja je hebt gelijk! @!*%%;:!!!

Het is eerlijk gezegd een wat oudere opname (met een ea-1 erbij diek nie meer heb) enzo dus maar die leegte die je bedoeld is vaak kenmerkend voor mijn tracks, ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet of dat nou + of - is.

.....

Leegte....

Als het een gebrek aan inspiratie is, dan is het negatief
Als het opzet is, dan is het positief

leegte moet aangevuld worden, aangevuld met meer instrumenten!
Dat is 1 van dingen waar dit forum over gaat
De behoefte aan invulling van die leegte ...
Maar elk instument blijkt vaak zo bescheiden, zo mager, en vult maar weer een klein stukje
en ga je steeds maar weer op pad voor meer
rond te kijke in de meest uitgebreide studio's met je marktplaatskoopje (a.o.)
dus noem je het maar minimal

:z

:geslaagd:

Origineel geplaatst door tragmadat
leegte moet aangevuld worden, aangevuld met meer instrumenten!
Dat is 1 van dingen waar dit forum over gaat
De behoefte aan invulling van die leegte ...
Maar elk instument blijkt vaak zo bescheiden, zo mager, en vult maar weer een klein stukje
en ga je steeds maar weer op pad voor meer
rond te kijke in de meest uitgebreide studio's met je marktplaatskoopje (a.o.)
dus noem je het maar minimal

:z

:geslaagd:

Dat is ook een manier.. ;)

Zoals Solid_Snake hierboven al zegt dat de geluidkwaliteit slecht is.
Maar verder vind ik je nummer niet slecht.
Misschien nog een extra hat.
Kan verder niet echt veel zeggen.

ey ja, helemaal mee eens. Deze stijl heb ik nog nooit van je gehoord, dit gaat er wel in! Niks op aan te merken.
Ja het geluid, maar dat is al gezegd dus ik ga geen wiel opnieuw uitvinden

:verkoght:

ben ik de enige die van die ranzigheden als die hoge piep juist erg waarderen?

ik vind het een erg relaxt trackje...

alleen mis ik wat hoog...
en de beats klinken iets te clean droog... dat kan smeriger naar mijn idee :D

waarmee heb je dit gemaakt?

Ik graaf dat.
gear: -dx200 ea-1 (helaas verkocht inmiddels) & microkorg
opgenomen met een inmiddels overleden geluidskaart, vandaar die piep.
helaas al weggegooid, anders had je 'm wel mogen hebben --> ranzige piepgenerator!
Ik ben nu bezig een big muff te gebruiken voor de xtra ranzigheid, dus dat komt wel weer goed.
Wat verder misschien wel informatief is is dat het geheel eigenlijk in 1 take is opgenomen met dus eigenlijk maar 3 opnametracks.

Misschien wel leuk om te weten...

Hoe heb je dat melodietje gemaakt? Hoe is die opgebouwd?

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld,
Dat is een kwestie van een melodie die wordt getriggerd door de e-a secuencer (erg simpel dus).
De ea triggerd de microkorg via midi en de appreggio staat aan.
Het is vervolgens aan de appreggio-instellingen (en dat zijn er nogal wat) hoe de micro erop reageerd.
Daarbij kun je ook nog gewoon meespelen, het hoeft niet eens in de maat!
Vaak klinkt dit voor geen meter overigens maar met een beetje wiskundeknobbel en/of een boel talent genereer je een scala aan nieuwe variaties op je basismelodie.
De melodie zelf heb ik even niet bij de hand nu, maar dat is ook niet de kern de truuk zeg maar.
Ik ben ook nog aan het uitzoeken hoe ik dit weer in een seqencer op kan nemen.

:maffia:

Origineel geplaatst door barn
Misschien wel leuk om te weten...

Hoe heb je dat melodietje gemaakt? Hoe is die opgebouwd?

ben ik ook wel benieuwd naar .. arpeggio ?
vindt het ook vet trouwens !

:halleluja

moet toch maar meer met arpeggio's gaan doen, alleen heb ik er eigenlijk geen...

alleen op de mono/poly... maar die is weer minder geschikt voor dit soort geluiden...

bestaan er niet losse te programeren arpeggio's ofzo? die je tussen je sequencer en een synth kan doen bijvoorbeeld?

Ja die bestaan volgens mij wel, daar heb je plug-ins e.d. voor maar die ken ik lekker niet!
Ik heb in cubase geloof ik ook wel eens zoiets gezien ...

barn <-> computers <-> muziek gaan niet samen...

liefst een kastje dus :D

Back