2 Flstudio's p[ 1 PC

Rewire ja :)
Ze willen vooral weten wanneer hij precies vastloopt als je wat doet.
Ik heb em ook een link gegeven naar dit forum. Hij spreekt nederlands!

Ik doe nu
- Schoon opgestarte PC
- Start FL
- Voeg ReWire channel toe
- Kies FL als client
- Klik "show panel", tweede FL opent
- Laadt een song in in de tweede FL
- Klik play in de eerste FL
- Klik stop
- Laadt nieuwe song in 1e FL
hier gaat de boel nu hard onderuit.

Net kon ik nog twee stappen verder: rewire toevoegen in nieuwe song en FL als client kiezen; maar ook toen ging het onderuit.

Maar helaas voor de debuggers is het dus niet deterministisch...

Ik neem aan dat je met deterministisch bedoeld dat het altijd op hetzelfde moment fout gaat?
Nou bij mij gaat ie fout zodra ik een rewired flstudio client heb lopen en een van de 2 op play druk.
Zodra er geluid moet komen hangt ie en het geluid ook.

Hallo,

Ik ben één van de programmeurs van FL Studio. Ik heb twee bugs gevonden bij het sluiten van de FL ReWire client, die op zijn minst sommige van de problemen hier zouden kunnen verklaren.

Bijgevoegd is een testversie van de ReWire client.

Om te installeren:
Pak het bijgevoegde zip bestand uit naar de FL Studio folder. Je krijgt
normaalgezien de boodschap dat er een bestand overschreven zal worden
(antwoord dat dat mag).

Frederic Vanmol
Image-Line bvba

Attachments

• flrewire_beta1.zip
    279,1 KB · Bekeken: 97
Ik heb hem net erover heen gekopieerd maar ik houdt hetzelfde probleem.
Wat me overigens is opgevallen. Wat er gebeurt. Ik druk op play en de play begint te trillen tussen pauze en play in... Het geluid klinkt ook heel raar netalsof het blijft hangen...

Origineel geplaatst door sleepbug
Ik heb hem net erover heen gekopieerd maar ik houdt hetzelfde probleem.
Wat me overigens is opgevallen. Wat er gebeurt. Ik druk op play en de play begint te trillen tussen pauze en play in... Het geluid klinkt ook heel raar netalsof het blijft hangen...

Dit klinkt inderdaad alsof het crasht. Dat zou eventueel aan de soundcard driver kunnen liggen. Ik heb op je email geantwoord met wat vragen.

nou dat ik nu eens support !!

een programeur van fl studio zelf die de moeite neemt om persoonlijk via email (en dit forum) om bugs uit hun programmas te krijgen, SUPER !

Nu wil ik van de gelegenheid schandalig gebruik maken om je aandacht te vestigen dat er hier veel goeie muziekanten hier van fl studio gebruik maken... Mischien kunnen we hier ontrend iets organiseren ? qua live optredens ofzo ?

Ikzelf neem normaal hardware spul mee live maar maak bijna alles in flstudio... En ik heb Fl studio een paar maand geleden op zo'n internetradio live gebruikt en dat ging toch naar behoren !

Dus ik zou dat wel zien zitten om deel uit te maken van zo'n live avond met fl studio als live sequencer ?

hebben julie bij image-line zelf al aan zoiets gedacht of zelf georganiseerd ? Zou wel leuke reclame zijn voor flstudio denk ik ?

Nogmaals m'n excuses voor dit offtopic gedoe... maar ik dacht ik laat het toch maar ff weten :okdan:

vind het een heel tof idee maar voor mij moet eerst die bug eruit want zonder kan ik niks beginnen. Ik heb namelijk 100derden projects die ik live kan doen.. Maar wat nog stedes niet kan in fruity (wat ik heel raar vind overigens) is tijdens dat je een project hebt lopen een andere openen en deze erachter aan gooien.

Dat zou dus met rewired moeten kunnen maarja...

niet indezelfde flstudio, dat lukt niet...

Ik heb wel 2 fl studios tesamen kunnen laten lopen maar dan moest je de dll hernoemen ofzoiets als me dat nog goed bijstaat, reflex zal hier wel meer overweten - het is al een tijdje geleden.

maareh toen ik fl studio live gebruikte heb ik gewoon 1 track gemaakt met all mijn spul erin...

Dus infeite al mijn paterns in 1 grote supertrack gezet. Da's natuurlijk wel een boel werk, maar eens dat gedaan werkt het wel veel vlotter en niet zon gedoe met tracks laden terwijl je bezig bent.

Je kan FL VSTi of DXi eventueel wel in FL zelf gebruiken. Je moet dan gewoon een kopie maken van FLEngine.dll (in de FL folder) naar FLEngine_Copy.dll. Dan zou het dus moeten werken.

Hej ik heb dat bovenstaande gedaan. Flsutidio VSTI Multi channel toegevoegd. Op het fruity logo geklikt. Zodra ik dan op play druk bij de vsti versie gebeurt er precies hetzelfde.. Ik had niet eens een sample ingeladen...

Origineel geplaatst door sleepbug
Hej ik heb dat bovenstaande gedaan. Flsutidio VSTI Multi channel toegevoegd. Op het fruity logo geklikt. Zodra ik dan op play druk bij de vsti versie gebeurt er precies hetzelfde.. Ik had niet eens een sample ingeladen...

Dan is het al minder waarschijnlijk dat het aan FL VSTi of ReWire ligt.

Heb je al eens geprobeerd de FL settings te resetten? Je kan dat doen in het Start menu -> Programs -> FL Studio 5 -> Advanced -> Reset settings.

Origineel geplaatst door Waveglider
niet indezelfde flstudio, dat lukt niet...

Ik heb wel 2 fl studios tesamen kunnen laten lopen maar dan moest je de dll hernoemen ofzoiets als me dat nog goed bijstaat, reflex zal hier wel meer overweten - het is al een tijdje geleden.

maareh toen ik fl studio live gebruikte heb ik gewoon 1 track gemaakt met all mijn spul erin...

Dus infeite al mijn paterns in 1 grote supertrack gezet. Da's natuurlijk wel een boel werk, maar eens dat gedaan werkt het wel veel vlotter en niet zon gedoe met tracks laden terwijl je bezig bent.

dat heb ik ook gedaan maar als mn nummer ongeveer op een kwartier zit zitten dr zoveel effecten en generators in dat ie gigantisch gaat tikken / kraken. lijkt me niet echt handig als je voor een volle zaal staat ;)

ik neem meestal een los cdtje mee met wat breakjes en korte stukjes om de laad tijd van t volgende nummer op te vullen. t werkt wel een beetje beroerd maar ja t moet maar

Je kan natuurlijk ook zorgen dat je niet teveel verschillende effecten gebruikt en bovendien hebben veel effecten gewoon preset mogelijkheden snel te recallen lijkt mij. Ik weet zeker dat ik met 2 vst jes en wat samples en de broodnodige effectjes een uur vol rammen hoor.
Voor live opties kun je toch beter naar ableton Live kijken. FLstudio belast je cpu namelijk idioot hoog als je het met ableton of cubase vergelijkt..

Misschien 2e FL Studio als VST plugin laden in een andere sequencer? Of... een extra FL Studio laden als plug-in in FL Studio zelf (ik weet niet uit m'n blote hoofd of dit werkt).

Back