Met gebruik van cubase en een hardware synth heb ik menigmaal last van het wegvallen van de laats ingespeelde toon in een maat. Hoe kan dit en wat moet ik daar aan doen?
de noot staat op zijn plek en niet bijv. in de volgende maat. Ja ik gebruik quantizing. Maar het lijkt net of ie de noot afkapt. De toon is te horen maar niet over de gehelel lengte. Nog vreemder ,het is af en toe het geval.
Het kan ook gebeuren dat je op dat moment alle beschikbare capaciteit van de synth gebruikt en dat door het spelen van de volgende Midi noot de voice allocatie die noot gewoon afkapt om de volgende te spelen. Dit gebeurde mij vroeger vaak met de NordLead1, omdat die maar 4 Voices heeft (un-expanded)
Lijkt me geen probleem van de JV2080, heb ik zelf ook. Kan het zijn dat dit gebeurt als Cubase in een loop staat? Is het voorspelbaar, maw steeds op hetzelfde punt? En kijk in de List editor welke events daar staan, behalve noot messages.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.