Sysex >>>> Sidstation

PHAEAX

wat niet rekt dat scheurt
Misschien een wat naieve vraag, maar dit heb ik nog nooit gedaan (ben een Sysex-maagd)...

Ik ben de blijde bezitter van een Elektron Sidstation, (Heb deze ooit in Perfecte staat overgenomen van Forumlid 'Dob').

Nu heb ik op het net somewhere een 'Sysex'bestand gevonden met geheel andere sounds dan er nu al inzitten.

Vraag:

- Hoe krijg ik dmv dat gedownloade sysex bestand de sounds welke erbij horen in mijn Sidstation ?

- Hoe exporteer ik dat van mijn harde schijf?

- Welke handelingen te verrichten alvorens de sounds onder mijn Mastertoetsen te krijgen.

- Alvast hartelijk dank.

Marco

Ik gebruik zelf MIDI-OX om sysex naar m'n sidstation te sturen. Op de sidstation zelf hoef je niets in te stellen om sysex te ontvangen. Zodra je in het 'patch' menu zit, kun je er je sysex naar toe sturen. Je bank word dan automatisch gevult met de nieuwe patches.

Als je je oude patches wilt bewaren, maak dan wel eerst een backup. Om je patches als sysex te dumpen moet je in het system/midi menu zijn.

In principe kun je dit met elke sequencer doen die sysex ondersteunt, maar ik zeg MIDI-OX omdat ik daarvan weet dat je daar een delay in kan stellen. Als ik te snel en teveel data naar m'n sidstation toestuur dan gaat hij n.l flink op z'n bek :)

Een stap voor stap handleiding kan ik je op dit moment niet geven, maar met een beetje klooien moet je er wel uit kunnen komen.

Suc6!

In de manual staat ook nog het e.e.a, maar als je nog iets specifieks wilt weten dan stuur je maar een pb'tje ofzo.

Back