Waar is geluid? (Magic Music studio 2005 deluxe)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

P@ulu$

Master of Disaster
Mensen,

Heb laatst een Midi-interface gekocht (ESI M4U) en aangesloten op Magic Music studio 2005 deluxe. Hij ontvangt nu wel, want er staat een "midi in-port" te knipperen, en als ik een toets indruk dan verschijnt er ook een lampje bij "midi-out-port"
Maar.....als ik opneem dan zie ik wel noten verschijnen in mijn venster(matrix edit), maar als ik daarna het hele zaakje laat afspelen hoor ik niks over mijn speakers. Wat doe ik fout?=(
(ik heb al op het forum rondgekeken, maar kon niks vinden wat gerelateerd is aan mijn vraag)

Dank

heb je je speakers aanstaan?

heb je je geluidskaart toegewezen?

De stekker zit erin (was het bijna vergeten:D ).

Maar is zo vreemd, want als ik iets inspeel dan hoor ik het ook alleen via mijn koptelefooningang van mijn synth en niet via mijn speakers. Als ik het dan afspeel hoor ik het noch door mijn koptelefoon en speakers. Volgens mij is het probleem dat mijn MIDI-interface niet correspondeerd met mijn speaker, of iets in die geest, weet ik veel wat er is, ik snap het in ieder geval niet....;)

midi is niet te linken met een speaker..... voor zover ik weet dan ;)

Jah, die heb ik, maar die maakt geen geluid, toch?!:)

HOAX!

ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat mijn chatvriendjes je in de maling nemen...dussss...voor deze ene keer dan:

Midi kanaal van de synth moet hetzelfde zijn als het midikanaal van het spoor in je software.
De audio output van je synth moet in de audio input van je mengtafel of versterker.
En de speaker output van je versterker moet naar de input van je speakers.

Als je dit allemaal hebt gedaan moet je 3 rondjes om je synthesizer lopen.
Vervolgens druk je de knoppen "Hiss", "Clear" en "Rounding" tegelijkertijd in.
Op de display van je synth verschijn nu de mededeling "Are you sure?" Dit bevestig je middels een "Insert"

Dan moet het werken.

Succes

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat mijn chatvriendjes je in de maling nemen...dussss...voor deze ene keer dan:

Midi kanaal van de synth moet hetzelfde zijn als het midikanaal van het spoor in je software.
De audio output van je synth moet in de audio input van je mengtafel of versterker.

Als je dit allemaal hebt gedaan moet je 3 rondjes om je synthesizer lopen.
Vervolgens druk je de knoppen "Hiss", "Clear" en "Rounding" tegelijkertijd in.
Op de display van je synth verschijn nu de mededeling "Are you sure?" Dit bevestig je middels een "Insert"

Dan moet het werken.

Succes

Alleen Clear en Hiss tegelijk toch!???:confused:

Dat hangt er vanaf welk type muis je gebruikt....

Als je een optische muis hebt, ja..dan heb je gelijk.
Maar volgens mij heeft P@ulu$ een lineaire muis met expansie...en dan moet je toch echt niet vergeten "rounding" ook in te drukken.

Als je dat niet doet heb je een grote kans op worms virussen of schimmel.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom

dit is het enige goede antwoord :)

Hmmm.....jaja....:confused:

Laat ik mijn opstelling gewoon even uitleggen.

Mijn synth(Motif 7, MIDI out), is verbonden naar een MIDI-interface(MIDI in) en die is weer via USB verbonden met een USB ingang op mijn computer. Mijn speakers zitten aangesloten op de geluidskaart van mijn computer.
Ik heb in het Software prog, staat ie op channel 1 en op mijn synth ook. Ook staat ie aangegeven dat ie via mijn MIDI-interface het signaal oppikt.

- Ik neem aan dat je actieve speakers hebt (met ingebouwde verterker)?
- Volgens mij ontvangt je software inderdaad je midi op de juiste manier.
- Je moet op het software kanaal het midichannel goed kiezen en ook de juiste midi interface. En zoals Sjeijk zegt: er moet inderdaad ook een midikabel van je computer naar je synth.

Als je dan wel geluid over je koptelefoon hebt maar niet over je speakers kan het nog maar 1 ding zijn: Je hebt geen audio kabel van je synth naar je speaker lopen.

Jep, het is al opgelost, bedankt mannen...alhoewel het bij sommige toch moeilijk was om serieus te blijven:D :slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back