CC gegevens

DaRooT

Stamgast
Ik heb sinds gister een Behringer BCR2000. Met dit apparaatje kan ik dus CC gegevens doorsturen aan softsynths e.d.

Maar nu ondersteunen niet alle softsynths MIDI cc gegvens, of sommige maar gedeeltelijk (vaak alleen de frequency cutoff e.d.).
Maar bij cubase kan je toch ook automation doen, zonder midi. Maar direct de VST zelf automaten dus.

Nu mijn vraag, kan ik ook aan die automation mijn CC gegevens naartoe sturen. Of moet dat perse via midi? Ik hoop het niet, want anders kan ik maar weinig softsynths besturen :(

Re: CC gegevens

Origineel geplaatst door DaRooT
Ik heb sinds gister een Behringer BCR2000. Met dit apparaatje kan ik dus CC gegevens doorsturen aan softsynths e.d.

Maar nu ondersteunen niet alle softsynths MIDI cc gegvens, of sommige maar gedeeltelijk (vaak alleen de frequency cutoff e.d.).
Maar bij cubase kan je toch ook automation doen, zonder midi. Maar direct de VST zelf automaten dus.

Nu mijn vraag, kan ik ook aan die automation mijn CC gegevens naartoe sturen. Of moet dat perse via midi? Ik hoop het niet, want anders kan ik maar weinig softsynths besturen :(

klopt, in cubase kun je praktisch alles automisen van bijna elke vsti.
Sterker nog, je hebt full feedback op je bcr. dus als je een parameter veranderd op het scherm zie je de bijbehorende led op je bcr (en value) meeveranderen, hetzelfde geldt uiteraard andersom.

Hoe dit moet staat zeer uitgebreid beschreven in de cubase handleiding bij het onderwerp Generic Remote.

Het is me gelukt :) Staat idd in de manual maarja ik wist niet waar ik moest zoeken, danzij jou dus wel.

Het lukt me nu om een automation te maken, af te spelen en 'm naar mijn BCR terug te laten sturen :)

Is wel veel werk om voor elke knop een adres toe te wijzen, maar ach het hoeft maar 1x.

En die learn functie van de BCR heb ik dus ook niet meer nodig, die is toch alleen voor iets wat midi data terug stuurt?

Origineel geplaatst door DaRooT

En die learn functie van de BCR heb ik dus ook niet meer nodig, die is toch alleen voor iets wat midi data terug stuurt?

klopt, die is overbodig bij een generic remote script.

Back