zucht....waarom toch.... boel verkopen???

Alexandre Redwood

Back in town
Nou... hier is ie........

Ik kan mijn hoofd erover blijven breken.....

Ik heb best wat leuke gear staan, muziek is erg belangrijk voor mij, muziek maken doe ik als hobby, en zou er niet eens geld mee willen verdienen.
Maar door een aantal nieuwe dingen in mijn leven, heb ik weinig tijd, ERG weinig tijd.
En de laatste 2 maanden heb ik mijn gear niet eens aangeraakt.
En zoals het er nu uitziet komt dat het komende jaar ook niet, het staat mij zelfs in de weg bij, wijze van spreken.

Maar nu weer ik niet wat ik moet doen, alles verkopen? alles bewaren?
Kom er niet uit, vind het zonde dat het nu staat stof te verzamelen, maar straks ga ik het missen?

Maar goed... ik weet het dus niet meer....

Iemand een mening die kan helpen aan mij een duw in de juiste richting kan geven?

thnx

Hay

Bewaren

tenzij accutte geldnood

Greetz Turtel

Tja... Heb je muziek nodig ja/nee,stel die vraag eerst eens.

Heb je geen behoefte om echt muziek te maken en is het alleen om je in je vrije uurtje wat te vermaken,zou ik gewoon een laptopje en een software pakket aanschaffen met een klein midikeyboardje meer nie!

Als je muziek toch wel nodig hebt om je op een bepaalde manier mischien te uiten,laat de zooi dan lekker staan. Ik kan verder niet in je dagelijkse activiteiten kijken. Als je het gewoon als ontspanning ziet ook goed,laat het staan.

Moeilijke vraag! Enige antwoord dat ik zou kunnen verzinnen is om deze vraag eens aan jezelf voor te leggen. Als je er tijd voor hebt is muziek gewoon het mooiste wat er eigelijk is. Bepaalde dingen maken die anderen op het gevoel zouden kunnen werken waar zij geen controle over hebben en jij wel.

Mijn antwoord; verkopen die handel!

thnx in ieder geval....

ik heb het al... ga dus aantal dingetjes verkopen, en aantal dingetjes behouden, zodat ik een klein hoek setupje krijg!!!!
De jp8000 mag blijven, de machinedrum mag blijven en de rozzbox mag blijven.... al ben ik hiervan nog steeds NIET onder de indruk

check de verkoop

Laatst gewijzigd:
Ik zou zeggen: hangt van je gear af. Verlies je er veel op als je de hele meuk verkoopt, of valt dat mee? Raak je de spullen snel kwijt, en mocht je spijt krijgen, kun je dezelfde of soortgelijke spullen voor ongeveer hetzelfde bedrag terugkopen als waar je ze voor verkocht hebt? Als ik uitga van mijn setup: ik heb vooral vintage rotzooi waar ik op 1 uitzondering na allemaal goede deals voor heb weten te maken. Als ik voor dezelfde keuze zou staan als jij zou ik denk ik alles verkopen, met uitzondering van m'n Nord Modular, de meest veelzijdige synth van het stel. Ik denk dat ik dan precies quitte zou spelen, of er op z'n hoogst 100 euro op inleveren, maar ja, ik heb er wel veel meer dan 100 euro plezier van gehad. Als ik alles terug zou moeten kopen zou ik ongeveer hetzelfde kwijt zijn als de gear me op zou leveren, misschien iets minder, dus ik zou vrij risicoloos de boel kunnen verkopen, en als ik spijt krijg weer wat spullen kunnen terugkopen.

Samenvattend zou ik er deze formule op los laten:

IF (verlies als je alles verkoopt)<(lol die je er van hebt gehad) AND (nieuwe aankoop spullen)-(opbrengst spullen)>(hoe veel je er voor over hebt je spullen terug te kopen) THEN (verkopen die handel)

Maar ik zou minstens 1 veelzijdige synth houden voor de acute nood.

Succes er mee.

...verkoop alles zonder knoppen of synths waar je erg weinig mee doet...

Alexandre> ik heb hier nog wel een paar vierkante meter over ;) dan kunnen we een bezoekregeling treffen :D.

Maar zonder geouwehoer. Jammer dat je dr weinig tijd voor hebt, maar als je het thuis hebt staan en je doet dr niets mee dat is ook niet fijn, dat irriteert alleen maar (ik herken het als ik zelf drukke periodes heb).

-C-

hahaha... ja is goed... kom wel af en toe langs...... hahaha.....

Nee het irriteerd mij gewoon, maar heb al besloten toch iets te gaan houden.
Vind het zonde als iets niets staat te doen....

Maar goed... als ik het volgend jaar misschien weerr rustiger heb....... koop ik wel weer wat nieuws!

Je weet nooit wat de toekomst in petto heeft. Ik heb zelf ook een jaar of vijf zo goed als niks gedaan door allerlei redenen. Gelukkig had ik niks verkocht want nu ben ik toch weer lekker bezig met muziek.
Zet alles netjes ingepakt op een rustig plaatsje, als muziek echt belangrijk is voor jou komt er vroeg of laat toch weer een kans.

Het ligt natuurlijk een beetje aan je persoonlijkheid. Ik weet van mezelf dat ik mijn gear niet moet verkopen, al zit ik er een jaar niet aan. Ik weet zeker dat ik spijt krijg van zo'n beslissing. Vandaar dat ik het niet zou doen, maar goed, dat zegt niks over jou natuurlijk.

De dingen die je echt niet kan missen, gewoon houden. Zijn er dingen waarover je twijfelt: pak ze in, probeer ze ergens te stallen waar ze goed staan en denk er nog eens over na.

Hoe dan ook: Zorg in ieder geval dat je al je eigen patches, presets etc wel ergens opslaat. De meeste kastjes kan je nog wel eens kopen, de geluiden die je door de tijd heen gemaakt hebt, zul je niet meer kunnen namaken.

Verder--> Volg je gevoel!

In ieder geval veel succes, en dat je maar weer snel met plezier muziek mag maken!

klinkt als een (nieuwe) vriendin redwood :luv: HOU ze in de gaten hè!! (en verkoop vooral je gear niet, sla het desnoods op)

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik had toen ook wat "Collectors items", zoals een TR-909. Iedereen raadde me aan hem niet weg te doen. Ik ben blij dat ik het toen WEL heb gedaan. Ik heb hem nog voor goed geld kunnen verkopen, terwijl je er nu eentje voor 1000 euro nog moeilijk slijt.

Ga gewoon op je gevoel af. Dat lijkt me het beste. Maar ik heb makkelijk praten, want ik ben "impulsief-man", ik maak 10 beslissingen per seconde. Ik heb nog net geen cape en bijpassende blauw/rode laarzen.

Back