roland expasieb. modules

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Heeft Roland iets waarin je zowel een uitbreiding van svr-soundkaarten als van de srx soundkaarten kunt gebruiken ?

Zo niet....

Zijn de nog oude svr-j ( of zoiets toch ?) kaarten een beetje goed ? voor het maken van commerciele rnb/dance/trance

Welke type module zouden jullie kiezen, met het oog op eventuele uitbreidingen ?

Hoe denken jullie hier over ?

De XV-3080 en de XV-5080 kunnen behalve de SRX-boards ook de JV/XP (typenaam SR-JV en dan een getal van 01 tot 19 of zo) boards aan.

Er zijn wel expansionboards zoals de Techno collection maar die klinkt wat gedateerd. Er is ook nog een SRX board "Supreme Dance", maar die ken ik zelf niet.

Sowieso zou ik m'n trance sounds liever uit een VA halen. Betere filters. Voor de "kleinere sounds" en als je polyfonie tekort komt zijn er dan nog steeds legio mogelijkheden, waaronder gewoon de basisgolfvormen die standaard al in die synths zitten pakken en 't ding behandelen als een 4-osc synth met multimode filter en LFO.

Dus effe voor de duidelijkheid ik kan bij deze twee soundmodules gebruik maken van de expasionboards kaarten van de twee verschillende expasionboards lijnen ? ( staat er misschien een beetje onduidelijk?)

Komt er kunnen zowel svr-J als die nieuwere lijn sxr (of zoiets in ?) ook in die zilvere 5080 ( die wat minder hoge kast ?)

Je hebt de volgende 3 modellen:

XV-3080
XV-5080
XV-5050

De laatste kan alleen SRX-borden aan. De andere 2 kunnen zowel de SRX als de SR-JV borden aan - zowel oud als nieuw dus. Maar dat staat http://www.rolandus.com/products/details.asp?CatID=8&SubCatID=37&ProdID=XV-3080 en http://www.rolandus.com/products/details.asp?CatID=8&SubCatID=37&ProdID=XV-5050 en http://www.rolandus.com/products/details.asp?CatID=8&SubCatID=37&ProdID=XV-5080 ook.

Overigens schijnt de XV-5080 beter te klinken omdat de samples omhoog worden gekrikt qua samplefrequentie.

Als dit nog onduidelijk is, even zeggen svp.

expasionboard klinken hoe?

expasionboard klinken hoe?

Ik zou graag van jullie linkies hebben naar sites of treaths of weet ik veel wat, waar ik
de Roland expassionboards kan beluisteren... zowel die van de sv-j serie als van de nieuwe...

Wat vinden jullie van de expasionboards kaarten en dan bedoel ik voornamelijk sounds van ;

-hiphop boards, dance/tranceboards, fx, worldcollection...

Ik ben minder geinteresseerd in de kaarten waarop extra gitaren,blazers,strings,piano's etc...

Waarom zou ik gaan voor de SV-J serie of waarom voor de SRX serie ?

graag jullie comentaar...

dsf_r2_c13.gif

Luilak!

;)

-C-

De Roland boards klinken over het algemeen wel goed.
Je ziet ze voor redelijke prijzen wel voorbij komen.
Alleen de dance boards zoals techno, dance en hip-hip klinken al vrij gauw gedateerd.
Mijn favoriet is het vintageboard (04) Waarbij van sommige synths een goede imitatie wordt neergezet. Vooral de Mellotron achtige klanken vind ik vrij goed.
..

Re: expasionboard klinken hoe?

Re: expasionboard klinken hoe?

Origineel geplaatst door jaccis
Ik zou graag van jullie linkies hebben naar sites of treaths of weet ik veel wat, waar ik
de Roland expassionboards kan beluisteren... zowel die van de sv-j serie als van de nieuwe...

Hier kan je alvast de SRX uitbreidingskaarten beluisteren. Gewoon een kaartje naar het uitbreidingsslot slepen en je kan enkele klanken beluisteren.

... treaths ...

Gaan we weer dreigen ja ? ;)

Re: Re: expasionboard klinken hoe?

Re: Re: expasionboard klinken hoe?

Origineel geplaatst door Hover
Hier kan je alvast de SRX uitbreidingskaarten beluisteren. Gewoon een kaartje naar het uitbreidingsslot slepen en je kan enkele klanken beluisteren.

Chique !

Das een hele fijne bedankt !!!!
Jammer dat je ze niet allemaal kunt beluisteren....

Is het nu zo dat elk expassionboardkaart van de SRX-collectie; veel samples bevatten van de oude SV -J series...?

Weet iemand nog zo'n soort pagina maar dan voor de kaarten van de OUDE serie ?

Ik wil even melden dat de sr-jv expansion keyboards of the 60 en 70 s mijn favoriet is. Heerlijke klanken. Superbruikbaar!
Ik ben nog op zoek naar de vintage uitbreiding.
Ik heb zelf ook de orchestral II (prachtige strings)
Ook de Sound FX uitbreiding (heerlijke weirdness die slim is geprogrammeerd) doe ik nooit meer weg
Het session board heb ik de deur uitgedaan omdat het niet echt iets toevoegd aan de klanken van de xv 3080 zelf.

Met de SRX boards moet ik nog kennis maken als de portemonnee het toelaat.

Wat mij alleen is opgevallen bij de overstap naar de xv3080 (vanaf een xp-80) is dat de boardjes beter klinken. Maar gek genoeg zijn (of lijken?) niet alle instellingen van de presets met de xv 3080 compatible (alleen opgevallen bij de keys of the 60/70). De Tremolo en rotary instellingen zijn niet toegewezen aan modulatie of aftertouch zoals ze dat op de xp wel waren. Iemand hier ervaring mee??

Weet iemand nog zo'n soort pagina maar dan voor de kaarten van de OUDE serie ?

Hier kan je de SR-JV kaartjes terugvinden, er zijn ook geluidsfragmenten beschikbaar.

Re: roland expasieb. modules

Zijn de nog oude svr-j ( of zoiets toch ?) kaarten een beetje goed ? voor het maken van commerciele rnb/dance/trance

In ieder geval vond ik de SR-JV06 (Dance expansion board) echt niet de moeite waard om te kopen. Ik vond er echt niks bruikbaars aan. Deze kaart werd geruime tijd geleden al uit de handel gehaald wegens problemen met bepaalde samples op de kaart. Hierdoor werd deze kaart al snel een gewild item. En heb ik me zelf laten foppen door deze 'cultstatus' en de kaart blindelings gekocht.

Doe dus niet zoals ik en probeer de gewenste kaarten eerst uit vooraleer je ze koopt. De andere SR-JV kaarten heb ik zelf nooit gebruikt. Daar kan ik dus weinig over vertellen.

De SRJV reeks heeft aan zeer mooie waardevolle boards. Mijn persoonlijk favorieten: Session, Orchestral II en 60/70's.

Maar terug te komen op je vraag ... je zoekt SRJV boards voor commerciele rnb/dance/trance ? Dan valt Roland af want de sounds zijn zoals eerder gezegd zwaar gedateerd en weinig inspirend. Spaar het geld uit en koop een tweedehands Emu MoPhatt/MP7 met XL1 expansies oid. Ik ben veels te veel jaren bij Roland blijven hangen en had nooit een hoge pet op van Emu. Maar gosh wat was dat stom van me.
Een nieuwe synth erbij is misschien eng qua routing, maar helpt wel weer je creativiteit.

ha wat een toeval! :o: deze dus op 2dehands.nl 8)

Laatst gewijzigd:
Back