[tech-trance] - Snippet

Ik heb 't gevoel dat de bassdrum niet helemaal strak ligt. Of heb je 'm gewoon heel strak gecompresst? Ik vind 'm iig niet zo mooi klinken De mix is over het algemeen helder, maar als de bassdrum er bij komt vind ik de synthlijn wat wegvallen. Maar dat kan ook door de dikke delay's komen.
Verder kan ik niet anders zeggen....lekker nummertje! Afmaken!

Thnx.!

Ik heb dat idee dus ook dat die bassdrum er niet lekker in ligt, maar ik snap niet wat er nou precies gebeurd, hij is idd flink gecompressed, ik zal hem eens minder compressen, maar hij moet wel dik blijven... hmz.. lastig .. ff stoeien weer.

thnx again :)

Ik zou gewoon een andere kickdrum nemen denk ik. Deze lijkt een beetje op die trance kickdrums uit mid jaren 90, zo'n lasergun achtige.

Ik denk dat je beter wat anders kan proberen. Wel gave synthgeluid. Waar heb je die uit?

Is een of ander presetgeluidje van Pro53 door Ultrafunk Modulator heengehaald.

Die kick ga ik morgen even kicken :)

Waarom heb je zoveel compressie gebruikt?

Omdat ik daar mee aan het experimenteren ben, wil weten wat compressie voor me kan doen.

Klinkt het daardoor niet goed in jou oren?

Hey dat klink best wel cool. Moet je meer mee doen. Inderdaad klopt er iets niet aan de beat, maar dat komt volgens mij door een geluidje wat een fractie voor de kick zit.

Origineel geplaatst door demian
Omdat ik daar mee aan het experimenteren ben, wil weten wat compressie voor me kan doen.

Klinkt het daardoor niet goed in jou oren?
Ik denk dat je de attack van de compressor te snel heb staan, waardoor er een irritante tweede tik in de bassdrum komt. Misschien moet je dus gewoon wat met de compressorinstellingen gaan spelen.

Ik heb de compressie over de master iets subtieler gedaan
(het was al beetje laat gisteren kon niet echt meer hard afluisteren)

Die gekke klik lijkt er nu uit te zijn, toch heb ik het idee dat die kick idd iets later komt dan zou moeten, zou dat nog steeds door de compressie komen (die op de kick zit?)

Zowiezo moet er misschien een mooiere kick komen, maar ik zit eerst nog met compressie te spelen.. (en flanger effecten ook trouwens) Lekkere combie is dat :)

Voor wie horen wil, volg zelfde link :

www.smokeandnoise.com/sounds/techtrance.mp3

't is al beter zo, maar de kick komt idd nog wat te laat. Misschien een midi timing probleem? Ik weet niet wat voor setup je gebruikt, maar zoiets kan door latency ontstaan. Als je bijv. in cubase de kick in het onderste spoor zet, wordt ie later getriggert dan wanneer ie in een hoger spoor staat.

ik gebruik Drumatic 3 en Pro53 in cubase met gewone compressie op de afzonderlijke kanalen en gewone compressie + multiband compressie op de bus waar deze kanalen door heen gaan.

Ook flink wat EQ over al, maar daar zal het wel niet aan liggen.

De audio mixdown wordt nog eens met limiting van T-racks een beetje opgepompt,
heb zelf vaak het idee dat het nou juist daar mis gaat altijd bij mij.

Ik vind het liedje wel oke! Maar:

ik gebruik Drumatic 3 en Pro53 in cubase met gewone compressie op de afzonderlijke kanalen en gewone compressie + multiband compressie op de bus waar deze kanalen door heen gaan.

Waarom? Wat probeer je te bereiken met zoveel compressie?
Daar ben ik benieuwd naar. Niet cynisch bedoelt hoor!..

Ik heb nu de master heel lichtjes gecompressed.. het lijkt als of de kick nu wel goed loopt..
De link is het zelfde.

Tevens begin ik een idee te krijgen van waar ik heen zou willen met deze track, wordt misschien nog wat :)

thnx voor de feedback allemaal :halleluja

Trakkie is soort van af zeg maar, misschien doe ik er nog wat aan, maar hij is best leuk nu :)

zelfde link nog steeds :)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik denk dat je de attack van de compressor te snel heb staan, waardoor er een irritante tweede tik in de bassdrum komt. Misschien moet je dus gewoon wat met de compressorinstellingen gaan spelen.

Dat vind ik een slecht advies, je moet problemen bij geluiden zo dicht mogelijk bij de bron aanpakken. Die pok uit die kickdrum kan je veel beter wegkrijgen door met de attack en de release van de adsr te klooien, of een andere kickdrum te kiezen. Met compressie probeer je alleen maar vierkanten in ronde gaten te stoppen,, dat werkt gewoon niet, ik spreek uit ervaring.

effe naar je nieuwe versie luisteren:

hum;
Opzich klinkt het wel beter die kickdrum het is alleen mijn smaak niet,, het is te agressief voor mij.
Ik vind ook die flanger en die compressie allemaal wat te veel. De balans is een beetje weg.

Back