[Trance/Progressive] Zvezda

Niks mis mee lekker afwisselend.
Het enige wat ik niet mooi vind zijn die claps ergens in een gedeelte die zouden van mij er uitmogen.

Last edited by a moderator:
Zeer afwisselend. Enige mindere vind ik de hihats en clap, klinken in mijn oren beetje general midi / standaard. En de piano staat misschien een beetje hard tegenover de rest. Verder ok, keep it up. :okdan:

Lekker hoor! Mooie geluiden (Alles uit de CS6x?) en lekker arrangement. Ik kan mij overigens vinden in het commentaar over de clap.

VasC

thnx mensen :)

alles uit de CS6x

wat betreft de percussie, ik ben beperkt tot wat ik uit de CS6x kan halen en percussie-wise is ie niet zo heel sterk,

die claps vond ik zelf wel lache, eigenlijk nagedaan uit een trancenummer wat ik goed vind

ik ga em nog opnieuw afmixen en wat sequences hier en daar opnieuw opnemen

mooi hoor. Goeie melodieën en geluiden zonder cheesy te worden. Behalve die piano misschien ;)
paar dingetjes: de flow van het arrangement kwam soms niet geheel logisch of natuurlijk over, qua mix er lijkt een beetje een gat in het midden van het frequentiespectrum te zitten, en de beats/percussie zouden wel iets interessanter kunnen zijn zoals je zelf al opmerkt.
Maar verder zeker niet verkeerd :)

Heeyyy

Is wel een lekker rustig trance-nummertje .. Hou eigelijk niet zo van trance maar vind ut wel goed in elkaar gezet..
Heel flink veel afwisseling ..
Enigste negatieve is dat de piano beetje te hard staat zoals eerder gezegt ..
voor de rest okay ;)
Groetjes..

hey bedankt! heb idd de piano wat hard staan, int begin dreigde ie namelijk weg te vallen, zal het zodra ik tijd heb verbeteren.

Verder vind ik de piano niet cheesy gezien de snelle secunde in de derde maat, dat hoor je echt niet in Trance ;)

Klinkt lekker!

Ik werk zelf ook veel met de CS6x en ik vind het wel leuk om anderen eens te horen die een trackie hebben gemaakt, met alleen de CS6x! Want alleen jezelf horen wordt je af en toe ook niet vrolijk. Hoor ik eens wat ik nog meer uit dat apparaat kan halen :)

De piano vind ik zelf ook echt de achilleshiel van Yamaha. Ronduit bagger. Als alternatief gebruik ik de piano van m'n General Music WK3. Tis maar net wat je tot je beschikking hebt!

Met al die geluidjes heb je 't leuk gedaan, klinkt gewoon lekker! :okdan:

Origineel geplaatst door Scratch

De piano vind ik zelf ook echt de achilleshiel van Yamaha. Ronduit bagger. Als alternatief gebruik ik de piano van m'n General Music WK3. Tis maar net wat je tot je beschikking hebt!

Eigenlijk is dat schande van Yamaha...zelf heb ik de PLG150-PF er ingezet...blijft het geld bij Yamaha...eigenlijk dus wel slim van ze ;)

Ik weet niet hoe die PlugIn board klinkt. Maar ik ben sowieso al niet te spreken over de (digitale) piano sounds. Luister maar eens naar tracks van Marco Borsato. Als je daar een piano hoort, dan hoor je Yamaha.... (en das geen compliment)

Verder ben ik wel tevreden, anders wassie allang de deur uit gegaan :)

hey bedankt folks!

check ook deze mail die ik kreeg van Suzy Solar van www.ETN.fm

"Hi! Thanks so much for sending me your track. Wow! I really like
it. It's really refreshing for me to hear something that is different
from the usual sound that everyone else is playing. I wish you much luck
with your music and please send me more of your productions in the
future. I will feature this as the song of the day on my show in the
near future. Take care and keep in touch:-)
All my best,
SUZY SOLAR
www.suzysolar.com"

Ik vind het een vette sound hebben: veel effectjes en wind en zo, erg vol, maar niet te druk of rommelig. Mooi van boven tot onder alle lagen gevuld. Vette intro ook. Maar ik heb wel wat puntjes uiteraard... :o:

[zeur-mode]
- de sequence van de hi-hat die op 1:20 inzet klinkt nogal cheesy. Gelukkig komt er nogal snel een ride overheen, maar...
- ...de ride klinkt nogal ruisig;
- de piano-sample is inderdaad niet erg goed, je kunt er waarschijnlijk weinig aan doen binnen de CS6x, maar ik vind 'm erg droog (meer decay + reverb?) en bij het eindakkoord hoor je goed hoe weinig inhoud de sample heeft;
- ik vind de piano verder niet cheesy; live ingespeeld ook, te horen aan de vertragingen tussen 4:05 en 4:10? (vind ik wel cool) Alleen dat snelle stukje van 4:03-4:06, dat is wel écht cheesy;
- van mij mag het nummer eindigen op 4:33. Je hebt dan een eindakkoord en een mooi 'rond' nummer. Het stuk erna voegt niets meer toe; soort mosterd na de maaltijd. En het einde is bijna hetzelfde als het einde bij 4:33, op het eindakkoord na;
- je gaat voor mijn idee iets te veel op-en-af. Je bent op bijna elk moment wel aan het op- of afbouwen, constant hard-zacht. Misschien zou je een stuk langer kunnen laten doorduren en meer vanuit zichzelf uit kunnen bouwen, in plaats van telkens naar ongeveer nul terug te keren en opnieuw te beginnen?
[/zeur-mode]

Maar ik vinnum vet klinken hoor, je sound is echt goed, ik ben gewoon een mauwerd. :D

ff commentaar op je commentaar,

ik vind je stukje echt goed, alleen de laatste 5 woorden mag je van mij weglaten :D

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ff commentaar op je commentaar,

ik vind je stukje echt goed, alleen de laatste 5 woorden mag je van mij weglaten :D

Hoezo, klopt de spelling niet dan? (ik zat te twijfelen over m-a/o-uwerd)

niet mijn stijl, maar ik heb er toch plezier aan gehad.
mooi uitgewerkt en niet té cheesy.

btw, het is 'zu den Planeten' (meerdere planeten) of 'zu dem/zum Planeten' (1 planeet). spreek je russisch overigens?

Origineel geplaatst door feindbild
niet mijn stijl, maar ik heb er toch plezier aan gehad.
mooi uitgewerkt en niet té cheesy.

btw, het is 'zu den Planeten' (meerdere planeten) of 'zu dem/zum Planeten' (1 planeet). spreek je russisch overigens?

hey thanks! de zin is BTW niet af , de hele zin is: Die Rakete zu den Planetenraumen , het startschot voor het begin van de Ruimtevaart van hermann Oberth geschreven in 1929.

Ik spreek geen russisch maar wel servo-kroatisch :) Zvezda betekent in veel slavische talen ster, zo ook in het russisch :)

de zin is BTW niet af , de hele zin is: Die Rakete zu den Planetenraumen , het startschot voor het begin van de Ruimtevaart van hermann Oberth geschreven in 1929.

ach so. alles klar.

Zvezda betekent in veel slavische talen ster, zo ook in het russisch :)

weet ik. maar ik spreek alleen russisch (wat slavische talen betreft), wou gewoon ff checken. ik zal je draadje niet verder afleiden naar linguïstische onderwerpen ;)

Origineel geplaatst door feindbild
ach so. alles klar.

weet ik. maar ik spreek alleen russisch (wat slavische talen betreft), wou gewoon ff checken. ik zal je draadje niet verder afleiden naar linguïstische onderwerpen ;)

haha :biertje:

Back