Synth kopen

Waldorf owner

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum :)

Ik wil een tweede hands synth kopen en wil graag jullie ervaringen en advies:

JP-8080
Waldorf XT(K)
Acces virus (welke versie weet ik niet....)

Ik maak trance, house (van alles wat eigelijk).
Ik wil een synth met veel parameters direct bereikbaar (dus zo weinig mogelijk met een shiftknop werken om onderliggende parameters te bereiken).

Graag zou ik ook een synth willen met minimaal 2 parts midi en meerdere audio-uitgangen om te routen (kan dit niet van alle synths vinden)

Graag jullie advies mening.

Alvast bedankt,

Jeroen.

JP-8080 -

gigantsiche lading aan knoppen en sliders.. staat bekend om zn supersaw, echt een veel gebruikte trance bak.
met de meeste parameters direct aanwezig, is alleen niet multi timbraal voor zover ik weet

de waldorf is wat minder populair in de trance vergeleken de JP en de Virus .. je zal er vast wel wat leuke geluiden uit kunnen halen, maar persoonlijk zou ik deze toch links laten liggen.. daarbij komt dat waldorf failliet is geweest dus mn vertrouwen in waldorf qua reparaties in de toekomst is niet al te hoop gevend.. misschien iets voor later als waldorf weer duidelijk aanwezig is en ook duidelijk aanwezig zal blijven..

De virus is een absolute topper op t gebied van trance de latere modellen zijn allemaal 16 part multitimbraal alleen zijn er wel een hoop menus en andere opties die met (diep) graven en veel de shift (in dit geval meer de edit en system) toets te bereiken zijn ..

je kan echter wel sounddiver gebruiken o.i.d. om op een overzichtelijke manier patches te maken op je pc..

wat jouw persoonlijke interesses betreft lijkt het er dus op alsof de perfecte synth niet in t rijtje staat..
heb je trouwens ook de novation supernova en nova synths gechecked? zeker de moeite waard als je opzoek bent naar een goeie trance synth..

verder zou ik niet te moeilijk doen over de ''shift'' toets..
wil je een uitgebreide synth van deze tijd ontkom je hier gewoon niet aan

succes ermee :)

-EDIT-

En welkom op t forum :biertje:

Laatst gewijzigd:
Heb deze site gevonden Site JP 8080 Hier wordt gesproken over een Multitimbral Parts (helemaal onderaan staan de vergelijkingen) dit betekent toch dat ik twee sounds tegelijkertijd uit mijn synth kan halen?
en die 10-notes polyphony voor?

Alvast bedankt,

Jeroen.

Multitimbraal = verschillende geluiden tegelijk

Polyfonie = aantal noten tegelijk laten klinken

sorry de JP is idd 2 part multi timbraal ..ik heb t idee dat t je eerste synth gaat worden?

2 parts is dan misschien wat weinig, als je een bassline en een string gebruikt zit je gelijk al vol
ik zou echt voor een virus of supernova/nova gaan..

op t moment staat er een supernova 2 met 48 voice expansion, voor 700 euro op t forum
erg nette prijs

genoeg parts multi timbraal en op elke part kun je geloof ik tussen de 7 en 11 effecten tegelijk gooien
perfecte synth om mee te starten (wat niet wil zeggen dat t een synth voor starters is).

als je een beetje strings/pads wil spelen zit je met 10 voices ook al snel aan je max en dan heb je geen ruimte meer over voor nog een sound, zeker niet als je ook nog unison gebruikt (behalve op de nordlead3 die gebruikt geen voices voor unison). Het is namelijk niet zo dat een geluid geen polyfonie meer opeet wanneer je de toets loslaat: bij bijvoorbeeld strings heb je nog een vrij lange release vaak en die telt dus wel mee voor je polyfonie (ik weet niet hoe ervaren je al bent met dit soort dingen, dus ik leg het maar even uit)

Back