Toe aan Circuit Bending THIS!

rirosa

Nieuwkomer
Allo

Ik kom net een beetje kijke 8D
En nu heb ik 'zomaar'wat gedaan met mijn Casio Keyboardje.. Wat wel grappig klinkt.. MAAR NIET GOED GENOEG!

Nu heb ik dit vTech-ding gekocht (Sprekend ABC) en vroeg me af of iemand mij wil helpen?
Dus bv wat links geven en wat schema's voor dit ding.. die ik dan allemaal lekker kan volgen en dan maar fijn wat knopjes plaatsen enzo 8~

Dank en Blijdschap :halleluja

Attachments

• 210096.jpg
    210096.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 110
schema's?

nee joh, gewoon een draadje erin solderen ergens en een beetje proberen waar je het andere eind aan moet solderen om een leuk effect te krijgen en dan een schakelaar of potmeter ofzo er tussen solderen en door met de volgende. Een betere tip krijg je hier denk ik niet...

Origineel geplaatst door falafelbiels
schema's?

nee joh, gewoon een draadje erin solderen ergens en een beetje proberen waar je het andere eind aan moet solderen om een leuk effect te krijgen en dan een schakelaar of potmeter ofzo er tussen solderen en door met de volgende. Een betere tip krijg je hier denk ik niet...

Jawel, een beter tip krijg je wel :D Niet lukraak draadjes solderen, want dat is een kortsluiting. Je kan proberen weerstandswaarden te veranderen. Potmeters kan je in serie of parallel over die weerstanden zetten. Bij digitale IC's kan je wel e.e.a omleiden. Kijk anders eens op het net voor andere voorbeelden van wat er te modden valt. Zoek bijvoorbeeld icm met de chips die in jouw bakkie zitten. Succes!

Gewoon de IC kortsluiten en zoeken naar een lekkere clitch, heb ik gedaan met een ABC appel van Vtech.

Origineel geplaatst door Putzi
Jawel, een beter tip krijg je wel :D Niet lukraak draadjes solderen, want dat is een kortsluiting.

komop, circuit benden is kortsluiting zoeken en lukraak heb ik nooit gezegd. Ik had het over empirisch...

komop, circuit benden is kortsluiting zoeken en lukraak heb ik nooit gezegd. Ik had het over empirisch...

Bij kortsluiting fikt er vaak iets door, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Daarom heet het ook circuit bending , omdat je alleen de values aanpast. Als je niet weet wat je doet kan je empirisch ook wel als lukraak vertalen :)

Origineel geplaatst door sjeijk
daarom gebruiken we ook geen 303's (behalve) maar casio's en 606's

Ja ok, tis niet zo erg als je rommelmarkt aankoop in rook opgaat... maar toch wil je graag dat er nog geluid uit komt, of niet dan?

Ja maar het was wel een mooier woord.

:D

Origineel geplaatst door tragmadat
Dat is toch een Zebravink???

zebravink.jpg

Dit is een zebravink :) (sorry voor offtopic OPs)

Ik vind appelvinken leuker.
feest.gif

Anyway.

Circuitbenden heeft als basishandleiding, voor mij toch:
met neme 2 schroevendraaiers, men verbindt dezen met een draadje (met krokodillebekjes is handig), en men zoeke de crash, glitches, pitchveranderingen en gekke dingetjes... Blijf uit de buurt van de circuits om de voeding heen en van dikke ronde componenten waar veel volts op staan, en rond IC's is het vaak kermis.

Oefening baart kunst!!

Ennuh... V-tech is de bom qua glitches. Kheb zo'n kindercomputer gebend... bijna net zo ervoor in de wieg gelegd die dingen als de speak 'n spells....

En dan nu waarschijnlijk een hele domme vraag...
(maar vergeef mij.. ik had al aangegeven dat ik er niet echt verstand van heb...)

Wat is IC precies?

Origineel geplaatst door rirosa

Wat is IC precies?

Integrated Circuit, oftwel chip

Een IC... wat is ook weer de.... 'integrated circuit' ofzo betekent het geloof ik.

Met andere woorden: de chippies!!!! De zwarte balkjes met pootjes.
En dan met 2 verbonden schroevedraaiers kijken wat er gebeurd als je at random (onwillekeurig) 2 pootjes verbind... zodat ze een kortere connectieweg krijgen dan de bedoeling was van de maker... een shorter circuit dus zeg maar.

Dat kun je doen aan de bovenkant v.d. printplaat, maar aan de onderkant is het vaak handiger erbij komen... en dan zie je misschien punten op de plaat die je handiger kan solderen als die tering kleine ruimte om 1 pootje te verbinden met een draadje met al die andere pootjes in de buurt...

Back