[Hardcore] stukje airbase probeersel

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb eindelijk een Jomox Airbase weten te bemachtigen en dit is het eerste probeersel ermee. De track zelf weet ik niet of ik mee verder ga, maar het gaat me een beetje om de bassdrum of die goed is of niet.

Ik moet nog erg aan mijn monitors wennen, dus feedback qua uitmixen vind ik top. :)

www.xs4all.nl/~dj41/stukje.mp3

Hmmm sorry vind de Bassdrum wat te zacht en te weinig klappen...trek hem eens wat naar de voorgrond.

De kick mag naar mijn idee nog ietjes hard hoor :)
en dat scheursynthje ietjes zachter die klinkt wat dunnetjes.
Ik vind t idee wel heel erg cool :). alleen dat trancy geluid er doorheen vind ik weer niets :P
maar da's mijn mening maar natuurlijk

Origineel geplaatst door DJ41
vaag zeg, hier dreunt het als de ziekte! :confused:

mjah dat komt denk ik door dat scheurtje dat t lijkt of de kick in verhouding wat zacht staat

Echt een hele lekkere kick trouwens, sample es wat van die dingen los :P:P:P

Die kick is een gelayerde kick. Een hele zware diepe en eentje waarvan het laag is gefilterd, met veel reverb om dat ruimtelijke "plok" te krijgen.

Ik vind m wel lekker klinken
bassdrum is ook goed in mijn ogen maar ik luister m nu door mijn koptelefoon en die wil nog wel s wat extra kleur aan t geluid geven...
Het geluidje van die scheur synth vink ook wel goed alleen mag ie van mij nog wel iets dikker..
melodietje zou ik wat verder uitbreiden want klinkt zo iets te eentonig

suc6

Ik zou zelf t stukje tussen 1:14 en 1:32 wegknippen anders wordt t imho een beetje eentonig

Sommige van die achtergrond effecten zijn echt heel cool, zit af en toe om me heen te kijken waar die geluiden vandaan komen :P (jammer dat ze soms opeens stilvallen)

Ik ga er in ieder geval nog goed aan werken. Ik ga ook nog meer met de percussie doen.
Die vage sounds zal ik in 2 sporen zetten en dan met een reverb laten uitsterven. Da's misschien beter inderdaad.(goeie tip)

Ook ga ik er wat meer variatie in gooien en misschien een ander main lead geluid. Ik hoorde ook van anderen dat de bassdrum iets laag mist. ga ik ook nog fixen. Vanavond gaat de bezem erdoorheen.

ik vind de bassdrum niet smerig.. het lijkt wel een Jumpstyle kick...

ik heb zelf ook de airbase en ik kan um 10X smeriger krijgen zonder het gebruik van de sherman.. draai die gain van je tafel eens wat verder op en gebruik de Eq ook eens.. dit klinkt veel te clean.. desnooods patch je je met je direct-out (als je die 1 hebt) naar een nieuwkanaal zodat je um daar nog een keer verkracht.. en zet je je eq op een andere frequentie.. laag eruit misschien omdat je anders te veel hebt.. gewoon een beetje freaken.. hardore heeft bijna geen limiten.. luister maar eens naar de kicks van XTRECIST... die gaat helemaal vet..

Back