Hulp nodig

iam

Ingeburgerd
ik zou me graag een MIDI controller keyboard aanschaffen...
maar ben hier complete noob in...

het zou gewoon zijn om met finale 2004 te gebruiken, maar mag wat meerdere features hebben dan alleen de basic

liefst min49 toetsen maar meer mag...

voor de rest weet ik hier bitter weinig vanaf, ik zou het ook met andere (nog aan te schaffen programma's willen gebruiken)

budget 200€

enlighten me please

ik heb gezocht maar verdronk in de topics

weet ook de juist benaming niet en als je zelf maar eens in de search 'MIDI' en 'controller' intypt zal je zien hoeveel hits je krijgt!! onoverzichtelijk

Re: Hulp nodig

Origineel geplaatst door iam
MIDI controller keyboard
liefst 49 toetsen maar meer mag...
budget 200€

/me browst naar feedback.nl
/me kijkt bij "multimedia"
/me klikt op "hardware"
/me kiest "controllers"
/me ziet:

Evolution - MK 449 C (dat 'ie 19 euro duurder is maakt niks, je krijgt een hele mooie hoop knoppen er bij)
Je hebt namelijk ook dingen als een M Audio - Keystation 61 es - maar die heeft geen knoppen, en dat ga je best missen denk ik. Natuurlijk altijd zelf even uitproberen in de winkel of de 'feeling' van de toetsen je aanstaat.

Behalve dat is er ook nog de optie om een 2ehands synth te kopen, maar dan zou ik even rond gaan struinen op de verkoopafdeling van het forum. De mensen op Synthforum verhandelen een bepaald soort producten die vrijwel altijd MIDI hebben of anders door hun vintage-factor altijd wel boven de 200 euro uitkomen :).

Re: Re: Hulp nodig

Re: Re: Hulp nodig

Origineel geplaatst door Yoozer
/me browst naar feedback.nl
/me kijkt bij "multimedia"
/me klikt op "hardware"
/me kiest "controllers"
/me ziet:

Evolution - MK 449 C (dat 'ie 19 euro duurder is maakt niks, je krijgt een hele mooie hoop knoppen er bij)
Je hebt namelijk ook dingen als een M Audio - Keystation 61 es - maar die heeft geen knoppen, en dat ga je best missen denk ik. Natuurlijk altijd zelf even uitproberen in de winkel of de 'feeling' van de toetsen je aanstaat.

Behalve dat is er ook nog de optie om een 2ehands synth te kopen, maar dan zou ik even rond gaan struinen op de verkoopafdeling van het forum. De mensen op Synthforum verhandelen een bepaald soort producten die vrijwel altijd MIDI hebben of anders door hun vintage-factor altijd wel boven de 200 euro uitkomen :).

danku,

ik heb al wat rondgekeken,
maar zie door het bos de bomen ni meer...

dit topic is er om te informeren wat jullie gebruiken en waarom...

Origineel geplaatst door iam
ik heb gezocht maar verdronk in de topics

Dus besloot je maar om de zee nog dieper te maken. :D

drowning.jpg

Beste lijkt me inderdaad wat sites af te gaan (zoek even via google).

Als je je een CS1x koopt voor drond de 200 heb je er meteen een leuk synthje bij ;)

-C-

bestaan er ook controllers met gewogen toetsen?

of spaar ik dan beter door voor een stagepiano (die er zoiezo gaat komen) en deze dan als controller te gebruiken?

EDIT: negeer maar even die laatste zin, ik moet nog een HEEEEEL eind sparen voor die PROMEGA 2 er is (wat een masjien!!!)

Back