Logic 5.1 Midi Driver instellen

cherevo

Ingeburgerd
Hey hallo

Ik hoop niet dat deze topic weleens behandeld is? Tis toch iets anders dan die van "ik kom niet verder met logic".

Anywayz:

Ik heb Logic 5.1 zo'n half jaar geleden geïnstalleerd. Zonder problemen, alles werkte. Laatst heb ik toch maar weer opnieuw het installatieschijfje uit de kast moeten halen, want ik moest de HD formateren wegens vervuiling.

Audio doet t perfect. Heb ik overigens gewoon op ASIO staan. De rest van de audiodriveropties uit. Maar nu zit ik ineens met t probleem dat ie geen 'midi in' meer krijgt. Ik kan ook nergens een tab vinden waar ik mn MIDIDEVICE kan instellen. Zelfs als ik op een midikanaal klik kan ik daar ook geen device instellen. 'No driver' staat er en blijft er staan....

Ik heb een yamaha mu100 interface en de driver is gewoon geïnstalleerd. Cubase SX herkent m bijvoorbeeld wel.

Wie weet er een oplossing?

Nopes, dat is het rare nou net...

En als ik de TFM niet gelezen zou hebben, zou ik ook niet de moeite doen om helemaal naar synthforum.nl te surfen ;)

Ok dan,

Na wat speurwerk is het me toch gelukt.

Het is al eens in dit forum besproken zie ik nu, maar zal t nog maar even kort plaatsen voor afsluiting van de topic.

- Logic schrijft Midisetup-gegevens naar 'win.ini'.

In mijn geval stond er:

MidiIn_EWX_24_96_MIDI__1=0
MidiIn_YAMAHA_CBX_Driver=0
MidiOut_EWX_24_96_MIDI__1=0
MidiOut_Microsoft_GS_Wavetable_SW_Synth=0
MidiOut_YAMAHA_CBX_A_Driver=0
MidiOut_YAMAHA_CBX_B_Driver=0
MidiOut_YAMAHA_CBX_C_Driver=0
MidiOut_YAMAHA_CBX_D_Driver=0
MidiOut_YAMAHA_CBX_E_Driver=0

Zorg dat je zowel de driver van je voorkeur bij MidiIn_ en MidiOut_ een '1' geeft i.p.v. een '0'.

Problem solved. geen 'no driver' meer in Logic.

Back