Moog Murf voorbeelden gezocht.

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Het Moog Murf effect lijkt mij een leuke toevoeging aan m'n setup. op de site van Moog staat echter maar 1 kort audio voorbeeld.

Zijn er hier luitjes die ervaring met deze bak hebben, en eventueel wat meer audio voorbeelden kunnen geven?

Op de site staan een paar voorbeelden, er zijn next/previous knoppen ofzoiets bij de player, en er is een Moogerfooger forum aldaar... met genoeg mensen die 'm thuis hebben staan...

ik vraag me ook af of die murf wat is. grappig effect, weer 's wat anders, maar is het bruikbaar?!

als ik de spulletjes bij te koop aangeboden kwijt ben, ga ik denk ik wel eentje kopen. dan laat ik het meteen horen.

Toch ook maar eens kijken naar de Adrenalinn2 van Roger Linn, doet hetzelfde en meer en je krijgt er een ingebouwde drumdoos bij.
Ook het programma QuantumFX van Dave Brown kan hetzelfde en meer, maar dat is natuurlijk software :)

waarschijnlijk een prima alternatief, alleen.... ik wil die mf105 naast de mf104 in het rekje hangen.
ok, niet erg rationeel, maar muziek is ook emotie. toch?!

ik heb 'm besteld en ja kan de gaatjes al zien, waar die moet komen!

Attachments

• studio3.jpg
    studio3.jpg
    125,6 KB · Bekeken: 113
So dan! die centjes zijn goed besteed zie ik ;) :D

Leo, merk je nu veel verschil tussen de minimoog en de voyager qua dikte/smeuïgheid zeg maar ?

de murf is net bezorgd, door weer en wind. het ding heeft het dan ook erg koud. ik laat 'm even een paar uurtjes acclimatiseren, als je dat zo schrijft, en dan gaat ie vanavond of morgen voorzichtig in gebruik.ik ben benieuwd en zal posten wat ik er van vind, en als het lukt, ok wat voorbeeldjes.

Hi,

Zijn er hier gebruikers die een digitale synth combineren met een MoogerFooger effect, bijvoorbeeld de MF- 105 MURF? Ik heb de MURF oppervlakkig kunnen testen bij de Feedback met een Clavia Nord Stage en ik was onder de indruk, maar misschien zijn er hier gebruikers met wat meer ervaring? Alvast bedankt!

het is juist aan te raden, als je van een lekker analoog geluid houdt, om de moogerfoogers te gebruiken om digitaal spul op te leuken. de murf is wel een bijzonder effect, beetje té misschien. de ringmodulator en delay zijn mijn favorieten. ook met slechts een beetje effect gaat het digitaal toch door iets lekkers heen en komt het er daardoor ook lekkerder uit.

eigenlijk zou elke nordlead verplicht een moogerfooger aan zijn anus moeten hebben hangen!

Dat heb je heel erg mooi opgesteld Leo! Lijkt me een set waar je niet gauw op uitgekeken raakt :W

Origineel geplaatst door Hooihuis
Dat heb je heel erg mooi opgesteld Leo! Lijkt me een set waar je niet gauw op uitgekeken raakt :W

hahaha

met een beetje hoge sluitertijd, ben ik er tijdens het fotograferen al op uitgekeken.

Origineel geplaatst door Leo
hahaha

met een beetje hoge sluitertijd, ben ik er tijdens het fotograferen al op uitgekeken.

:o: Ome Moog draait zich om op dit moment denk ik...

:o: Ome Moog draait zich om op dit moment denk ik...

ok, dan zal ik jou vertellen wat heeft meegespeeld bij de beslissing al die spullen op te ruimen.
toen ik de hele zooi had geïnstalleerd, zat er een piep in, als ik de cp251 of expander in een patch opnam. daarover heb ik naar moog gemaild, nota bene met de mededeling dat ik de voeding van de expander had doorgelust naar de cp251 en de suggestie dat dit misschien het probleem was en de vraag of ik een extra voeding moest aansluiten.
2 of 3 keer gevraagd, na een dag of 10 nog geen antwoord.
toen heb ik gemaild of ik nog een theremin kon bestellen met de handtekening van Bob erop en wat dat ging kosten. binnen een uur antwoord.
toen heb ik teruggemaild dat ik het jammer vond dat als er iets te verkopen viel er wel antwoord kwam, maar op een vrag niet. kwam er een vaag verhaal en waren ze nog pissig ook, dat ik gesteld had dat zo de indruk ontstond dat ze alleen geïnteresseerd waren in binnenharken van geld.
en toen heb ik gemeend een daad te moeten stellen: alles weg!

toen ik een tijdje later las over Bobs ziekte, voelde ik me wel lullig. zó had ik het nou ook weer niet bedoeld.

Origineel geplaatst door Leo
toen heb ik teruggemaild dat ik het jammer vond dat als er iets te verkopen viel er wel antwoord kwam, maar op een vrag niet. kwam er een vaag verhaal en waren ze nog pissig ook, dat ik gesteld had dat zo de indruk ontstond dat ze alleen geïnteresseerd waren in binnenharken van geld.

Ja, is een herkenbare ervaring dit, alleen heb ik het meegemaakt met een (niet nader te noemen) winkel in plaats van een fabrikant. Maar goed, dat is allemaal erg off topic natuurlijk.

Hoewel ik de recente Moog producten erg mooi vind heb ik er - helaas - geen ervaring mee. De enige Moog die ik heb gehad (en nog steeds heb by the way) is een Satellite en die kun je als volwaardige synth natuurlijk niet echt serieus nemen. Is bovendien niet eens een "echte" moog, maar gebouwd door een orgelfabriek onder licentie van.......maar goed, hij doet het, straalt voldoende nostalgie uit en was niet duur :)

Zo'n Voyager of de rackversie ervan lijkt me wel echt te gek, zeker als je er een (Moog) delaypedaal aanhangt. Maar je kunt simpelweg niet alles hebben en dat is maar goed ook (euhhhh.......toch?).

Maar je kunt simpelweg niet alles hebben en dat is maar goed ook (euhhhh.......toch?).

ja, is goed.

Back