Tips betaalbare & draagbare synth/midicontroller

driftwood

...
Hoi,

Ik heb even jullie advies nodig.
Omdat ik het liefst zo weinig mogelijk versleep (en zo weinig mogelijk geld wil uitgeven ook..) zoek ik een niet al te grote analoge synth die ik voornamelijk ga gebruiken voor 't inspelen van drums.

-Hij moet dus aanslaggevoelig zijn
-Draagbaar (max 4 octaafs)
-En bij voorkeur zelf een aardig geluid kunnen produceren (hoewel dat eigelijk bijzaak is).
-Voorzien zijn van midi (tru)

tnx alvast..

Denk eens aan een Juno106 of een Ion als je een VA wil. Of deze aanslag gevoelig zijn weet ik niet. Wat is je budget?

budget zo rond de 200,- liefts minder..

Een juno is natuurlijk leuk, maar ik weet hoe dat gaat: die neem ik 2x mee en dan laat ik 'm thuis staan en koop alsnog iets kleiners. Bovendien is hij volgens mij niet aanslaggevoelig. net als die DX9 waar ik nu mee sleep. Als afmeting & gewict minder belangrijk waren zou ik een crumar bit 1 of 99 kopen.

Het is jammer dat een poly800 geen velocity heeft, anders was dat een ideale kandidaat, kost niks, en 't geluid zelf is niet zo belangrijk, dus dat mag gerust in de categorie 'minder bruikbaar' vallen (of in 'bagger' zelfs).

Een minder populaire synth dus, met max een octaaf of 4.

Aan de alpha juno zat ik ook al te denken, maar die heeft geen aftertouch (herkent alleen de midi-controller). Het beste onder de 200 euro is waarschijnlijk toch een los midi keyboardje (eventueel met wat knoppen, handig voor live denk ik?). Of misschien een K-Station (ok, niet oud en analoog), zijn nieuw niet zo duur meer, dus misschien tweede hands niet eens zo gek ver boven je budget.

bedankt voor jullie reacties.

Die evolution is zo goedkoop dat ik ga twijffelen aan de kwaliteit. Maar misschien zit ik er naast. (ervaringen iemand?)

Basstation is een goed idee 8)

niet analoog en niet oud en ook iets boven budget (+weinig knoppen):
Alesis Micron
Wel klein en goede sound

Niet oud en helemaal geen geluid ;) :
Novation Remote25
Wel veel knoppen, schuiven, aftertouch en zelfs een touchpad.

Verder zijn er geen kleine compacte analage keyboards die weinig kosten (behalve dan de bassstation keys, die al genoemd is)

Ik lees zojuist dat de basstation monofonisch is, jammer..

De alesis micron is geweldig! heeft alles wat ik hebben wil en ziet er erg strak uit! Alleen die prijs..

maargoed: als ik ga zoeken in de richting van nieuwe va's rond de 300,- komt de microkorg misschien ook nog in aanmerking.

De microkorg heeft wel érg weinig controls (zeg maar geen) en geen fullsize klavier. Lijkt mij persoonlijk niet echt een optie als controller.

Als je echt strak wil spelen zou ik je geen Evolution aanraden (<- ervaring)leuk voor de controllers maar de keys zijn echt te plastic

Evolution op klaviergebied moet je mijden, dat is echt troep. Bederft je speelplezier enorm.
Dan liever Maudio. Ook niet super, maar voor 't geld krijg je wel een goede koop.
Ik ben zelf altijd wel aanhanger geweest van de Edirol serie, maar dan ben je al stuk duurder uit.

Hmm iets met VA erin .. tja Novation Remote49 is een fijn ding.

VA is eigelijk toch wel een must kom ik achter.

Geschikte kandidaten tot nu toe:

K-station
Micron
en Microkorg

Demo mp3's klinken van alle 3 goed (maja.. welk merk zet dan ook bagger-mp3's op hun website?). Microkorg lijkt me niet echt practisch met z'n kleine klaviertje. K heeft maar 2 octaven.. Micron is zo duur..

Ik denk dat ik ze gewoon eens moet zien, voelen en horen..
zodra ik wat meer poen heb zal ik dat maar es gaan doen :kroon:

tnx voor jullie raad!

Wel vet maar niet erg portable... De modular G2 is een betere optie, maar ligt vast boven m'n bugdet.
Heb ook nog even gedacht aan een Micro Q met klavier.. Ik zal marktplaats eens in de gaten houden.

Zoo.. dit vraagstuk is ook opgelost:
Heb er bijna 4 uur voor in de auto gezeten maar ik ben dolgelukkig met m'n K-station.

tnx Joriz!

Origineel geplaatst door driftwood
VA is eigelijk toch wel een must kom ik achter.

..... Microkorg lijkt me niet echt practisch met z'n kleine klaviertje.....

hoe bedoel je?

Greetz

Back