Dr. Lektroluv

Seiko heeft wel gelijk, en ik ga me niet verdedigen door te zeggen dat het algemene informatie is.

Wel wil ik zeggen dat ik de man helemaal niet ken, ik heb hem nooit horen draaien en heb ook geen contact met hem gehad. Kortom, ik kan simpelweg geen mening hebben over hem. Hoe je het ook went of keert, zo'n lelektroluv betekent misschien wel meer voor 'underground' muziek dan zijn tegenstanders willen toegeven. Je moest 's weten hoeveel mensen door dit soort grotere namen geïntresseerd raken in muziek die ze anders nooit horen.

Origineel geplaatst door Chinetti
Hoe je het ook went of keert, zo'n lelektroluv betekent misschien wel meer voor 'underground' muziek dan zijn tegenstanders willen toegeven. Je moest 's weten hoeveel mensen door dit soort grotere namen geïntresseerd raken in muziek die ze anders nooit horen.

ja, daar zitten we echt op te wachten.

Ja Sander, daar zitten we inderdaad op te wachten.
Kijk mijn beste, toen ik een kleine twintig jaar geleden mijn eerste plaatjes ging kopen had ik best al een hele eigenwijze smaak, maar 'ergens' werd deze toch wel gevoed : door 'alternatieve' tijdschriften, door te luisteren wat de 'verkoper' van de platenzaak (in die tijd 'Brabo' waar ze mensen achter de toog hadden die echt geinteresseerd en gepassioneerd door muziek waren, en die nu trouwens allebei als 'muzikant'/producer door het leven gaan; Koen 'Starfish Pool' Lybaert die eigen labels Silver en U-Cover heeft, Aldo Struyf sessiemuzikant).
Ik wil maar zeggen, ik nam ook wel gewoon wat platen uit de rekken afgaande op 'labels', 'producers' soms zelfs de look enz enz, maar ik wil niet doen alsof ik mijn -extreem eclectische- muziekcollectie puur door eigen inbreng heb bijeengesprokkeld; hiervoor zijn ook andere mensen en bronnen verantwoordelijk.

Dat een compilatiecd of een dj/fenomeen misschien wel mensen geinteresseerd kan maken in iets dat ze niet kenden, daar snap ik eigenlijk het probleem niet van...
Jaja, underground underground...was ik ook hoor (en ben ik nog steeds)
en anderen hebben nu eenmaal een andere missie...waar sommigen onder ons 'niet op zitten te wachten' omdat ze waarschijnlijk zo geweldig zijn dat ze zelf wel de goeie muziekjes kunnen vinden
wel, niet iedereen is -of vind zichzelf- niet zo geweldig en kan wat hulp gebruiken...en of die hulp dan gemaskerd is of niet doet er niks toe

Origineel geplaatst door seiko
...en of die hulp dan gemaskerd is of niet doet er niks toe

Nou het moet wel gezegd worden dat gimmicks vervelend zijn en verkeerde associaties kunnen oproepen bij het publiek. Ik bedoel te zeggen dat als je je best doet om de muziek te verkopen aan de hand van een gimmick, dat de muziek dan zelf ook een gimmick lijkt te worden (denk aan de opkomst en totale ondergang van de Electroclash). Dat is wel degelijk iets waar je op tegen kunt zijn.
Ik vraag me dan ook af (ik heb hem nooit horen draaien) of zo'n Lectroluv nog steeds zo'n grote naam zal zijn als 'ie z'n masker afzet. Dat geeft toch te denken, niet?

Laatst gewijzigd:
ik kan je daarin volledig volgen Chinetti.
Maar ik denk dat 'gewone' mensen soms op een 'andere' manier warm gemaakt kunnen worden voor iets...
en uiteindelijk pikt de 'underground' daar ook zijn graantje van mee

ikzelf ben iemand die door de looks enz doorkijkt en waar het enkel over de muziek zelf gaat
maar om nu te verwachten dat iedereen zo moet zijn ?
en als ik dan naar andere zaken kijk waar ik minder van afweet maar wel geinteresseerd in ben (toneel, stand up comedians, fotografie, kunst, ...) dan vermoed ik dat ik misschien ook wel eens op de verkeerde elementen afga...en door 'echte kenners' terecht gewezen zou kunnen worden niet altijd naar de essentie te kijken

en voor zovele mensen betekent muziek niet 'alles'

maar't is soms een dunne lijn...
uiteindelijk denk ik dat het er bij dr Lektroluv vooral om ging om niet via zijn bekendheid als techno dj 'als vanzelf' zijn sporen te verdienen als elektro dj...en dat vind ik op een bepaalde manier ook wel knap
en als er één ding is wat ik van de man hierachter weet, is't dat hij van het soort is dat eigenlijk niet echt graag in de kijker loopt en graag veel show verkoopt, eerder integendeel !

Tja, stel dat Lektroluv zonder masker zou zijn begonnen, dan zou hij worden afgerekend op het feit dat hij als bekende techno dj electro was gaan draaien...
Feit is zeker dat, zoals jij ook zegt, de 'underground' zeker een graantje meepikt. En dat moet je niet ontkennen.

(ik moet nu denken aan een optreden van Unit Moebius tijdens Noorderslag, waar de heren met clownsneuzen op muziek stonden te maken, terwijl er twee mannen in een Kamelenpak met een bordje 'CIRCUS' door de zaal liepen...)

underground schmunderground

Dat de underground hier een graantje van meepikt weet ik wel zeker. Ken aardig wat mensen die door oa Lectroluv, Felix da Housecat ea electroclash figuren nu helemaal in de electro zitten.

Origineel geplaatst door Ytse
Dat de underground hier een graantje van meepikt weet ik wel zeker. Ken aardig wat mensen die door oa Lectroluv, Felix da Housecat ea electroclash figuren nu helemaal in de electro zitten.

Geweldig. Nog meer Miss Kitten fans. 8o)

electro is dead, long live electro!

Hmm, nooit echt stil gestaan bij die hele underground vs electroclash gebeuren. Ik maak 80% electro en das de ene keer beetje ouwe electro, en later weer meer een mengsel van van alles. Ik denk dat we van die hokjesgeest moeten afstappen. Wat Lektroluv doet is toch niet verkeerdm, gewoon lekker anoniem lekkere plaatjes draaien. Kan me geen ruk schelen wie het is (ik ken um waarschijnlijk toch niet, zoals ik de meesten niet ken)

R

Origineel geplaatst door Arv
electro is dead, long live electro!

Hmm, nooit echt stil gestaan bij die hele underground vs electroclash gebeuren. Ik maak 80% electro en das de ene keer beetje ouwe electro, en later weer meer een mengsel van van alles. Ik denk dat we van die hokjesgeest moeten afstappen. Wat Lektroluv doet is toch niet verkeerdm, gewoon lekker anoniem lekkere plaatjes draaien. Kan me geen ruk schelen wie het is (ik ken um waarschijnlijk toch niet, zoals ik de meesten niet ken)

R

Mee eens.

Je hebt de oldschool electro/hip hop gasten tegen de new school, de new school tegen de electroclash, de elctroclash gasten tegen de weet ik veel... who cares.

Back