Vast weer een ukkelvraag, die waarschijnlijk links en rechts met thread-verwijzingen om de oren wordt geslagen.
Ach, ik ken m'n plek inmiddels
.
Ik heb m'n RM1x en daaraan m'n SC-155 en m'n S-2000 ge-madeliefjes-regen. Die S-2000, da's een duidelijk verhaal, je multi't gewoon die stemmetjes die je hebben wilt en geeft er heb bijbehorende MIDI-kanaal bij aan.
Maar die Sound-Canvas is een ander verhaal; die heeft gewoon 16 kanalen trappelend van ongeduld om herrie te maken.
Maar als je alleen een paar kanalen daarvan wilt gebruiken, dan kun je die andere kanalen muten. Dat kan met zo'n mute-knopje per kanaal, maar dat lijkt mij toch niet handig.
Hoe doe je dat normaal gesproken met modules die toch allemaal (dacht ik) die 16 kanalen stand-by hebben? Met Sysex, of met CC's of PC's? Ik heb de handleiding van die roland inmiddels tien keer gespeld, in het chinees vertaald en weer terug in het emmeloords, maar ik kom het niet tegen.
Graag reactie.
Pjeut.
Ach, ik ken m'n plek inmiddels
.Ik heb m'n RM1x en daaraan m'n SC-155 en m'n S-2000 ge-madeliefjes-regen. Die S-2000, da's een duidelijk verhaal, je multi't gewoon die stemmetjes die je hebben wilt en geeft er heb bijbehorende MIDI-kanaal bij aan.
Maar die Sound-Canvas is een ander verhaal; die heeft gewoon 16 kanalen trappelend van ongeduld om herrie te maken.
Maar als je alleen een paar kanalen daarvan wilt gebruiken, dan kun je die andere kanalen muten. Dat kan met zo'n mute-knopje per kanaal, maar dat lijkt mij toch niet handig.
Hoe doe je dat normaal gesproken met modules die toch allemaal (dacht ik) die 16 kanalen stand-by hebben? Met Sysex, of met CC's of PC's? Ik heb de handleiding van die roland inmiddels tien keer gespeld, in het chinees vertaald en weer terug in het emmeloords, maar ik kom het niet tegen.
Graag reactie.
Pjeut.