nieuwe aphex analord ..

...die gast lult een eind uit zijn nek, wie denkt die eikel wel niet dat die is? ;)

Who cares, die plaat zou je kunnen maken met digitale shit of analoge shit.

Het is maar wat je er mee doet.

Blahblahblah...

Trouwens, bij die nieuwere latere Analords daar zitten een hoop goeie tracks bij.

En Chris Cunningham, daar moet ik gewoon van kotsen wat een walgelijke lelijke shit is dat...ik begrijp niet wat mensen daar nou aan vinden....van oh leuk wat een goeie digitale truukjes? Krijgen jullie daar een stijve lul van ofzo? Om een naakt mannetje van rubber te zien blubberen?

Net als die Autechre clip waar die zo beroemd mee is geworden...oh leuk een witte kever robot...KICKE MAN
:confused: :confused: :confused:

Origineel geplaatst door smackos
En Chris Cunningham, daar moet ik gewoon van kotsen wat een walgelijke lelijke shit is dat...ik begrijp niet wat mensen daar nou aan vinden....van oh leuk wat een goeie digitale truukjes? Krijgen jullie daar een stijve lul van ofzo? Om een naakt mannetje van rubber te zien blubberen?

Net als die Autechre clip waar die zo beroemd mee is geworden...oh leuk een witte kever robot...KICKE MAN
:confused: :confused: :confused:
moet een clip volgens jouw interestink genoeg zijn dan om de muziek goed te vinden?

los van de muziek vind ik de Cunningham weirdness toch stiekum wel erg ok... en idd, het gaat ook nog goed samen met de muziek van afx

Dat zeg ik toch niet, ik begrijp alleen niet wat de hype rondom Chris Cunningham is. Gelukkig zit er nog muziek onder ja anders zou het helemaal saai zijn. Want het is echt oersaaie shit, en niet imo maar dat is gewoon zo :D...zelfs fractals zijn leuker om naar te kijken. Beelden voor blowende tieners zonder fantasie die net van de Marylion Manson af zijn ofzo.

Die blubberman doet me trouwens denken aan een scene in Satyricon waar ook zo een blubbermensje zit zonder armen en benen enz. :D

Origineel geplaatst door the tall lad
analord blijkt toch digitaal te zijn(of is dit weeral het zoveelste gerucht ) ,wat natuurlijk geen afbreuk doetaan de genialiteit van deze releases .

http://kidshirt.blogspot.com/2005/05/analord-analysed.html

Los van het digitaal /analoog argument vind ik dat deze jongen een vrij scherpe analyse maakt van het werk van Aphex Twin. Vooral hoe ie plots niet meer de pionier was en krampachtig probeerde dit wel te blijven. Zeker geen slecht stukje hoor (los van dat zinloze analoog/digitaal gelul)

"Still, James was in danger, like Kraftwerk and Derrick May before him, of becoming a victim of his own legacy; how could he ever produce anything as breathtaking or groundbreaking as his own early records? Once he was the Zeitgeist, but, recently, like Bowie before him, he suddenly seemed somewhere behind it, puffing to keep up ("I know, I'll make a drum and bass record..."). At some point, we all blinked and there was a sudden, seismic paradigm shift in contemporary electronic music: nuts-numbingly virtuosal programming and breakneck Post-Jungle clattering splatter-breaks suddenly seemed Old School and, well, a bit shit to anyone under thirty who hadn't rabidly followed the self-referencing minutae of Da Scene over the last 17, 18 years..."

Sorry hoor, ik vind dat laatste stukje ook nergens op slaan.. Ik snap best dat iemand die zoveel produceert als AFX pieken en dalen in de kwaliteit van die producties heeft, maar om dat dan maar meteen te vergelijken met die zielige poging van Bowie om bij de tijd te blijven... Ik vind dat nogal kort door de bocht..

Zonder de hele discussie te lezen.......ik vind het nix.....de 303 vind ik gewoon passe.....leuk dat het ooit een grondleggend instrument is geweest voor de hedendaagse dance en elecetronische muziek. Maar deze plaat vind ik gewoon overbodig net als al het andere geneuzel van een 808 en een 303 tesamen op een plaat.

Origineel geplaatst door C-Code
Zonder de hele discussie te lezen.......ik vind het nix.....de 303 vind ik gewoon passe.....leuk dat het ooit een grondleggend instrument is geweest voor de hedendaagse dance en elecetronische muziek. Maar deze plaat vind ik gewoon overbodig net als al het andere geneuzel van een 808 en een 303 tesamen op een plaat.

Ik ben het tot op zekere hoogte nog met je eens ook, maar ik vind dat er juist op analord dingen met juist die apparaten gebeuren waarvan ik dacht: mmm, lekker...:) Vooral in combi met wat er verder nog gebruikt word. De moeite waard om een keer te beluisteren...
...en daarna pas commentaar te geven... :)

mister aphex

mister aphex

analord blijkt toch digitaal te zijn(of is dit weeral het zoveelste gerucht ) ,wat natuurlijk geen afbreuk doetaan de genialiteit van deze releases .

http://kidshirt.blogspot.com/2005/0...d-analysed.html

Even doorlezen onderaan.

It's probably analogue w/ a bit of digital post-production, but who cares? I mean, really.

I know fuck-all about studio production techniques.

That's right, bub: I made the whole thing up.

It. was. a. joke.

Thanks for biting.

Was dat nu weer voor onzin. Piano, viool en gitaar gaan ook nog mee. Dus waarom de 808 en 303 niet. Je moest eens weten hoe mensen dat tijdens een clubnacht waarderen. Er is echt nog veel behoefte naar dit soort muziek, netzoals jaren 60 of wat dan ook voor muziek.
Dan mag je het wel overbodig noemen, maar dat geldt voor veel mensen niet.

Wat ik persoonlijk nu jammer vind is dat de laatste 12" van AFx en LFO samen (split 12") op warp eigenlijk door gaat waar het met de analord reeks (IMO) hoort te stoppen. De platen (analords) zijn best leuk, met een aantal uitschieters die ik geniaal vind. Nu vind ik wel dat het afgelopen moet zijn anders wordt het wel erg saai en simpel.

Het is nogal logisch dat een iemand niet 15 of 20 of nog meer jaren de meester van een bepaalde soort muziek blijft. Dat is onnatuurlijk en onlogisch. Natuurlijk staan er weer jonge mensen te popelen om het stokje over te nemen.

Ik ben wel benieuwd wie het gaat worden, iemand van SF? :biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sander
Was dat nu weer voor onzin. Piano, viool en gitaar gaan ook nog mee. Dus waarom de 808 en 303 niet. Je moest eens weten hoe mensen dat tijdens een clubnacht waarderen. Er is echt nog veel behoefte naar dit soort muziek, netzoals jaren 60 of wat dan ook voor muziek.
Dan mag je het wel overbodig noemen, maar dat geldt voor veel mensen niet.

ik weet best wat mensen tijdens een clubnacht waarderen aangezien ik zelf ook nog steeds dj....maar ik (en met mij waarschijnlijk een hoop meer) hebben ondertussen genoeg oude acid gehoord, en dat jij dat af en toe voor een select groepje liefhebbers ten gehore brengt betekend niet automatisch dat heel nederland nog steeds geinteresseerd is in (oude) acid ! Ik draai best wel eens een electroplaatje tussen mn breaks door...maar dan wel 1 zonder die irritante geluiden die de 303 nog steeds uitkotst...... ik kan dat ding niet meer horen !

ik weet best wat mensen tijdens een clubnacht waarderen aangezien ik zelf ook nog steeds dj....maar ik (en met mij waarschijnlijk een hoop meer) hebben ondertussen genoeg oude acid gehoord, en dat jij dat af en toe voor een select groepje liefhebbers ten gehore brengt betekend niet automatisch dat heel nederland nog steeds geinteresseerd is in (oude) acid ! Ik draai best wel eens een electroplaatje tussen mn breaks door...maar dan wel 1 zonder die irritante geluiden die de 303 nog steeds uitkotst...... ik kan dat ding niet meer horen !

Vreemd.

Origineel geplaatst door Riekoes
Hier nog een Box Energy remix die nu op de Rephlex site staat. Ik vind hem rocken!

ik snap rephlex niet zo goed eigelijk. klinkt bijna compleet hetzelfde als het orgineel maar af en toe een paar andere drumfills. en niet te vergeten dat die remix bijna 3 jaar oud is.

wiskundig ? acid passe ?

weet niet in welke acidwereld jullie leven maar de 303 maakt al een tijdje weer een nieuwe opmars
is de tribute to acid in minimal jullie ontgaan ofzow ? zelfs larry heard maakt weer acid !

en wiskundig ? wat is dat nou voor opmerking in de muziek ? dit is authentieke shit ! luister nog eens goed hier naar de tracks en links die voorbij komen .. afx is emo king !

sander maakt erg mooie muziek en het heeft veel weg van chicago 88 sound maar dat is toch ander koek dan wat afx hier voorspiegelt ..

btw leen dan van iemand een tb en 808. wie weet verdien je er nog iets mee... Je vind er toch niks aan (en ieder pipo kan het zoals ik je versta) dus je artistieke gevoe kanl niet in de weg zitten om dit uit te buiten

Back