Nog 1 keer mpc1000 timing

dextah

Ouwe rot
Ik dus mijn MPC2000 verkocht en een 1000 gekocht .
Ben er best tevreden mee alleen idd niet met het grote timing probleem ...
Na een half uurtje spelen merkte ik het ook .
Maar wat ik me nou afvraag ..
Ik heb het niet constant . Nu loopt hij gewoon weer een tijd goed strak .
Is dat bij jullie (mpc1000 eigenaren) ook zo ?
En waar kan het dan aan liggen dat het niet constant is .
Dacht mischien wordt het door de geheugen module die ik erin heb gestopt veroorzaakt .. maar hij heeft het ook met de standaard 16mb .
Ik dacht mischien komen we zelf met een oplossing en kunnen we die naar Akai sturen :)
En gisteren sprak ik iemand die zei dat hij helemaal geen timing problemen had met de MPC1000 !!
En hoe erg was het dan wel niet voor deze update ?!?!

Vind het echt ronduit belachelijk dat ze zo'n product durven weg te zetten...waar ze bekend om staan flikkeren ze nu in 1 keer weg.

Maar hij loopt nu weer de hele tijd strak ???
Erg raar dat het niet constant is ..
Het lijkt ook wel dat als je het tempo veranderd hij ook een beetje van slag raakt .
Als je hem eerst uitzet een dan het tempo veranderd niet ... Of is dit verbeelding van mij ?

Origineel geplaatst door Kevin
Vind het echt ronduit belachelijk dat ze zo'n product durven weg te zetten...waar ze bekend om staan flikkeren ze nu in 1 keer weg.

Is idd erg suf .
Maar op andere forums zie je niks over dit probleem ..

hmm.. os 1.06 werkt goed voor mij

maar door deze blunders zou akai wel wat vrijgeviger mogen zijn en die harddisk mogen enablen in de volgende OS(en misschien een timestretch en delay) :)

Origineel geplaatst door beestachtig
hmm.. os 1.06 werkt goed voor mij

maar door deze blunders zou akai wel wat vrijgeviger mogen zijn en die harddisk mogen enablen in de volgende OS(en misschien een timestretch en delay) :)

Op zich loopt hij nu ook wel ok .. maar af en toe een glitch ?? noem je dat zo ?
Een delay mis ik ook wel . En een distortion ofzo .

delay is altijd leuk, maar distortion zit er toch al in? tenminste bij mij wel

wat? een MPC met instabiele timing?

Ik had wat gepost op het MPC forum over het timing probleem .
Het lijkt wel of niemand er daar last van heeft .
Begin me toch echt af te vragen of er verschil is tussen bv oudere en nieuwere modellen .
"Timing problems" is toch correct voor dit probleem ?? of moet ik het daar over glitches hebben ?
Ik las daar zelfs dit http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=22330&highlight=timing
Deze gast is zo blij met de strakke timing van de 1000 ..

nooit van gehoord een MPC met een slechte timing, heb je deze mpc tijdens je vakantie in turkije gekocht?

mijn mpc1000 gekocht bij MH, je had m eens voor os 1.06 moeten horen. Voor degene met een mpc. Zet m op loop 2 ofzo, neem met noterepeat 1/16 een close hihat op en zet me even een poosje aan. Ik geef toe als je dit met os 1.05 deed was het lache, k deed t net hier en t valt nauwelijks op, maar hij wil nog eens sporadish zwalken. Ik moet ook meteen zeggen dat dit verwaarloosbaar is, maar hoop dat ze toch die paar zwalken die er nog in zitten eruit willen halen. Verder lees ik steeds meer berichten over timestrecth enz. in t volgende os. Zie www.mpc-forums.com

mailtje terug gehad van Akai .

Nadat we V1.06 voor de MPC1000 ontvingen hebben we daarna eigenlijk geen klachten van gebruikers meer gekregen. Nu jij je meldt met timingsproblemen moeten we het even opnieuw onderzoeken en eventueel overleggen met de engineers in Japan. Dit zullen we in de loop van de komende dagen doen.
Kun je me volledigheidshalve een lijstje met je set-up en de omstandigheden waaronder de problemen zich vooral voordoen mailen?

Als iedereen nou zijn problemen hier opschrijft en ik ze dan aan Akai door mail ?
ZAl ik er anders een nieuwe thread voor openen ?

en dextah hoe is het de dag van vandaag met je mpc1000 ? hoe zit het met die timing probs

kheb nog steeds de knoop nie kunne doorhaken of het ne 1000 of ne 2000xl word

Ik lees hier dat de timingproblemen verwaarlooosbaar zijn, vind je dat ook als je een live optreden van een uur moet doen met nog 3 sequencers er aan? Tis maar te hopen dat die dan ook mee zwalken.

Een mpc met timingproblemen, 't moet niet gekker worden, die hele mpc1000 is wat mij betreft verwaarloosbaar. :D

Laatst gewijzigd:
Back