Ik ben op zoek naar een effect...

Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben op zoek naar een effect...

Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben op zoek naar een effect...

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
sorry dat ik me er even mee bemoei..
maar ook ik zoek deze sound al een tijd..
dus hoe bereik je dan deze sound met deze spullen.
via een sidechain

een nordrack met een alesis 3630 en een soundcraft mixer

Vertel me eerst eens wat deze man precies gebruikt dan wordt misschien wat duidelijker.

Het effect klinkt mij meer in de oren als een hele langzame (of stilstaande) flanger / phaser, die met een kleine diepgang. Dat brommende zou je met een lage saw kunnen bereiken, een octaaf onder de sinus bas; met wat vleugje overdrive om het geheel wat rauwer te maken. Tot slot die EQ, gewoon al het hoog eruit filteren. Dus, saw > overdrive > flanger > EQ.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben op zoek naar een effect...

Origineel geplaatst door Errol
Vertel me eerst eens wat deze man precies gebruikt dan wordt misschien wat duidelijker.

hi errol,

ik had het over mijzelf haha, ik heb deze spullen en is het mogelijk zo,n sound te krijgen met deze spullen.?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben op zoek naar een effect...

hi errol,

ik had het over mijzelf haha, ik heb deze spullen en is het mogelijk zo,n sound te krijgen met deze spullen.?

Oke, sorry ik had het even niet door.:D

Die alesis kan geloof ik sidechainen toch?

Je kunt bijv de bas door de compressor heen gooien en een extra kickdrum signaal door de sidechain over de bas doen.
Elke keer als die kick voorbij komt wordt de bas meer gecompressed.
Wat je ook kunt doen is zowel de bas als het acoorden tapijtje te compressen en daar weer op beide een kicksignaal over heen gooien. is wel afhankelijk van hoe je tapijtje gespeeld wordt.

Hoe die bas in elkaar zit weet ik niet maar hij klinkt behoorlijk lekker gecompressed en is inderdaad ook nog eens zwaar door een eq heen gehaald. Ik denk wel dat je eerst door de eq heen moet en dan pas door de compressor.

succes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben op zoek naar een effect...

Oke, sorry ik had het even niet door.:D

Die alesis kan geloof ik sidechainen toch?

Je kunt bijv de bas door de compressor heen gooien en een extra kickdrum signaal door de sidechain over de bas doen.
Elke keer als die kick voorbij komt wordt de bas meer gecompressed.
Wat je ook kunt doen is zowel de bas als het acoorden tapijtje te compressen en daar weer op beide een kicksignaal over heen gooien. is wel afhankelijk van hoe je tapijtje gespeeld wordt.

Hoe die bas in elkaar zit weet ik niet maar hij klinkt behoorlijk lekker gecompressed en is inderdaad ook nog eens zwaar door een eq heen gehaald. Ik denk wel dat je eerst door de eq heen moet en dan pas door de compressor.

succes

oakydoki.

wat ik nu dus wel eens doe de kick en de eq bas samen tegerlijk door de compressor heen halen, dan pompt de bas ook.
maar door de sidechain krijgt men dan een beter resultaat?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben op zoek naar een effect...

oakydoki.

wat ik nu dus wel eens doe de kick en de eq bas samen tegerlijk door de compressor heen halen, dan pompt de bas ook.

Dat hangt af van waar de freq.gebieden van kick en bas liggen.
Als ze elkaar overlappen kun je beter sidechainen.

oakydoki.

Ik denk dat je attack van de kick beter behouden blijft. Het smeert wel lekker samen als je ze beide door dezelfde comp gooit.

Ik denk eerder aan een gelaagde bas.

Eentje met een bandfilter met veel resonantie en filterdrive erg hoog. Wie weet wel een 12dB of 18dB filter ipv een 24dB.
En daaronder een sinusachtige subbas of zo.
Misschien dat zoiets met een modular of zo gedaan is. Of een semi modular ouwe bak.
En die dan samen naar een bus toe mixen en d'r bakken vol compressie overheen.

Origineel geplaatst door fuse
Ik denk eerder aan een gelaagde bas.

Eentje met een bandfilter met veel resonantie en filterdrive erg hoog. Wie weet wel een 12dB of 18dB filter ipv een 24dB.
En daaronder een sinusachtige subbas of zo.
Misschien dat zoiets met een modular of zo gedaan is. Of een semi modular ouwe bak.
En die dan samen naar een bus toe mixen en d'r bakken vol compressie overheen.

mm het lijkt wel op kookles

Als je de thread goed doorleest heb je me al zien zeggen dat hij qua synths alleen software gebruikt, hij heeft een alesis 3630 voor het compressen en ensoniq nog wat voor flangen enzo..

mm het lijkt wel op kookles
Wat dacht je dan?

Ze zijn ook niet naar de maan geweest met een opgevoerde vuurpijl. ;)

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Als je de thread goed doorleest heb je me al zien zeggen dat hij qua synths alleen software gebruikt, hij heeft een alesis 3630 voor het compressen en ensoniq nog wat voor flangen enzo..

Beste Mike,

Wat voor software synths? en wat voor ensoniq?

Origineel geplaatst door Mike Rockmore

ik heb ook een ensoniq ..

en haal soms wel eens een basje er door heen (door de effecten bak van de ensoniQ dp4 is het.)daar zit ook een compressor in en als je die dan weer filterd en comprest met die alesis.

krijg je denk die sound..

Beste Mike,

Wat voor software synths? en wat voor ensoniq?

Hij maakt zijn eigen VSTi's.. das alle duidelijkheid die ik erover kan geven hehe :). Die ensoniq weet ik niet meer uit mijn kop kan best zijn dat ie het zelfde is als die van discodeluxe, hij gebruikt em in ieder geval voornamelijk voor het flangen die ensoniq effecten bak..

bas geluid..

bas geluid..

dit geluid heeft veel weg de bas uit het nummer: " when the sun is shining" van DT8-project (dance smash hit 538 van vorige zomer)In dit nummer zit hij er beter hoorbaar in...

Volgens mij hebben ze iets met de parametrische EQ + gate en compressor (omgekeerde volgorde)

Inderaad een erg goed basgeluid

Origineel geplaatst door DJ Fuse
al eens aan een echte bas gedacht?;)

Een goede bassist met een Fender Jazzbass. Direct in de tafel pluggen en plat maken met een Urei... VoilĂ !

Back