Toe aan Circuit Bending THIS!

circuit bending

circuit bending

misschien is het wel interesant om door te gaan met deze thread.
ben zelf bezig met een experiment met een casio mt-60, door de print op sommige plaatsen aan te raken gaat die raar doen, of uitzichzelf geluiden maken,

link naar mt-60

http://billtmiller.com/circuitbending/keys.htm

met dit drumgeluidje wordt het signaal beinvloed door met me vinger een cm boven de print heen en weer te bewegen
en af en toe aan te raken ,ik snap niet hoe dat kan maar het is wel grappig.
het is een beetje machinedrumachtig

zal wel af en toe een foto maken

Attachments

• casio mt-60bendeddrums2.mp3
    514,8 KB · Bekeken: 81
Kijken of die gesynct kan worden:)

Attachments

• dscf0008 (wince).jpg
    dscf0008 (wince).jpg
    21,6 KB · Bekeken: 82
3 potmeters eropgezet ala 303, nog een klein aluminuim plaatje zaagen voor eronder

Attachments

• dscf0015 (wince).jpg
    dscf0015 (wince).jpg
    17,8 KB · Bekeken: 80
speaker eruitgehaald voor het potmeterhuis

Attachments

• dscf0016 (wince).jpg
    dscf0016 (wince).jpg
    18,3 KB · Bekeken: 81
zijkant komen twee knopen een rode en een groene , voor de drums

Attachments

• dscf0011 (wince).jpg
    dscf0011 (wince).jpg
    15,3 KB · Bekeken: 84
schema van de cpu , rood wordt geluid verandering blauw wordt een soort filter , en zwart is start en stop drums
en div. mogelijkeheden de drums te veranderen

Attachments

• dscf0004 (wince).jpg
    dscf0004 (wince).jpg
    23,9 KB · Bekeken: 88
Nou we toch (alweer) bezig zijn, heeft iemand overwogen om dit gare apparaat te circuitbenden ? :P

techno_2_1.jpg

Origineel geplaatst door Exorbis
Nou we toch (alweer) bezig zijn, heeft iemand overwogen om dit gare apparaat te circuitbenden ? :P

[

ik niet , maar wat is het dan voor ding, als die op laagstroom werkt kan je gewoon met je handen op de prints
luisteren naar rare geluiden
hier staan nog meer rare

Origineel geplaatst door turtel
ik niet , maar wat is het dan voor ding, als die op laagstroom werkt kan je gewoon met je handen op de prints
luisteren naar rare geluiden
hier staan nog meer rare
Ken je het niet ? (mischien maar goed ook)
tegenwoordig zoe je af en toe reclame van op TV, ze heten BeatBlenders, soort drumcomputers voor kinderen.
Je kan er eigenlijk weinig tot geen ruk mee.

groene knop doet het ene kant zit hier aan , ben geen soleerder maar hij zit:)

Attachments

• dscf0019 (small) (wince).jpg
    dscf0019 (small) (wince).jpg
    20,7 KB · Bekeken: 82
andere kant

Attachments

• dscf0020 (wince).jpg
    dscf0020 (wince).jpg
    22,9 KB · Bekeken: 78
battereigedeelte eruitgesloopt , om plek te maken voor een ronde computerkabel ,voor de draaiknopen , en ander knopen en schuiven

Attachments

• dscf0023 (wince).jpg
    dscf0023 (wince).jpg
    20,6 KB · Bekeken: 88
en een test opname hij begint met knop uit en later aan , het is een ruwe test maar wel een grappig geluid
nog potmeters ertussen
inplaats van de standaard sounds
dit is de rode knop , ga nu de groene proberen

Attachments

• test-03.mp3
    826,4 KB · Bekeken: 78
Dat klinkt goed!

Ik heb ook nog iets liggen: een Casio SA-1 Tone Bank. Ik heb 'm leeg gesampled, dus hij is toe aan een flinke verbouwing. Wat zijn mijn kansen?!

Dit is 'em:

Attachments

• casio_sa-1_s.jpg
    casio_sa-1_s.jpg
    7,5 KB · Bekeken: 79
Origineel geplaatst door bjodero
Dat klinkt goed!

Ik heb ook nog iets liggen: een Casio SA-1 Tone Bank. Ik heb 'm leeg gesampled, dus hij is toe aan een flinke verbouwing. Wat zijn mijn kansen?!

Dit is 'em:

ik schat die kans hoog in, is ook een oudje

The Casio SA series ToneBank keyboards were the first cheap sound bank instruments with up to 100 PCM preset sounds based on samples using a single- chip CPU. They were initially released as competitor to the Yamaha VoiceBank FM instruments those also had up to 100 preset sounds.
All Casio SA keyboards sound very similar and employ a wavetable synthesis engine that mixes 2 looped samples using independent, partly very complex algorithmic volume and pitch envelopes (made by program loop synthesis?). Most samples are of low resolution and typically short looped static waveforms, which gives these instruments a characteristic cheap and cheesy digital lo-fi appeal; the sounds tend to be cold, harsh and have much digital aliasing noise, which is very different from the always quite warm, bassy, smooth and noble sounding Yamaha FM timbres. The Casio SA tablehooters instead sound tinny, squeaky, thin and kazoo- like - it's exactly that sound you likely would have hated in the early 1990th, when it was the over- glorified, over- used and almost only available timbre in consumer home keyboards and PC wavetable soundcards. (

Casio link

je kan het rustig proberen denk ik.

bij mij doen 2 potmeters het, zitten 5 aansluitingen op ,geeft hele rare geluiden als je er aan draait
het is iniedergeval geen standaard casio meer

Attachments

• test-04.mp3
    695,9 KB · Bekeken: 81
heb de bedrading iets verandert , laat nu dienu zo, en ook de groene en rode knop
hij was iets te wild vondt ik

het geluid is echt apart geworden

Attachments

• test-06.mp3
    1.007 KB · Bekeken: 81
definitieve bedrading voor de potmeters en knopen

Attachments

• dscf0025 (wince) (2).jpg
    dscf0025 (wince) (2).jpg
    25,2 KB · Bekeken: 80
soort antennedraad naar buiten met weerstanden, door te knijpen en te tasten op de weerstand kun je het geluid
veranderen,

Attachments

• dscf0031 (wince).jpg
    dscf0031 (wince).jpg
    14,9 KB · Bekeken: 79
nog een

Attachments

• dscf0032 (wince).jpg
    dscf0032 (wince).jpg
    15,2 KB · Bekeken: 84
Ik heb nog een Casio PT-20 liggen, kan je daar een tb-303 van maken? :)

Back