Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ik heb alleen een dal op de 100 hz en hoe kan je die verhelpen ?
je vind zelf dat dat een bepaalde wand de dal veroorzaakt doordat deze die opneemt.
als ik die 100 hz ga eq en met een DEQ 2496 dan krijg ik hem wel aardig weg.
maar is dit wel de bedoeling dan krik je de 100hz weer omhoog lijkt mij.
Origineel geplaatst door Hanz
Het valt me op dat jouw grafiekje zowiezo vrij sterk afrolt onder de plm. 120 Hz.
Je moet je even afvragen of dat komt door de speakers (misschien zijn die vrij beperkt) of dat je kamer daar ook een rol in speelt. Op
ik heb absulote zero speakers..
zou kunnen
Wat kan je eraan doen?
2 mogelijkheden: absorbers of tuned resonators.
ik had al 3 steenwollen absorbers gemaakt. van 120 x 60 een plaat met een rockwoll mat met katoen erover heen.
in de hoeken en schuin tegen het plafond.
geen effekt op de grafiek wel hoorbaar
Daar bestaan op dit forum 2 aparte threads over.
Dips (nulls) veroorzaakt door staande golven moet je nooit bij-EQ'en... dat kost je monitors / versterker meer vermogen en die zullen daardoor eerder vervormen. Het effect zal daartegen klein zijn, kwestie van uitdoving.
Origineel geplaatst door mischa
opkrikken kan wel maar is niet de mooiste oplossing. Het kan idd zijn dat je een gipswandje heb die op 100 hz aan het trillen is .. Als dat zo is het je een probleempje .
probeer het probleem te vinden . dan kan ik wel een 100 hz paneltje calculeren .

, Wat je zou kunnen doen is net als hans van een wat stevigere rockwool plaat een conrner trap maken . dus een een plaat van 1 meter bij 60 cm doorsnijden tot 2 stukken van 50 bij 60 cm .. en deze dan diagonaal doorsnijden . Je heb dan driehoekjes , stapel deze van af de grond tot aan het plafond op zoveel mogelijk plekken .. Werkt altijdOrigineel geplaatst door mischa
202 is het standaard zachte wol plaat van de gamma karwei geloof ik . zo in een hoek begint het pas te dempen op een 200 hz . maar omdat het vrij zachte platen zijn eerder 300 a 400 hz . ( die platen zorgen er wel voor dat het direct reflection system van de bose speakers niet meer optimaal werkt, Wat je zou kunnen doen is net als hans van een wat stevigere rockwool plaat een conrner trap maken . dus een een plaat van 1 meter bij 60 cm doorsnijden tot 2 stukken van 50 bij 60 cm .. en deze dan diagonaal doorsnijden . Je heb dan driehoekjes , stapel deze van af de grond tot aan het plafond op zoveel mogelijk plekken .. Werkt altijd

Origineel geplaatst door mischa
Zet hier een foto van je opstelling en curve neer . ZOrg er wel voor dat de luisterpositie en monitor plaatsing gelijk blijft in nieuwe en oude situatie .
Dan ga ik proberen om stap voor stap de curve te vertalen in gerichte oplossingen .
Ik heb dus maten nodig van ruimte sweet/positie afstand luidspreker van luidspreker tot de muren etc .
Je zou dan als test b.v. 1 van de oplossingen kunnen bouwen en daarna kijken of het idd beter is geworden .
Dit zou een praktijk bewijs zijn van het hele verhaal en ook erg leerzaam .
In Het laat tot een 150 hz gericht dempen met een panel absorber boven de 150 hz met steen/glaswol platen .