Vraagje van een 'leek'

The Overlord

Nieuwkomer
Ik heb van een vriend Fruityloops en Cool Edit gekregen.

Nu ben ik bijvoorbeeld een sample van een bassdrum met CE aan het maken. Dat gaat aardig, maar nu... Als ik'm inlaad bij FL en zet er bijvoorbeeld een clap onder, om maar een voorbeeld te noemen, krijg ik het gevoel dat het niet synchroon loopt. Heb dan dan iets verkeerd gedaan? Mijn gevoel zegt dat het niet helemaal gelijk één-op-één loopt...?!

Wat doe of heb ik verkeerd gedaan?:confused:

Wat is nog meer een goed prog om samples te maken?

Help deze leek!! Wehe...

Nee, het is wel een volle sample...

Is natuurlijk ook de eerste keer dat ik met dit prog werk, heb helemaal geen ervaring met dit soort prog's... :eureka:

cool is prima voor samples, als beginner heb je echt niets anders nodig nu.

heb je echt geen stilte voor je sample (check ff of je ook echt niet meer naar links kunt scrollen in cool als je de sample ziet)?

anders kan het misschien ook zijn dat je in FL een volume envelope hebt ingesteld. dat ie bv zacht begint een sample en dan harder wordt. is miss ook een optie??? dat check je in FL onder INS geloof ik (diverse tabblaadjes zie je daar met oa volume)

misschien is t makkelijk om de sample ff online te gooien, dat we ff kunnen horen wat het probleem is. Praat misschien wat makkelijker?

Je kunt tot 1 mb als bijlage toevoegen, anders moet je m ergens ff op een webruimte gooien

Oke, bedankt mensen!

Is het moet CE ook mogelijk om geluiden weg te filteren? Ik wil bijvoorbeeld de intromelodie van 'love like blood' van the Killing Joke gebruiken. Nou wil ik de gitaar er niet in hebben, zodat alleen de melodie overblijft... Is dit mogelijk met dit prog en hoe?

Love like blood, één van m'n alltime favo's!! Lijkt me zo gaaf om daar een remix van te maken...!!
:halleluja

in dat intro zit toch geen melodie? bedoel je die string-akkoorden helemaal aan het begin of....? vergeet het maar dat dat te doen is trouwens. je kunt ze het beste namaken in FL, heb je meteen een goeie oefening!

Ja, die strings bedoel ik!

Dus dat gaat niet lukken?!?! Da's lekker...

Het is me trouwens nog niet gelukt om een fatsoenlijk melodietje te spelen via FL... :confused:

Herinner wel dat dit de tweede dag is dat ik achter het prog zit!! :)

Re: Vraagje van een 'leek'

Origineel geplaatst door The Overlord
Ik heb van een vriend Fruityloops en Cool Edit gekregen.

kijk maar uit voor de BIG :smeris:
wat een kut reclame zeg!

idd kun je bij INS verschillende opties (lees tabbladen) gebruiken om je sample nog bij te scherpen.

als je het id hebt dat t geluid niet helemaal synchroon loopt, probeer dan bij de cut en volume in die tabbladen de attack vooraan te plaatsen.

Ik ken t probleem, en als het dan nog niet goed klinkt, dan moet je ff opnieuw je sample knippen, want dan zit er toch echt een stilte voor.

SUCCES !

Back