MS10 filter input

Tijs

Ouwe rot
Weet iemand hier of het mogelijk is om de filter input van de korg ms10 te gebruiken zonder dat de VCO getriggered word?

De filter werkt alleen maar wanneer je een toets aanslaat of aanstuurt met een midi2cv. Wat ik wil is dus loops en vsti's door de ms jassen zonder dat ik de VCO hoor.

VCO op pulse zetten en dan de PWM helemaal naar links (of rechts) zodat je de oscillator niet meer hoort. :geslaagd:

en als je de dan een voortdurend hoog signaal op de trig in aansluit hoef je ook geen toetsen meer in te drukken. Voila uw filterbank.

ik heb zelf een oude jackplug opengemaakt, een simpel draadje tussen de 2 polen gesoldeerd.
gewoon ik de trigger ingang proppen en voilá !!!

Bedankt voor alle tips maar het werkt toch nog steeds niet optimaal. De oplossing van de gesoldeerde jack werkt inderdaad goed maar..... die osc krijg je niet helemaal uit het signaal. Met het geven van een trigger signaal blijf je de osc horen alleen veranderd de toonhoogte niet. Ook de oplossing van Onacid werkt niet helemaal. De pwm geeft alleen in de helemaal rechtse positie een bijna niet hoorbaar geluid (links blijf je hem nog heel goed horen), met de nadruk op bijna want je blijft dus de OSC horen wat best wel irritant is bij hoge peak settings.
Ik denk dat ik nu al het mogelijke geprobeerd heb, anyways het blijft dik klinken om er iets door heen te jassen. Dan leg ik me wel neer bij het feit dat bij hoge Q er de poing sound bijkomt, wat wel weer dik klinkt als je er een beat doorheen flanst :).
Had ie maar een volume knop voor de OSC net als de MS-20!

Hmm, heb ik geen last van, maar ik zal er nog eens even goed naar luisteren vanavond. Misschien dat er net een knopje of draadje niet goed zit.

mmm... raar. als je de pulse with knop helemaal naar rechts draait zou je gen oscillator moeten horen. zit er niet toevallig een stekker in de pw-ingang ?

of is het de resonantie ?

Je blijft iets horen ook bij de pw knop helemaal naar rechts. Of het nu de osc is of gewoon ruis ik weet het niet maar als ik de external input knop helemaal uitzet hoor je nog steeds een lichte toon (waarschijnlijk gewoon standaard ruis van de ms maar mijn oren zijn wat dat betreft ultra gevoelig) maar wanneer je de q laag houdt valt het reuze mee maar zodra je die dus over 3/4 zet dan hoor je dus een behoorlijke self oscillation zelfs zonder input signaal; hoort dit ofzo?

Komt mij niet bekend voor in elk geval, maar ik zal er vanavond nog eens naar kijken/luisteren.

Lijkt inderdaad op zelf oscillatie van de filter.
Is volgens mij wel normaal, maar ik zal het eens proberen bij mijn MS10.

Is helemaal normaal..de filter self osct altijd als de resonance idd ongeveer 3/4 openstaat.. Tis gewoon een onwijze self oscer ;) Die ruis is idd een soort 2e noise generator maar tsja dat is zoals je weet MS eigen!

Ltrz

Dat bij geluid hoor je alleen als je de modulator op een redlijk snelle rate zet en daarna de filter modulator 3/4 zet en de Q 3/4. Het is dus gewoon de LFO denk ik die ik hoor.
Ben er inmiddels ook achter dat de alpha juno icm met de MS filter echt super lekker klinkt; weer een heel scala aan diepe synth sounds :) Bij een niet al te hoge Q volgt de filter de akkoordjes op een heerlijke manier. Ik denk dat ik voorlopig de softsynths even niet meer aanraak!

Back