Installeren van software

Origineel geplaatst door turtel
Hay

ja ik denk dat je snelheid moet zoeken in snelle schijven ed

ik heb raid, dat is niet langzaam, ik heb ook geen vertraging eerder een versnelling:D

die schijven moet je gewoon apart koelen, die dingen worden nog behoorlijk heet

ntfs loopt alweer tegen zijn limiet, er komen schijven gemeten in terahertz(1000gb)

ga daar maar eens partities van 6 gb in maken(dan heb je wel wat te doen)

8D

Raid 0 is sneller, Raid 1 is mirroring, dus de enige configuratie die effectief een hd crash kan opvangen.
Raid 0 is tegenwoordig niet meer nodig, aangezien de huidige schijven snel genoeg zijn.

Ja er zijn nog meer raid vormen, maar die zijn niet praktisch in een stille muziek computer.

Wie wil er nou het risco lopen dat zijn/haar fijne snelle 1Tb disc (Turtel, het is TerraByte !) (snel) crashed? Hoe meer opslag capaciteit, hoe meer je kwijt zal raken igv een crash.

Gebruik gewoon een goedkope 20Gb primare systeem schijf en een 40 of 80Gb data disc voor je audio. Dat is genoeg voor een paar projecten, die als je er mee klaar bent toch op DVD brandt. Gebruik Ghost om je ideal image te maken, brand die ook op DV en er kan je niets meer overkomen. Want indien je schijf crashed ben je hooguit je systeem kwijt, nou die restore je dan weer van DVD en je projecten staan ook allemaal op DVD.

Of denk ik nou moeilijk?

Ronald

Hay

nee hoor je denkt niet moelijk,ik denk moeilijk:D

ik heb raid 0, maar heb nog meer schijven
raid kan je ook met 6 schijven doen(dat gaat wel iets sneller dan met 1 schijf)
ik heb ook externe , en heb zat backups
ik gooi niks weg alles bewaar ik op schijven ,mijn audiofiles, muziek, fotos, films
het is niet meer op een duallayerdvd te backupen
die schijven zijn zo goedkoop dat je er beter 1 meer dan minder kan hebben

zo een 20 gb schijf is vaakeen ouder schijf en niet de snelste meer, dat trekt alles naarbeneden
zo een schijf is goed voor een p3

en die raid knalt lekker hoor, is echt een aanbeveler
raid was in het begin nog 100.000 gulden , dus is wel leuk om nu gewoon in een pc tje te hebben
ik zou het liefst alleen van een ramdisk werken, dat komt ook nog wel

alles wordt sneller ,het opstarten en je cubase starten
het moet allemaal van de hd gelezen worden

sory voor de schrijffout van de terabyte

Greetz TruTel

of zit ik helemaal uit mijn nek te zwetsen?

Program files op andere partitie

Program files op andere partitie

- Schone windows install,

- "c:\ Program files" kopieren naar: "x:\ nieuwe programs map",

- uitvoeren > regedit >

- HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \

- "ProgramFilesDir" aanpassen naar: "x:\ nieuwe programs map".

- "CommonFilesDir" aanpassen naar: "x:\ nieuwe programs map\Common Files".

Afsluiten en opnieuw opstarten.

En voortaan worden je programma's in de map op een andere partitie geinstalleerd.

Handig

ps: soms moet je voor reeds geinstalleerde drivers (vga kaart) een kopie van "Program files" laten staan op "C".

Laatst gewijzigd:
Re: Program files op andere partitie

Re: Program files op andere partitie

Origineel geplaatst door OnAcid
- Schone windows install,

- "c:\ Program files" kopieren naar: "x:\ nieuwe programs map",

- uitvoeren > regedit >

- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\

- "ProgramFilesDir" en "CommonFilesDir" aanpassen naar: "x:\ nieuwe programs map".

Afsluiten en opnieuw opstarten.

En voortaan worden je programma's in de map op een andere partitie geinstalleerd.

Handig

ps: soms moet je voor sommige drivers (vga kaart) een kopie van program files laten staan op C:

hay

zal ik morgen gelijk doen leipe smurf:D

Greetz Trutel

Hé gekke (ninja) turtel,

dit werkt het beste met een schone en frisse installatie (ivm drivers enzo). Maar anders laat je voor de zekerheid een kopie staan op "c".

Succes.

Hay
ntfs loopt alweer tegen zijn limiet, er komen schijven gemeten in terahertz(1000gb)
8D
Voorlopig is die limiet nog even niet in zicht:

In theory, the maximum NTFS volume size is 264 clusters minus 1 cluster. However, the maximum NTFS volume size as implemented in Windows XP Professional is 232 clusters minus 1 cluster. For example, using 64-KB clusters, the maximum NTFS volume size is 256 terabytes minus 64 KB. Using the default cluster size of 4 KB, the maximum NTFS volume size is 16 terabytes minus 4 KB.

En dan nog is dat een limiet per partitie en niet per schijf.....

Ik heb daarom dus ook 2 fysieke harddisks.
Vroeg me gewoon af of het vertraagd als je op andere harddisk een programma gaat installeren.
Omdat dit mij een soort van defragmentatie idee geeft.
Bv. installeer Battery ofzo op de D: schijf. Nu moet er van de (systeemschijf) C: ook weer van de D: worden afgelezen. Moet er harder gewerkt worden, toch? Ik kan het mis hebben hoor, ben geen expert! :)
Native heeft hiervoor DFD ontwikkeld?

Nu lees je weer dit: http://www.garritan.com/DFDpage.html

En verder nog: http://www.musicxp.net/hardware_tips.php

Uw allen vast wel bekend. :)

Hay

ja ik denk dat je snelheid moet zoeken in snelle schijven ed

ik heb raid, dat is niet langzaam, ik heb ook geen vertraging eerder een versnelling:D

die schijven moet je gewoon apart koelen, die dingen worden nog behoorlijk heet

ga daar maar eens partities van 6 gb in maken(dan heb je wel wat te doen)

8D

1 partitie van 6Gb als werkdisc, je archiefdisc kan zo groot zijn als je wilt, want die gebruik je niet tijdens het produceren. Moeilijk hoor, lezen...

Back