synth voor op pc microkorg, microkontrol

Overigens heeft een micro-korg weinig (ik geloof zelfs geen) mogelijkheden om de synth stand-alone te programmeren. Je moet dan altijd met je pc werken als je je eigen sounds wilt maken.

Dat is pertinent niet waar.
Alle parameters zijn te programmeren vanaf het apparaat zelf. Dit gaat middels een soort van editmatrix.
Het is even wennen, maar er valt wel mee te werken. De pc editor is wel een handig hulpmiddel bij het maken van je eigen sounds.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32

Als ik zo een MIDI-gameport ding plaats op mijn computer, en ik probeer MIDI op te nemen vallen noten weg. In de omgekeerde richting werkt het prima.

Origineel geplaatst door Tom 32
Alle parameters zijn te programmeren vanaf het apparaat zelf. Dit gaat middels een soort van editmatrix.
Het is even wennen, maar er valt wel mee te werken. De pc editor is wel een handig hulpmiddel bij het maken van je eigen sounds.

groet

Tom

ok :) maar een editmatrix valt bij mij in de categorie "weinig mogelijkheden" Misschien had ik het anders moeten verwoorden, weinig hands-on controle ofzo. Kan me zo voorstellen dat het iig niet handig werkt als je er soft-synths mee wil programmeren/ editen of zelf nieuwe sounds wil programmeren. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

Groet terug!:W

Origineel geplaatst door Hazes
Kan me zo voorstellen dat het iig niet handig werkt als je er soft-synths mee wil programmeren/ editen
en dat is dan ook helemaal niet de bedoeling van de microkorg...

maar goed, programmeren ervan is goed te doen, maar je moet 't beestje wel goed onder de knie hebben. voor een totale synth-n00b is ie misschien ietwat onoverzichtelijk. de korg MS2000b is 99% hetzelfde, maar met uitgebreidere interface. duurder, dat wel.

Origineel geplaatst door divi
en dat is dan ook helemaal niet de bedoeling van de microkorg...

...maar wel van de topicstarter ;)

Origineel geplaatst door Hazes
...maar wel van de topicstarter ;)

i need a synth om makkelijk noten in te spelen op reason. en dat kan toch met elk keyboard (dat je kan aansluiten?????) maar als ik voor een klein beetje meer geld een goeie synth eb, waar ik standalone mee kan klunzen is dit meegenomen

Greetz

Origineel geplaatst door Sir Ravel
i need a synth om makkelijk noten in te spelen op reason. en dat kan toch met elk keyboard (dat je kan aansluiten?????) maar als ik voor een klein beetje meer geld een goeie synth eb, waar ik standalone mee kan klunzen is dit meegenomen

Greetz
gewoon noten inspelen kan zeker, moet je wel een midi-interface hebben natuurlijk.

je kan ook de draaiknoppen van de microkorg aan functies van reason (faders, knoppen, etc.) koppelen, maar als dat je bedoeling is kan je beter een dedicated controller zoals de microkontrol nemen. dat is wat ik bedoelde.

gewoon noten inspelen kan zeker, moet je wel een midi-interface hebben natuurlijk.

je kan ook de draaiknoppen van de microkorg aan functies van reason (faders, knoppen, etc.) koppelen, maar als dat je bedoeling is kan je beter een dedicated controller zoals de microkontrol nemen. dat is wat ik bedoelde.

wat bedoel je met een midi interface??
kan dit niet via de gamepoort?

Greetz

mij stoort het enkel als 'k er echt uren op aan het rammen ben tijdens jams/reps met m'n bandleden

ja, dan slaat hij helemaal blauw uit enzo...:P

Mja dat is wel waar natuurlijk. Maar ik heb het niet zo op 2e hands spullen. Ik koop dan liever een MicroKorg dan een oude stoffige bak. Misschien heb ik gewoon smetvrees...

Ik zit er trouwens ook aan te denken om een MicroKorg te kopen.

Back