ableton, live en laptop hoe te doen?

bastardsunited

criticus maximus
Ik heb uitgebreid het forum doorgespit maar ik kom er niet direct concreet uit. Misschien dat men suggesties heeft als ik mijn probleem stel.

Ik wil graag:

ableton live 4.01 gebruiken op een laptop met een degelijke midi controller voor softsynth e.d.

wat zijn de mogelijkheden binnen deze eisen. Ik kan een laptop van mijn zus (pentium 3 of 4, 256 ram 20 gig harde schijf) wel overkopen.

dan moet ik nog een midi keyboard hebben met degelijke knoppen (novation, M-audio, edirol pfffff)

en nog een latency low geluidskaart het liefst met 2 XLR (48v) inputs voor stereo opnames en uiteraard het afspelen van de midi en audio uit ableton live 4.01

wat zijn op dit gebied een beetje de mogelijkheden en wat voor ervaringen hebben de mensen die eenzelfde idee ook hebben uitgevoerd?

alvast bedankt

eerst en vooral raad ik je aan om eens Het Ableton Forum te doorspitten.

Daar weten ze er alles van, en soms te veel ...

Je laptop is wel ok, denk ik ... Maar je gaat meer RAM echt wel kunnen gebruiken.
Er is een Laptop benchmark test ergens op het ableton forum, download de demo eens en doe hem, dan weet je hoe je laptop het ervaf brengt tenopzichte van v.b. een Sony VAIO

Als controller gebruik ik een UC33, die is zonder keys. Keys gebruik ik niet om op te treden.

Bij de meeste M-Audio kaarten krijg je een gestripte versie van Live mee, die je dan voor ongeveer 300 kan upgraden naar de volledige versie. Als je toch nog een soundcard moet kopen is dit wel het overwegen waard.

Ik heb zelf een FW410 en het enige echte probleem dat ik er mee heb is 'hotpluggen'. Dit moet je echt niet doen met de FW410 en al helemaal niet met Live open, dan gaat de handel tegen de vlakte (en dat wil je niet, dacht ik?)

ik heb mijn oog inmiddels laten vallen op een M-audio ozone (269 euro bij feedack) met audio interface in 1. Lijkt me een ideale oplossing. Ik heb zojuist de specs van de laptop doorgekregen.

Mobile AMD Athlon(tm) XP 1800+ 1.5 GHz met 20 gig harde schijf en 256 ram

hij heeft alleen usb 1.

Is de M-audio ozone een goede keuze en kan ik alle audio in en uit plus midi latency low door die usb 1.1 poort gooien of is dat teveel gevraagd?

Back