x0xb0x - 303 kloon

en mijn gebeden hebben gehoor gekregen, vandaag een emailtje dat er weer 250 stuks beschikbaar zijn... meteen besteld dus... :peukie: :peukie: :okdan: :okdan:

Ik zag dat ze nu ook xoxbox verkoopt met andre ledjes. Afgevlakt en mat van kleur. Lijkt mij stukken mooier.

IK heb net m'n kit besteld :) is er iemand die hem in elkaar wil zetten en wil stemmen e.d. of te wel gebruiksklaar wil maken? Ik heb hier geen verstand van dus ga ik het zelf niet eens proberen.

Origineel geplaatst door dthy
IK heb net m'n kit besteld :) is er iemand die hem in elkaar wil zetten en wil stemmen e.d. of te wel gebruiksklaar wil maken? Ik heb hier geen verstand van dus ga ik het zelf niet eens proberen.

hej dthy,

ik heb er inmiddels al 2 in elkaar gezet, en met succes :) . ik wil hem gerust voor je in elkaar zetten. stuur maar een pbtje als je interesse hebt.

paul

ik vraag me af:

is het beter om een kit te bestellen of om een unit van iemand over te nemen?

kwil er namelijk ook één

de postbode is vandaag langsgeweest :)

of het beter is 1 kant en klaar te kopen? hangt een beetje van af wat jij 'beter' vind.

ik was nu kwijt €293,- ($396.25) + ca €70 (import) = €363

en dan moet je 'em nog in elkaar zetten, toch een redelijke klus.

Ik denk dat je hier naar moet kijken:

Ben je handig en heb je wat geduld ? zelf doen.

Ben je onhandig en kun je er een vinden, niet zelf doen.

succes nog

Origineel geplaatst door Foetus
ik vraag me af:

is het beter om een kit te bestellen of om een unit van iemand over te nemen?

kwil er namelijk ook één

toch even zeggen dat ik enorm blij ben met mijn xox (van ex forum lid Noland overgekocht), de sequencer is echt zalig om mee te werken, het geluid is wat ik zocht, lekker acid. Een delay'the erachter er gaan:) .

Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik denk dat je hier naar moet kijken:

Ben je handig en heb je wat geduld ? zelf doen.

Ben je onhandig en kun je er een vinden, niet zelf doen.

succes nog

ik ben handig maar niet altijd even geduldig...

kan ik van een gemaakte x0xb0x het frontpaneel er simpel afhalen om er zoiets van te maken?

X0xb0x_overview.jpg

ik vraag me af of er nog niemand zo dapper geweest is de software te herschrijven zodat de sequencer wat meer op de 303 sequencer gelijkt?

ik zou graag een x0xb0x hebben maar ik wil niet gaan prusten met die rebirth style sequencer :erm:

ik heb ook zonder enige electronica-ervaring een x0xb0x gebouwd samen met een vriend van mij (die had wel graduaat electriciteit) gewoon maken dat je alles dubbel checkt en alles eens meet met een multimeter zodat je zeker de juiste componenten op de juiste plaats steekt. Verder ook nie overhaast te werk gaan.
Dan kan zelf iedereen die wat handig is een xox bouwen
Het solderen zelf heb ik wel overgelaten aan men vriend omdat die meer soldeerervaring had en rapper en juister soldeerde dan ik.

Ikzelf vind de sequencer van de x0xb0x juist zalig lekker rap programmeren...

een tb is een tb een xox is een xox maar kheb ze al naast elkaar gehoort en de xox moet zeker niet onderdoen...

kan ik van een gemaakte x0xb0x het frontpaneel er simpel afhalen om er zoiets van te maken?

X0xb0x_overview.jpg

Het is eenvoudig de knoppen er af te halen en deze opnieuw aan een nieuw frontpanel te monteren. Wat veel meer werk is en/of veel duurder is om het nieuwe frontpanel te (laten) maken!

Ja dat is niet moeilijk, dat lukt je zeker.

X0xb0x_overview.jpg

Origineel geplaatst door Arnoid

Ikzelf vind de sequencer van de x0xb0x juist zalig lekker rap programmeren...

ja tis niet dat ik die seq van de x0xb0x moeilijk vind ofzo hé!

is gewoon een feit dat de sequencer op de 303, hoewel sommige mensen er geen fluit van begrijpen, veel makkelijker in elkaar zit.

patterns zijn voor mij een opeenvolging van noten in de eerste plaats, het tijdsaspect op de 2de plaats.
bij de x0x zou je kunnen zeggen dat tijd het belangrijkste is en de noten op de 2de plaats komen.

Hoe werkt track mode op de x0xb0x?
kan je transposes opslaan in track mode?
kan je zonder display aflezen waar je zit in je track op elk moment?
zou er trouwens wel een transpose op?? :confused:

Origineel geplaatst door Arnoid
Weet er iemand waar je zo'n nieuwe overlay zou kunnen laten drukken voor een redelijke prijs... + de gaten die erin moeten waar de button's of pots komen ?

Heb al even rondgekeken via google maar vind niet direct iets...
(liefst in belgië of nederland)

ik zou eigenlijk de originele overlay bewerken.
Ik ben wel "ok" met spuitbus enzo dus ik denk dat ik er wel iets leuks kan van maken, voor mezelf althans want ik zou het nooit proberen voor anderen, heb een beetje aparte smaak en al een aparter idee in mijn hoofd ;)

Origineel geplaatst door rvooh
Hoe werkt track mode op de x0xb0x?
kan je transposes opslaan in track mode?
kan je zonder display aflezen waar je zit in je track op elk moment?
zou er trouwens wel een transpose op?? :confused:

dat wil ik ook weten

Back