keyboard niet herkent in cubase, voorheen wel

ponchovogel

vers als belegen brood
Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd met xp.

Hiervoor draaide XP met cubase zonder problemen, ook werd mijn m-audio usb keystation 61 herkend door cubase.
Nu start ik cubase op en kan ik mijn keyboard niet meer selecteren, heel vreemd.

Heb de up to date drivers op de site van m-audio proberen te vinden maar ook deze zijn onvindbaar al staat er iets over de radium 49...
Maar met deze driver gebeurt er niks en wordt er gewoon om de cd gevraagd met drivers die ik dan maar weer gebruik.

Het rare is dat dit gebeurt is na de nieuwe xp instalatie en dit nooit had....

Zou het aan de drivers kunnen liggen, zo ja wie weet er een partij goede.
Of is het misschien de usb poort ofzo??

In systeem wordt nu wel mijn keyboard herkent maar blijft er een usb controller staan die ik niet kan installeren.
Wat dit is weet ik niet maar bij deze kan ik geen drivers selecteren.Als ik mijn keyboard loskoppel en alle usb poorten openlaat blijft er in apparaat beheer een vraagteken staan op usb controller.
Misschien heeft t er niet mee te maken maar ik meld dit iig.

Ook als ik een synthsoftwaar open kan ik niet spelen op keyboard.

vreemd allemaal weer....

Keystation 61es July 16, 2004 4 KB
Release Notes Windows XP
This device is Class Compliant -- no driver is required to support Windows XP
If you have an older Keystation Product please use our Radium drivers for support.

Met andere woorden als je deze versie hebt hoef je niets te installeren voor een oudere versie download

deze drivers.

Stappenplan:

1. Verwijder je keystation uit het apparaatbeheer
2. Verwijder de usb controller uit het apparaatbeheer.
3. Haal de usb-stekker uit je pc
4. Start je pc opnieuw op
5. Installeer eventueel de drivers
6. Sluit nu je Keystation aan
7. Et voila :)

Ik zeg het nog maar een keer omdat veel mensen dit niet begrijpen:
USB APPARATEN ALTIJD PAS AANSLUITEN ALS DE PC AL AANSTAAT. Waarom? Omdat USB nou eenmaal zo werkt....

zover was ik eigenlijk ook al en doe nu niks anders dan vorige x toen het wel werkte (meerdere malen geinstaleerd)

die usb controller die er nog steeds staat krijg ik ook steeds terug terwijl ik alles verwijderd heb en daarna pc opstart zonder iets in de usb poort...

als ik de nieuwste drivers van de site dus installeer en daarna mijn keyboard connect vraagt ie toch om bepaalde drivers van de cd anders werkt t niet en kom ik dus weer op die oude drivers terecht , nietwaar?

Ik heb dus ook zo'n probleem met mijn radium 49.
Voorheen werkte hij altijd heel braaf maar sinds enkele dagen wilt hij niet meer.
Ik heb enkele dagen geleden een EMU1212M aangeschraft die er misschien iets mee te maken zou kunnen hebben, iemand enig idee?
Bij de midi instellingen in FL STUDIO kan ik mijn radium wel aanklikken als remote control input maar werken doet hij niet. Ook als ik een VST gebruik in standalone wil me radium niet werken.
Ik heb me drivers al 2x volledig verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar tevergeefs.

Back