[Track] fuzzylectrobreakz

D

Deleted member 18007

Guest
Nou....

Voor het eerst überhaupt iets opgenomen. Het is helaas niet echt een track geworden. Het brouwsel duurt 17 minuten.

Mijn eigen opbouwende kritiek op het nummer "Happy Posse Retrofit"

Negatief:
-te lang voor een track
-te vaak aan de knoppen
-tijd voor een limiter compressor (zoals een maatje zou zeggen ;-) )

Positief:
....hee... iedere trotse ouder zegt toch ook dat zijn/haar baby de mooiste op aarde is
:D

Maar goed, ik zou graag van jullie forumleden horen wat jullie hier van vinden. Spaar me wel een beetje (moddergooien) Voor het eerst dat ik iets aan publiek laat horen. Primeurtje dus.

Gebruikte Gear:
TR-707
EF-303
D2
EA-1
Behringer 1202
Aiwa AM-F5 Minidisc (opname)

Software:
Soundforge (om het in MP3 formaat te knallen)
Filezilla (om het bestand te uploaden)
Mozilla (om een draadje in dit forum te spannen)

8o)

http://www.monologic.nl/Happy Posse (retrofit).mp3

hehehe... lekker lang.
Wees blij met lange tracks, mijn tracks zijn vaak juist te kort...
Waar bij jou de bass er in komt, stopt mijn track meestal :-)

Verder best een redelijke track... niet super bijzonder/verrassend als ik heel eerlijk ben.
Ik zou zelf misschien iets meer afwisseling in melodie stoppen... en de drums, en dan vooral de kick wat harder zetten.
De delay en filter effecten vinnik wel weer dope!

Sjeers 8) ,
PIE

Re: [Track] fuzzylectrobreakz

k*nker. 24 mb. gelukkig dat ik hier met 300kb aan t pompen ben.. Verwacht echt niet dat 56k6ers (als die nog bestaan) dit gaan downloaden.

Nouja. 1 voordeel, ik ga het het nu dan ook maar luisteren gezien de bandbreedte die eraan verspilt is ;)

en. het OORDEEL.. ik denk als alle elementen ook wel in 5 minuten aan bod hadden kunnen komen. Het basisID is wel grappig. maar het mist gewoon ook dynamiek, de beat moet de track dragen en deze is amper hoorbaar..
Die hooverbas begint nu ook wel een beetje te vervelen.. Dat gepiel verder is wel leuk, maar ik zou het wat rustig daarmee aandoen. Less = more.

nogmaals, niet slecht, maar kan beter. ga zo doorrrrr.

Te gek...ik ga zeker door...

Ik zal dit weekend er proberen een track van te maken die ongeveer 7 minuten duurt. Wekker voor m`n neus en dan moet het qua lengte goedkomen.

Meer variatie in de basisbeat moet er ook komen en ja de kick kan harrrrrrrder.

De Hooover(kan iemand mij vertellen waar die uitdrukking vandaan komt?) mag van mij astie begint scherper, feller klinken, waarna die dan telkens ronder wordt tot het moment dat de "melodie" erin komt.

En idd more=less....maar die knopjes zijn zo leuk 8D

Juno is trouwens diep beledigd dattie niet bij deze eerste track mee mocht doen, ik ga het goed maken 8o)

Alvast bedankt voor jullie mening en tips!

Chrz:biertje:

zelf zou ik er dan voor kiezen om het gewoon in audio te gaan uitwerken, dit ipv live pielen. Dit geeft toch wat meer overzicht op de compositie en je hebt t voordeel dat je geluiden kunt bewerken met fx&dynamiek (of andersom eigenlijk).

Verder zou ik gewoon verder gaan met een nieuwe track, het is wel grappig om dingen "af" te maken, maar dit kun je over een paar maanden (met meer ervaring en "verse" oren) misschien beter doen.

uhhmmmm ben ik op zich met je eens...voor mij de beweegreden om geen gebruik van PC te maken voor HDD recording:

-ik ben werkzaam als IT-er MAW...ik zit al de hele dag 8r een monitor
-ik probeer langzaam aan een liveact te starten zonder PC`s etc.

Ik kan natuurlijk een workstation aanschaffen, maar dan zou ik 160 uur moeten werken in de week en dan kan ik geen muziek maken:confused:

Maar om echt een studionnummer af te maken, is dat wel de juiste manier (Audio)

Nieuwe track....goede tip, ga ik zeker doen

BTW nomore, een maatje van me riep gisteren dezelfde dingen...LOL

Ik kan natuurlijk een workstation aanschaffen, maar dan zou ik 160 uur moeten werken in de week en dan kan ik geen muziek maken:confused:

tja, dat is lastig, op zich zou zo'n fusion oid dan wel iets voor jou zijn. HD recording + sequencing e.d. alles in 1. (zonder monitor ;)
Ik werk, of althans, werkte (heb vandaag onslag getekend :() ook in de ICT en vond het ook altijd vervelend om achter de monitor te hangen na mun werk. Maar zeker voor mastering e.d. ontkom je daar gewoon niet aan. Wat je ook bijv kunt doen is het "creatieve" gedeelte, geluidjes maken, grof sequencen e.d. op werkdagen en in het weekend verder pielen.
Of ga lekker met tape werken, ouderwets snijden en plakken 8)

BTW nomore, een maatje van me riep gisteren dezelfde dingen...LOL

en ik maar denken dat ik origineel was ;)

heeee...optie tijdsverdeling vind ik een goede suggestie. Dit weekend ff een test doen met audiotracks opnemen en dan een goede master maken...
Vanavond dan maar creabea aan een nieuwe track beginnen

Ik zal de zoekfunctie voor de Fusion type OID :D gebruiken.

grtz

Back