Toevallig!
Olaf, voor jou specifieke vraag heb ik ook geen antwoord (zie mijn vragen onder

) Maar in principe zou het feit dat een geluidskaart gebruik maakt van firewire, danwel zijn eigen (transport) protocol niet enorm veel uit. Volgens mij gaat het erom in hoeverre firewire de cpu belast. Scsi interfaces belasten bijv. de cpu vrijwel niet, terwijl ide dat wel doet
Er is net een andere thread aktief welke hier over gaat:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=445501#post445501
Toevallig ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe geluidskaart voor mijn laptop. Ik zal daarom een firewire pcmcia interface moeten aanschaffen.
Ik zie dat de pcmcia firewire kaartjes best in prijs verschillen. Weet iemand in hoeverre de firewire controller cpu onafhankelijk is. Maw, dat wanneer er een flinke dataoverdracht is de cpu volledig onbelast blijft? Is het zo dat misschien dure firewire kaarten minder cpu trekken als de goedkope? Wat is de rede waarom audio interfaces vrijwel allemaal firewire boven usb2.0 verkiezen? Is usb2.0 dan dus gewoon slechter (onbetrouwbaarder, cpu etc)?
Welk merk is aan te raden?
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen!
De hamvraag voor mij is dus: In hoeverre is firewire afhankelijk van de cpu. En maakt het hiervoor uit of je een dure danwel goedkope firewire interface koopt.