tascam us 122 probleem

exact

Nieuwkomer
hallo! ik heb gister een tascam us 122 gekocht, hij werkt echt prima alleen als ik opneem in cubase of audition dan neemt hij het maar aan 1 kant op! ik heb gezien dat de geluidskaart een Mic in L en een Mic in R heeft. Ik snap niet waarom je 1 microfoon bij een rechter en linker kant moet aansluiten want de opname is immers altijd mono. Maar als ik dan wil opnemen dan record hij in stereo maar neemt alleen maar aan de rechter of linkerkant op(dat ligt dus aan in welke input ik hem heb gedaan)

kan iemand me helpen? ik heb het web al afgezocht en op de tascam site gekeken maar ik word niet veel wijzer uit deze informatie!

bij voorbaat dank.

er zit een MONO knopje op, op welke stand staat deze?

Zie dit lekker groot plaatje

Of dit mega plaatje

En volgens de manual:

In Cubasis, choose the input(s) you wishto enable on the US-122. In the Audio menu, select Input,
and click on the input pair on the US-122. The green Input icons will light in VST’s Input window
for active inputs.
Select the Audio track(s) to record to by highlighting that track in the Arrange window.

Laatst gewijzigd:
yep bedankt het probleem is al opgelost, we namen de vocals eerst altijd stereo op, omdat de ingang van mijn soundkaart ook een L en R had, nu gewoon alles mono opnemen en als er beetje gepanned moet worden kan je die mono track sowieso nog naar stereo converten :)

Back