MIDI-School

MIDI-School

• een goed idee, schrijf mij maar in.

Stemmen: 1 4,0%
  • een goed initiatief, alleen wil ik wat meer weten over de opleiding.

Stemmen: 4 16,0%
  • een goed initiatief, alleen weet ik al voldoende.

Stemmen: 13 52,0%
  • helemaal niks.

Stemmen: 7 28,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
Dat is ook een beetje de bedoeling, die 2 computers waar ik het over had (Cubase en Logic) worden een PC en een MAC.

PS: Zit net op de poll te kijken, wil de persoon die heeft gezegd dat hij gelijk wil beginnen mij een PM sturen

Leuk initiatief!

Ik mis alleen nog wel wat in je lijst met punten:

- Cakewalk Sonar (4) (Sonar behoort tegenwoordig ook tot de groten, en is kwa midimogelijkheden een van de meest uitgebreide sequencers!)
- Softsynths algemeen, en verschillen/overeenkomsten met hardware

En dan nog een vragen/opmerkingen over de opzet:
- Heb je didactische vaardigheden? Dat moet je denk ik niet onderschatten als je goed les/instructie wilt geven.
- Ken je mensen die zelf ervaring hebben met dit soort zaken en waar je goed terecht kunt voor advies?
- Ben je ook bezig om een of andere 'erkenning' te krijgen, of is dit gewoon een soort van workshop die men kan volgen? Ga je certificaten uitreiken bij het voltooien, en hoe wil je de uiteindelijke kennis toetsen?

Daar zit ook nog wel handel in

@Dr. RiPsaw:

- Moet eerlijk bekennen dat ik nooit Sonar heb gewerkt. Persoonlijk denk (en heb ik ook ondervonden) dat de basis tussen de grote SEQ's zo goed als hetzelfde is. Kan je met cubase werken dan kan je ook met Logic werken. De 1 kan dit binnen een uur de ander binnen een week, maar het zal je op een gegeven moment wel degelijk lukken.

- Het is bedoeling dat er op de computers zowel hardware als software op komt te staan. Uiteraart zal ik hier ook les in gaan geven. Denk er zelf aan om de Korg legacy, Superwave en Albino goed onder de loop te nemen. Waarschijnlijk komen er hier nog wel een paar bij.
Aan hardware komt er zeker een Virus C en nog een andere maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
De sampler word er waarschijnlijk een van Akai.

vragen/opmerkingen:

- Ik hou zelf van disipline en zal zeker het nodige eisen van de cursisten.
- Heb 2 jaar stage gelopen bij een muziekschool/winkel. daar ga ik zeker nog even langs om het een en ander te vragen.
- Het is wel de bedoeling dat er een document uitgereikt wordt na afloop.
- De uiteindelijke toets zal bestaat uit een serie schriftelijke vragen en een stuk practijk.

Back