starting making techno Whit YamahaAN200??

Techno2do

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Cool forum, wil ook weer wat gaan beginnen met produceren en zoek een AN200 voor wat technogeuiden te maken.

Doe ik hier wel goed aan en zijn er hier misschien gebruikers die alvast wat tips hebben??

Alvast bedankt,

Greets Daniel.

Op zich, wat ik zo hoor van de An200 - die ik overigens zelf niet heb - heb je een leuk bakje met stepsequencer, wat drumtracks en een VETTE AN1x achtige synth. Geen verkeerd bakje om mee te beginnen.
Leuk om te combineren met bijvoorbeeld een SU700 op langere termijn.

-C-

Ja die SU700 lijken me heleaam te gek, die gebruiken Speedy J en Siceret Cinema ook. Is weer een andere treath misschien.;)

Origineel geplaatst door Techno2do
Ja die SU700 lijken me heleaam te gek, die gebruiken Speedy J en Siceret Cinema ook. Is weer een andere treath misschien.;)

Gebruik dan maar de zoekfunctie! AN200 is een nette bak met genoeg mogelijkheden om te beginnen. Je kunt 4 midi tracks programmeren, 3 met preset samples [drum, bass en fx] en 1 met de synth engine. Heb de AN200 zelf lang gebruikt en enkelt weggedaan ivm ruimte gebrek. De klank en mogelijkheden zijn voor de 2ehandsprijs beslist in orde.

ik heb hem weg gedaan

ik heb hem weg gedaan

Nauw het hier toch over een AN 200 hebben.
Ik had vandaag een deal gedaan met een maat van me.
Had vorig jaar een JP 8080 gekocht waar ik heel blij mee ben.
Die is veel te vergelijken met een AN 200 alleen dan veel uit gebreider en een stuk duurder.
Maar ik had ook een AN 200 staan ik vondt hem erg goed alleen ik had hem vandaag de deur uit gedaan.
Omdat ik hem kon ruilen kon tegen een TC Electronic triple-C.
Ik had ook mijn behringer composer (compressor/limiter) er bij weg gedaan.
Vondt jij die deal wel waard of had ik dat nooit moeten doen.(C738, Yawgmoth)
Aan gezien de JP 8080 bijna het zeflde doet tegen over mij AN 200.
Had ik zo iets van weg met mij AN 200 er mee en kreeg er nog iets beters voor terug ook na mij in zien dan he.

En ik had nog aan Feedback gebeld hoe veel ik er voor kon krijgen zijden ze tegen mij van kunnen we je niet zeggen. Wij kunnen niet zien hoe hij er uit ziet maar zo als hij er nu naar uit zien krijg je er maar 50 euro maar voor.
Dat zecht natuurlijk nog helemaal niks tegen over dat ding he.

En dat voor zoon stoere bak dat zij maar 50 euro in ruil waarde geven vondt ik wel heel erg triest.

Maar goed als beetje geluk heb vindt ze wel heel goed koop soms zie ik ze wel voor 150 euro liggen 2de hands.
Maar goed ik heb al een JP 8080 liggen ik ga zoon ding natuurlijk niet kopen ben al heel blij met mij JP 8080 8)

Na ik geef jou een advies kijk goed rond want soms zie ze gewoon liggen voor heel weinig wat ik je al aangaf

Na als nog wat kwijt wil of nog wat wil weten hoor ik het wel van je.
Havelock

Re: starting making techno Whit YamahaAN200??

Origineel geplaatst door Techno2do
Doe ik hier wel goed aan en zijn er hier misschien gebruikers die alvast wat tips hebben??

Zelf had ik een tijdje terug een AN1x. Ik was enorm tevreden over de synthesizer capaciteiten en heb nu 2 PLG150-AN kaarten in m'n Motif ES steken. (in een AN200 zit een PLG150-AN kaart). De AN1x heeft zelf geen sequencer aan boord en ook geen drumsamples maar hij is wel 10 noten polyfoon en je kan via de Dual Layer erg vette en stevige klanken bouwen, ook het morphen tussen 2 Voices is pas echt plezant met een AN1x.

Het voordeel is dat zowel de AN1x (ong. 300 EUR) als een AN200 (ong. 150 EUR) tweedehands erg goedkoop zijn. Je kan dus voor weinig geld heel veel synthesizer in huis halen. Natuurlijk zijn er nog tal van andere alternatieven maar niet altijd even goedkoop als deze.

AN200 is zeker een mooi begin. Doe er nog een electribe bij en je bent helemaal :yamaha:

maar is mijn deal nou goed geweest of dat niet

maar is mijn deal nou goed geweest of dat niet

Hey maar was mij deal nog goed vonden jullie dat ik dat beter niet had kunnen doen ?

Havelock

Re: maar is mijn deal nou goed geweest of dat niet

Re: maar is mijn deal nou goed geweest of dat niet

Origineel geplaatst door Havelock
Hey maar was mij deal nog goed vonden jullie dat ik dat beter niet had kunnen doen ?

Havelock

De AN200 zou ik zeker gehouden hebben. De electribe zou ik dan
ingeruild hebben voor een leuke MultiFX en de JP voor een JV + Triple C.

Maar die JP 8080 is toch ook beter als een AN 200 of zie ik dat verkeert.
Ja dan heb ik het alleen over die synth gedeelte en dan kijk niet eens naar fx van bijde bakken.

Havelock

Origineel geplaatst door Havelock
Maar die JP 8080 is toch ook beter als een AN 200 of zie ik dat verkeert.
Ja dan heb ik het alleen over die synth gedeelte en dan kijk niet eens naar fx van bijde bakken.

Havelock

:bekdicht: Vrouwen zijn net een virus op de pc, of je verwijdert ze, of ze maken alles kapot!!! :bekdicht:

Tis net zoals bij vrouwen... de ene is niet beter dan de andere, ze is gewoon anders...

Maar he ik heb ook nog een DX 200 staan he

Maar he ik heb ook nog een DX 200 staan he

Om niet te vergeten ik heb ook nog een DX200 staan he.
dus die drum geluiden uit een AN 200 zitten ook in mijn DX 200 dan ben ik wel dubbel op bezig.

Havelock

Idd en nu terug on topic want dubbele post of thread-napping worden hier niet gewaardeerd :smeris:

je heb gelijk ja toch on topic blijfen ja

je heb gelijk ja toch on topic blijfen ja

Maar voor de genen die de verschillen toch willen zien hier een foto
Havelock

Attachments

• jp-8080.jpg
    jp-8080.jpg
    43,5 KB · Bekeken: 98
en hier een foto van AN200

en hier een foto van AN200

wel zo handig voor beginners die niet bekend zijn met de namen :)

Attachments

• an200_medium_jpg.jpg
    an200_medium_jpg.jpg
    35,8 KB · Bekeken: 97
En voor de volledigheid:

bundledcdrom_fig01.jpg

bundledcdrom_fig02.jpg

bundledcdrom_fig03.jpg

En nu terug on topic graag :W

jeh dat is software er voor ja

jeh dat is software er voor ja

Maar ja het zal hem geen slechte koop doen als hij een AN 200 gaat kopen.
Mits je alles er bij krijg he ik had bv geen software er bij maar die kan ook nog wel via om wegen krijgen :)
Of van iemand die hem heeft kopieren dat zijn een van de voor beelden hoe er aan kan komen :)

Havelock

Back