Software Delay voor live PA

Origin X

8 Bit
Ik wist niet goed waar ik dit topic het beste onder kon plaatsen, maar ik heb een vraag.

Mijn broer is gevraagd om een band/theatergroep uit te mixen in een deel van een sportzaal.
Hij wilt naast PA speakers vooraan ook speakers achter in de zaal plaatsen.
Het budget is echter beperkt, dus een hardware delay huren is te prijzig.

Nu zat ik er zelf aan te denken dat het misschien wel mogelijk zou zijn met mijn laptop en externe Tascam us-122 usb geluidskaart. Het stereosignaal laat ik dan door de inserts van mijn tascam gaan en via de line out naar de versterker(s) voor de achterste speakers.
Het enige wat ik dan nodig heb is een programma die een inkomend live stereosignaal (van de tascam) kan delayen.
Weet iemand of dit mogelijk is?

denk dat de latency van je geluidskaart alwel voldoende is? als je bv 10ms latency hebt dan heb je al een delay van 20ms omdat je zowel latency op de input als de output hebt...20ms latency is ongeveer 20meter verschil voor geluidsverplaatsing

Origineel geplaatst door olafmol
denk dat de latency van je geluidskaart alwel voldoende is? als je bv 10ms latency hebt dan heb je al een delay van 20ms omdat je zowel latency op de input als de output hebt...20ms latency is ongeveer 20meter verschil voor geluidsverplaatsing

Ja idd er komt sowieso wat latency bij kijken.
Toch wil ik er zelf wat meer controle over hebben, de afstand is natuurlijk aardig variabel.

Back