Zoekt Univox/ Korg Minikorg

Status
Please reply by conversation.

Chazz

Darkening Worlds
Hallo,

Heeft iemand nog een Minikorg?

Ik zie nu heel veel die microkorg te koop staan (bijv nieuw bij feedback voor 350 euro) maar volgens mij mis ik dan een aantal geluiden.

Ik vond via de search wel nog iemand die hem verkocht op deze site, maar die thread is gesloten helaas =(

Als iemand wat weet/ heeft....waarschuw dan even!

Thanx :okdan:

Dat van "geluiden missen" weet ik niet. De Minikorg en Microkorg zijn gewoon twee totaal verschillende apparaten. De Microkorg is de kleine broer van de MS2000, een moderne VA.
De Minikorg is een oude 2 VCO monosynth uit 1974.

Re: Zoekt Univox/ Korg Minikorg

Origineel geplaatst door Chazz
Ik zie nu heel veel die microkorg te koop staan (bijv nieuw bij feedback voor 350 euro) maar volgens mij mis ik dan een aantal geluiden.

Ik denk dat het eerder omgekeerd is. Die minikorg is behoorlijk beperkt. :D

Die minikorg is behoorlijk beperkt

tsja... d'r zit geen vocoder op nee, maar hij klinkt als een dijk zonder gaten!

zoals gezegd: de MicroKorg is een zogenaamde Virtual Analog (maar niet heus) dwz een digitale benadering van de ouderwets vette vintage sound. Klinkt best wel aardig voor zo'n goedkoop dingetje maar een ouwe MiniKorg 700s is vele malen leuker, ziet er fantastisch uit en heeft echte ballen. En, mn dankzij de smerige ringmod en de ruisgenerator, ook behoorlijk veelzijdig qua geluiden.

Precies...zo denk ik er ook over. Minikorg is niet voor niets VEEL gebruikt in de filmindustrie.

But....Anyone... selling??

Zal wel lange tijd over heen gaan voordat er een verkoper zich bied, maar ik hou het voorlopig nog ff in de gaten

C ya

En oh ja.....als iemand weet waar ik hem als VST plug in kan krijgen/ kopen......let me know ! :okdan:

Origineel geplaatst door Chazz
En oh ja.....als iemand weet waar ik hem als VST plug in kan krijgen/ kopen......let me know ! :okdan:

Cheap ass....

Origineel geplaatst door Bass
Cheap ass....

Cheap ass....heb jij wel eens gekeken hoeveel een gemiddelde plug in kost? En vergelijk dat eens met de prijs van een Tweedehands Minikorg? Inderdaad...scheelt misschien 100 euro.......

Beetje weirde opmerking voor iemand die hier operator is...die zou beter moeten weten...:confused:

Status
Please reply by conversation.
Back