Club/trance Xpressive

Xpressive

Producer
Hier weer een keer een track van ons.

Hij is in twee uurtjes gemaakt dus is nog niet helemaal af. Er zit ook nog teveel laag in kwamen we net achter.

Graag wat feedback.

Klik hier;) 8)

Okay,

om te beginnen vind ik je mix goed klinken, alles klinkt duidelijk en er zit voldoende bas in.

Het nummer zelf vind ik helaas wat eentonig, wat meer variatie zou geen kwaad kunnen.
Ik vind het typisch een commercieel klinkend house nummertje van een paar jaar geleden waar een vrouwtje overheen moet.

Al met al vind ik dat de basis best aardig is, maar er moet absoluut wat meer variatie in.

Groeten Sjoerd

Ja het inderdaad ook een basis. Maar het is altijd goed om opbouwende kritiek te krijgen. We weten dan waar aan moeten werken. Een vrouwen stem erin is ook misschien wel een optie.

;)

Niemand meer die wil reageren?:confused:

Hay

nou dat heb jij snel gedaan zeg, twee uurtjes

is dat met software gedaan?

klinkt vrolijk, gewoon lekker de tijd nemen om het af te mixen

luister, en schuif de schuifjes hoe jij denkt dat ze goed staan

Greetz Turtel8D

Klinkt netjes.

Misschien wat meer variatiebrokjes. Denk dat je het ook niet te druk moet maken.

De mix klinkt super schoon zekerz! Hij is net wat te eentonig om aan te slaan,je speelt eigelijk steeds dezelfde akkoordjes,geen probleem maar wat variatie zou hem zeker goed doen wil je er wat mee gaan doen. Als je dit vergelijkt met het werk van..neem een Jean dan klinkt het toch wat verouderd anno 2005. Wanneer je deze track mischien 3 a 4 jaar geleden gepost had ik gezegd tja...

Vind het te eentonig en besteed ook een wat meer aandacht aan het achtergrond koortje,wat nu werkloos toe staat te kijken {tip.

Dank voor de reakties. Ik zal zeker wat variatie gaan toepassen in de track. Tja of we hier wat mee willen doen, ik weet het nog niet. Wat jullie al zeiden het is inderdaad een track wat een paar jaar geleden beter had gepast. Toch heb ik het idee, misschien ben ik de enige, dat die clubsound van een paar jaar geleden terug aan het komen is. Ik heb juist het idee dat de trance wat meer aan het afnemen is. Trance is dat eigenlijk meer onze stijl maar we wilde een keer wat anders proberen.

Met variatie in de track zou ik ook wel eens wat vocals kunnen gaan proberen of zou ik juist alleen de melodie of het geluiden moeten veranderen?

is dat met software gedaan?

Deze track is inderdaad met software gedaan, misschien is dat ook wel te horen. Ik zal eens proberen om sommige sounds te vervangen door hardware sounds.*D

Hay

ha, mr xpressive

met die vraag over die software doelde ik niet op het geluid , maar op de tijd
voor mij hoeft er geen hardware bij hoor
het gaat heel snel met software, en gemak dient de mens
volgens mij kan niemand meer zonder

veel plezier met muziekmaken

Greetz Turtel8D

Oh ok dan had ik het verkeerd begrepen. Het gaat in iedergeval een stuk sneller met software. (in mijn geval dan.)

Zal het even uitleggen. De bovenstaande track heb ik thuis gemaakt. Onze studio zit in Hilversum in een pand waar ook alle onderstaande synths zijn. Thuis heb ik alleen wat softsynths tot mijn beschikking. Thuis zet ik meestal een basis neer en neem daarna de track mee naar de studio in Hilversum om de sounds te gaan vervangen en de song helemaal uit te werken.;)

Goede track!

Goede track!

Lekker rustige track, heb hem al lang op mijn MP3 staan:)!

Best aardig trackje! Hij klinkt wel een beetje te kloek naar mijn mening. Wellicht kan je de baspartij zo aanpassen dat hij wat meer drive geeft.

:)

Goed hoor en ik vind er persoonlijk meer dan genoeg variatie in zitten. Tja, het mist alleen vocals maar dat zal je zelf ook wel ondervonden hebben.
Zou zo een prima dance track kunnen worden..

Back