MIDI-School

MIDI-School

• een goed idee, schrijf mij maar in.

Stemmen: 1 4,0%
  • een goed initiatief, alleen wil ik wat meer weten over de opleiding.

Stemmen: 4 16,0%
  • een goed initiatief, alleen weet ik al voldoende.

Stemmen: 13 52,0%
  • helemaal niks.

Stemmen: 7 28,0%

• Totaal aantal stemmers
    25

alexander1982

Stamgast
Als het allemaal gaat lopen zoals ik het wil, hoop ik tussen eind Augustus en begin September een eigen MIDI-school op te zetten.

Op dit moment ben ik nog bezig met de SAE in Rotterdam, en hoop deze eind maart succesvol af te ronden, en ondanks dat ik het een zeer goeie opleiding vind, vind ik persoonlijk dat het MIDI en Synth's gedeelte iets te klein was, vandaar dat ik er zelf les in wil gaan geven.

De school zal waarschijnlijk ergens in het Westland gevestigd worden (ligt tussen Den-Haag en Rotterdam).
De volgende punten wil ik zeker behandelen:

- Geluids theorie
- Acoustics
- MIDI
- Synth's en andere hardware
- Cubase (SX 3)
- Logic (7)
- Reason 2.5 (of 3.0)
- Synthesis
- Bits en Bytes
- Mixer
- Kabels

Zoals je al kan zien zal er voor een hoop mensen op dit forum al het een en ander bekend zijn.
Voor de nieuweling die eens wil kijken hoe een studio precies werkt is het juist weer een hele uitkomst.

Waarin ik mij eigen ook in wil onderscheiden is de prijs.
Goeie audio en muziek- opleiding kosten al gauw enkele 100-den tot soms 1000-den euro.
Ik wil zelf proberen onder de 500 euro te blijven, al kan ik daar op dit moment nog niks over bevestigen.

Ik wil ook proberen 2 klassen te maken

- Full-time (4 dagen in de middag ,+/-3 maanden)
- Part-time (2 dagen s'avond +/- 6 maanden)

Daarnaast zullen er naar alle waarschijnlijkheid 2 soorten workstations zijn

- Cubase
- Logic

Uiteraart zullen beide uitgerust worden met meerdere synth(hard/software), een sampler en een mixer
Wat ik dan ook zou willen vragen hier:

- Zijn er mensen die interresse hebben in zo'n opleiding.
- Zijn er punten die jij ook belangrijk vind die ik boven nog niet genoemd heb.

Let wel op!!!! Op dit moment is er nog helemaal niks officieel, het is slechts een idee wat ik graag verder uit wil werken

Origineel geplaatst door meesha74
Leuk inititatief! Hoe goed ben je pedagogisch? M.a.w. hoe goed ben je in het overdragen van kennis??

:okdan:

Misschien moet je dat eerst eens testen tijden s een proef cursus ;)

Ik ben iig geduldig genoeg om de tijd te nemen voor mensen die ergens moeite mee hebben, maar ik zal eerlijk toegeven dat dit wel de eerste keer is. Ga ook volgende week een soort proef-les doen bij een vriend van mij. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Tip. Probeer je te verplaatsen in iemand die er absoluut niets van weet! Je kunt heel goed oefenen door op dit forum vragen te beantwoorden van beginners. Er staan meer dan genoeg vragen op dit forum van mensen die bijna vanaf 0 moeten beginnen en er soms nog helemaal niks van snappen (met alle respect... :D)

:okdan:

Bij mij zitten ook een paar mensen uit Belgie in de klas, dus als je echt wil is het wel degelijk mogelijk.

6 Maanden lang, 2 avonden per week op en neer 350km gaan bollen? Echt niet. Toch spijtig...

Als je het zo bekijkt, ja dan is het inderdaad iets te veel van het goeie

Of er vraag naar is, denk het wel. Ik denk wel dat je prijs erg belangrijk wordt. Die grens van 500 euro die je aangeeft zal wel het maximale zijn, wil je het enigszins toegankelijk houden.

Ik denk niet dat je er van kan leven, zoveel vraag zal er ook weer niet naar zijn. Mocht je een studio hebben en je kan les geven dan zou je er wel wat mee bij kunnen verdienen.

Echter, ervaring is wel belangrijk. Wat je in je boeken hebt geleerd is moeilijk toe te passen. Als je praktijk wilt geven, moet je goed de link kunnen leggen tussen hoe het in theorie werkt, maar wat er in de praktijk bij komt kijken.

En verder is het belangrijk dat je echt les kan geven en mensen kan motiveren. Ik heb al redelijk wat mensen gezien die echt alles van iets af weten, maar het niet over kunnen brengen. Het blijft vaak dan bij technisch geneuzel en een niet erg inspirerend praatje.

Re: MIDI-School

Origineel geplaatst door alexander1982
De volgende punten wil ik zeker behandelen:

- Geluids theorie
- Acoustics
- MIDI
- Synth's en andere hardware
- Cubase (SX 3)
- Logic (7)
- Reason 2.5 (of 3.0)
- Synthesis
- Bits en Bytes
- Mixer
- Kabels

Slechts 1 tak over MIDI terwijl het merendeel over audio, synthese,...gaat. Waarom heet het dan MIDI-school?

Re: Re: MIDI-School

Re: Re: MIDI-School

Origineel geplaatst door Hover
Slechts 1 tak over MIDI terwijl het merendeel over audio, synthese,...gaat. Waarom heet het dan MIDI-school?

mss omdat midi ook bij de synths, andere hardware, cubase, logic, reason, synthese, bits en bytes en kabels zit?

Volgens mij zijn dit wel belangrijke elementen om goed met MIDI te kunnen werken

les 1 dit is een midi kabel :D :biertje:

Attachments

• midikabel.jpg
    midikabel.jpg
    15,7 KB · Bekeken: 87
Misschien dat je er een 'cursus' of 'workshop' van kunt maken. En niet te veel geld vragen voor zo'n cursus.
Een school beginnen alleen voor MIDI, etc.. zelf denk ik niet dat dat gaat lopen (veel kun je tegenwoordig, bijvoorbeeld, al vinden via Google).Je kijgt dan met verschrikkelijk veel dingen te maken.

hay

is het niet beter nog iets meer de computerkant op te gaan

computers en muziek, computers hebben veel mensen
het aantal mensen dat midi heeft is kleiner
in de pc van de toekomst heb je geen andere hardware nodig, alles zit erin-

en je moet toch een aantal leerlingen per jaar hebben
om een diploma toe te kennen

veel succes met je opleidingen

Greetz Turtel _/\/8D\/\_

Back