sync probleem

FLO

Nieuwkomer
hallo ... ik wil me korg ES mkII laten 'syncen' met cubase maar het lukt niet als ik op play druk loopt ie er telkens net er naast;{ HELP plz ik heb al met zooitje instellingen zitten klooten en heb het ook met acid pro geprobeerd maar preciez het zelfde probleem...

jha idd ... wat denk je dat de goeie instelligen zouden moeten zijn?

stuur vanuitde pc midi clock uit via de juiste midi poort.
op de ES ga je naar het GLOBAL menu.
ga met de cursor knoppen naar CLOCK
draai het wieltje tot je e=t (ext) in het scherm ziet staan.
ga terug naar pattern of song of whatever.

nu moet het wel normaal werken.

sorry man dat ik dat er niet bij had gezet ... maar zover was ik al ... dat werkt dus niet ;{

Juiste ASIO-drivers selecteren!
Voor meer info, gebruik ook de zoekfunctie met termen als 'asio', 'latency', 'drivers' etc.

Suc6

ja ik gebruik de asio drivers van me m-audio delta1010LT zouden goed moeten zijn en de latency staat op 0 dus die korg is gewoon gaar denk ik gelukig heb ik nog genoeg garantie... zal feedback vandaag ff opbellen

Origineel geplaatst door FLO
ja ik gebruik de asio drivers van me m-audio delta1010LT zouden goed moeten zijn en de latency staat op 0 dus die korg is gewoon gaar denk ik gelukig heb ik nog genoeg garantie... zal feedback vandaag ff opbellen

Latency op 0 lijkt me zeer sterk.
Je hebt altijd wel latency, misschien maar een paar microseconden, maar een latency van 0 bestaat volgens mij niet.

Gebruik je Cubase SX?

ja man cubase sx daar heb ik lantency op 2

dit zou het ook kunnen zijn:

Ga naar de Cubase SX application folder (meestal C:\programs\steinberg\...) en open de folder "MIDI Port Enabler"
- Verplaats de file "ignoreportfilter" naar de cubase folder (1 directory omhoog dus)
- Start Cubase SX

nu heb je al je midi porten tot je beschikking.
indien de folder midi port enabler niet aanwezig is dan heb je of een oudere versie of er is iets anders aan de hand.

dit bestand is 0 kb groot, het gaat alleen om de naam.

Yooo thx man ik ga het zo proberen ... ik ga nu eerst even op een 2e partitie XP installen speciaal voor audio...
ik laat strx weten hoe het is afgelopen.

nogmaals bedank voor snelle reacties ook :okdan: !!!

Back