een plekje

fjoesz

Gepokt en gemazeld
heeft er iemand een plekje om mijn nieuwste track ergens te kunnen parkeren?
Ik zou namelijk graag wat opbouwende kritieken hebben. Ordinair afzeiken en minachtend lachen mag natuurlijk ook:)

Idd ja, hardware klinkt altijd beter als software en dat zal nooit veranderen. ;)

Je sequencer stottert of je moet het zo bedoeld hebben. Dan lijkt me die shuffle net iets te.
Nou ja na een poosje luisteren went het wel.
De opbouw spreekt mij zelf niet zo aan. Het geeft het een eigenzinnig geluid zeg maar.

Wat me opvalt is dat je mix heel netjes en droog is compressie niet teveel enzo. Maar met zulke 'smerige' hardware wil je dat eigenlijk helemaal niet. Eerder die 'smerigheid' overdrijven zeg maar. Diepere kick, strings iets meer op de voorgrond, de reverb iets doffer etc. Bas iets minder stereo, beetje panning hier en daar.

Juno galore

Ik vind het niet slecht,alleen de beat is flauw.
Had een 808 gepakt,kick uit,de bas met atack zijn werk laten doen.
En de text ass tittys ass ass tittys er op:)

Ghehe dat laatste was een geintje.

Maar ik luister er wel graag naar
Lekker psychomistique

Oh ja, en natuurlijk ook in 2001 a space odysee komen hele lange scenes voor met gasmasker geluidseffecten.

Ofwel de "what are you doing David?" scene waarin David boordcomputer HAL uitschakelt. alleen maar stilte en veel ademen door gasmasker in deze scene. excellente gelegenheid om een en ander te samplen.

Hay

nou dj pulse , das lekker , ik zou zo min mogelijk digitale fx gebruiken

uw plek heeft uw wel gevonden he?
/

greetz turtel

:peukie:

dank voor de tips. inderdaad hier en daar de mix even goed bekijken. die bas wat minder stereo is een goed idee, dan houd ik wat meer plek over voor de rest, zoals bijvoorbeeld een lekkere kick. misschien kan er in de breaks nog wat bij om hem wat minder steriel te maken daar. hihats iets verrotter laten klinken(filter van m'n akai)
Ik ga iig nog even lekker aan de slag en hoop snel wat webspace te hebben om ook wat meer dingen te posten.

Origineel geplaatst door fuse
Idd ja, hardware klinkt altijd beter als software en dat zal nooit veranderen. ;)

Zou erg voorzichtig zijn met die uitspraak! hehe

Maar goed...nogal offtopic....

Ik ben het eigenlijk wel heel erg met Fuse eens: het klinkt wel érg vriendelijk. Drums staan relatief vrij hard, maar da's misschien ook wel nodig om ze er bovenuit te laten komen nu ze zo clean klinken (war Fuse al zei; vooral de kick inderdaad). Strings mogen harder, lage bas (niet die acid-bas) mag wat meer punch hebben (nu niet zo goed hoorbaar). Ik vind hem ook wat lang duren trouwens; volgens mij kun je wel wat stukken schrappen.

Maar de rest van je geluiden vind ik wel vet; er zit ook een lekkere drive in het nummer, da's allemaal goed geregeld. Maar waarom moest ik nou aan Ghostbusters denken bij dit nummer? :confused:

ghostbusters?
wat grappig. Die vind ik wel wat minder lopen, maar wel vette sounds, dus das weer een compliment;)

heb inmiddels al tips omgezet in daden, absoluut vetter. er mogen ook nog wat meer noisy dingen in, maar hij is al ranziger.
Ik laat he snel horen. Dat lange is ook niet zo erg meer als er wat meer gebeurd

Back