Gmedia minimonsta eerste indrukken!

een duitse minimoog fanaat met een echte mini heeft eens naar mijn MP3tje geluisterd en was positief verrast ...... volgens hem klinkt dit behoorlijk als een echte mini, alleen vond ie de filter ietsje te "nauw" klinken, en de oscillators minder "levendig" ..maar ik denk dat dat ook voor een groot deel door de door mij gebruikte instellingen komt....

Origineel geplaatst door dextah
Ik vind hem echt te gek !
Was al een Oditty fan en deze ga ik ook zeker kopen .

same here....tis een echte "programmers" softsynth, je wordt echt uitgenodigd om zelf patches ermee te maken..vind die melohman functionaliteit ook erg gaaf, had ik niet verwacht.... wel erg jammer dat ze geen osc sync hebben geimplementeerd...ik bedoel, er zit wel een delay in, dus 100% origineel is ie toch niet meer ;)

wat me ook opvalt: als je heeeeel erg laag gaat spelen hoor je wel wat gekraak, de digitale headroom die erin zit trekt het dan niet meer lijkt het......

Ik mag af en toe met een echte Mini en een MemoyMoog spelen ... en natuurlijk komt het niet 100% overeen .. maar so what ? Vind hem echt heeeel erg vet voor een Vsti .. Heb een ION gehad en Nords maar die blaast hij omver .
Niet alleen kwa sound maar "snappyness"als je snapt wat ik bedoel .
Kan niet oordelen over Virus etc .
Ik heb geen geld voor een MemoryMoog en voorlopig ook niet voor en Voyager .. een Mini koop ik toch niet .
Wil geheugen en midi .
Maar mis ik nou de Midi Learn funktie die op de Oditty zit ?
Of kijk ik nou verkeerd ?

grappig dat ik met de impOSCar niet zo heel veel had, en dat dat de enige GMedia synth is die *niet* door de ohmboyz is ontwikkeld (maar wel door de ontwikkelaars van de originele harde OSCar)

Origineel geplaatst door dextah
Ik mag af en toe met een echte Mini en een MemoyMoog spelen ... en natuurlijk komt het niet 100% overeen .. maar so what ? Vind hem echt heeeel erg vet voor een Vsti .. Heb een ION gehad en Nords maar die blaast hij omver .
Niet alleen kwa sound maar "snappyness"als je snapt wat ik bedoel .
Kan niet oordelen over Virus etc .
Ik heb geen geld voor een MemoryMoog en voorlopig ook niet voor en Voyager .. een Mini koop ik toch niet .
Wil geheugen en midi .
Maar mis ik nou de Midi Learn funktie die op de Oditty zit ?
Of kijk ik nou verkeerd ?

onder setup moet je gewoon "autobind" activeren

Origineel geplaatst door olafmol
grappig dat ik met de impOSCar niet zo heel veel had, en dat dat de enige GMedia synth is die *niet* door de ohmboyz is ontwikkeld (maar wel door de ontwikkelaars van de originele harde OSCar)

Ik precies hetzelfde !

Origineel geplaatst door olafmol

Is inderdaad heel grappig. Ik heb dat namelijk precies andersom. Ik vind die G-Media synths wel allemaal erg goed klinken, maar die ImpOSCar heeft iets speciaals in die sound die me raakt (een bepaalde levendheid, of 'sparkle') en dat mis ik bij de andere.

Back