Blazers en freaky geluidjes

EBO

King Hammond
Ik weet het, ik mag het eigenlijk niet vragen. Maar ik doe het toch.
Ik ben namelijk op zoek naar een set mooie blazers achter de toetsen (eigenlijk zou ik ze int echt willen hebben, maar ik kan niet toeteren...). Eigenlijk alleen maar voor live, want meer doe ik er niet mee.
En dan zou het meteen we fijn zijn als er ook nog wat "regelbare" geluiden op zouden zitten of standaard wat leuke geluiden(of een synth zodat ik ze zelf kan maken). Ik heb nu in mn Roland RD-600 een effectbak zitten, welke ik over de geluiden heengooi, zodat ik nog enigszins freaky geluiden kan maken. leuk voor wat afwisseling in de nummers. Maar zoiets zou ik dan ook graag in die synth willen hebben.

Heeft iemand enig idee welke synth daaraan voldoet?

Bij voorbaat dank,
EBO.

Als je wil tjekken wat ik er live mee doe: www.common-ground.nl/audio.htm

Blazers

Blazers

Hallo,

I.v.m. met blazers, ken je de Saxlab, van LINPLUG ?
Is dus VSTi. Je kan 'm bijvoorbeeld live gebruiken met Ableton Live.
Klinkt vrij behoorlijk, toch voor een softsynth.
Laat me iets weten.

Groetjes.

Blazers

Blazers

Hallo,

Ik nog 's.

Heb mij vergist. Jij zoekt brass sections. Geen solo blazers, toch ?

Die SaxLab heeft geen brass sections, alleen solo-instumenten.

Ok. Dit even rechtgezet.

Groetjes

Een Korg Z1 voldoet ook aan jouw wensen....heeft speciale synthesemodellen voor blazers die erg goed klinken en daarnaast kan je er zo'n beetje alles mee maken wat je eigenlijk maar wilt (ook freaky geluiden dus). Werkt niet met samples, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.

van zo'n breath-controller gesproken...
ik ben al een tijdje van plan om zo'n yamaha BC-3 ofzo te kopen,maar ik ben nogal achterdochtig....
ook blijken ze zowel in nederland als belgie vrij duur te zijn,in vergelijking met duitsland...
als live-muzikant eist men veel van je:hammonds,rodhessen,piano's,synths,strings... maar blazers vind ik toch héél anders spelen,daarom dat ik die aankoop overweeg...graag had ik hier enkele ervaringen gelezen...

deze toetert opok goed

Attachments

• arp.gif
    arp.gif
    887 bytes · Bekeken: 87
blazers houten en Koperen;

Fantom X
Motif (ES)

persoonlijk denk ik dat je bij YAMAHA beter slaagt ( wat betreft de blazers dan)

Back