TR-707 samples vervangen?

misschien wordt dit een evident en stom antwoord...

maar heeft de korg ES mkII geen stepsequencer?
zoals de ER en TR's?
ik vermoedde een beetje van wel, en dat ding is een sampler
(weliswaar met z'n beperkingen)
Dat zou dan toch ideaal moeten zijn... misschien...

Origineel geplaatst door cloudman
misschien wordt dit een evident en stom antwoord...

maar heeft de korg ES mkII geen stepsequencer?
zoals de ER en TR's?
ik vermoedde een beetje van wel, en dat ding is een sampler
(weliswaar met z'n beperkingen)
Dat zou dan toch ideaal moeten zijn... misschien...

Maar je kan dan niet alle geluiden gebruiken, omdat je te weinig instrument select knoppen heb.
Ok je zou een paar geluiden door de MPC kunnen laten afspelen, zoals cymbals bijv. Die programmer je meestal toch niet live.

Maar het leek me wel leuk, want de 707 is ideaal, en dan dus ook lekke rmakkelijk met die volume schuifjes spelen enzo.
Ik heb de ER-1 wel een paar keer gebruikt om een BosS drumbak aan te turen.

Origineel geplaatst door manvsmachine
Als er een eprom pin compatible is dan zou je die misschien kunnen gebruiken. en het is mogelijk om een ic met een PLCC socket in een voetje te plaatsen

Misschien wel grappig om het met 1 zo'n rommetje te proberen. Zijn dit hele specifieke onderdelen of kent de uitgebreide hobby/electronica zaak die dingen ook?

Ik heb ff in de 707 gekeken en het is niet echt moeilijk om er een IC uit te solderen.
Dan heb ik wel eens moeilijkere soldeer klussen gehad.

Maar ja, dan eerst nog onderzoeken wie zo'n chip kan uitlezen en of er een vervangende chips is.

Ik had in de chat al gehoord dat het niet zou gaan lukken. Maar waarom dan niet?

Origineel geplaatst door Twiki
Volgens mij kan het wel maar ik zou het anders aanpakken, rommetjes lekker laten zitten, switch tussen de enable van de chip zetten zodat je de oude chips uitschakelt en een paar flashroms/eeproms parallel zetten. Als dit kan
http://userwww.sfsu.edu/~gzifcak/tr-707.html dan moet het met andere roms ook mogelijk zijn. Het is alleen wel veel werk.

Dank u voor de link!!. Dat laatst is ook wel een idee. Ik ga eens ff op die pagina's snuffelen.

-707/727 rom switching (both sets of sounds in one machine!) Das ook leuk!!!

Wat natuurlijk ook leuk zou zijn is om van de volume sliders midi controllers te maken.
Dan blijf je van de sounds af, maar kan je dus zowel de stepeditor gebruiken voor samples in een sampler aan te sturen en de volumesliders voor mute/of velocity messages te versturen.
Of je kan voor elke geluid een knopje toevoegen.

Ik vondt hier een chippie, welke veel mogelijkheden heeft op controller gebied:

http://www.audiomulch.com/midipic/

Laatst gewijzigd:
Ik heb dat linkje van Twiki even zitten luisteren, van die gemodde 707 maar
dit is erg lekker hoor!
Heel bruikbaar en verrassend!

Back