New album MOBY - Hotel

divinio

Starting Up...
Naar aanleiding van de tread ivm Daft Punk, wou ik even weten wat men hier op het forum denkt van Moby.

Zijn nieuw album komt ook uit ergens half maart en ik zit er evenveel (of zelfs meer) op te wachten dan op dat van de Dafties.

Recorded and mixed during 2004 at Moby's apartment, Electric Lady Studios and Loho Studios in Manhattan, "Hotel" continues in Moby's tradition of beautifully eclectic records and runs the gamut from quiet instrumentals, to anthems, to downtempo sultry jams, to uplifting electro-disco, to ballads

Wat vinden jullie van zijn werk?

Zou van mij wel weer zo'n lekkere techno plaat als uit het verleden mogen worden, vond '18' behoorlijk tegenvallen.

Vreselijk .
Nietszeggende brave standaard preset muziek .
Heb de populariteit van Moby nooit begrepen .
Alleen maar van die GM achtige sounds en overbekende beats van waarschijnlijk standaard sample cd`s ..
Zijn muziek klinkt echt als een demo van een ouwe lullen synth of workstation .
En zo netjes/plat/leeg afgemixed .
En dan die zeikstem .
En dat vreselijke nummer waar iedereen emotioneel van wordt met die lelijke Orange vocoder met zo een GM piano .
Snap er echt HELEMAAL niks van .
Echt vreselijk .

Hoho, met de Orange Vocoder kun je leuke dingetjes doen hoor! :duivels:
maar dat is offtopic
Verder ben ik het compleet met je eens.

moby...ik heb nog wel "go" op 12" liggen, dat vonnik een vette plaat...maar die nummers van hem waar ie complete blues en R&B artiesten integraal bovenop een laf beatje legt, daar kan ik helemaal nix mee.....beluister liever de originelen zou ik zeggen ;)

maargoed, ieder z'n smaak ....

Moeten het dan steeds stevige pumpende beats zijn en volledig vernieuwende syths zijn?

Begrijp me niet verkeerd hé, ik zou ook niet zonder kunnen, maar ik kan hier gerust zeggen dat bijvoorbeeld de "B-sides" cd van het album Play een van mijn favorieten is.

Als je lekker relax thuis zit en je zet dat op, dan kan er niet veel stuk gaan.

Hij is niet zo vernieuwend maar ik vind het niet slecht.

Origineel geplaatst door divinio
Moeten het dan steeds stevige pumpende beats zijn en volledig vernieuwende syths zijn?

Begrijp me niet verkeerd hé, ik zou ook niet zonder kunnen, maar ik kan hier gerust zeggen dat bijvoorbeeld de "B-sides" cd van het album Play een van mijn favorieten is.

Als je lekker relax thuis zit en je zet dat op, dan kan er niet veel stuk gaan.

Hij is niet zo vernieuwend maar ik vind het niet slecht.

coldplay maakt en zingt zelf de nummers...moby ripped complete vocals van klassiekers en legt er een beatje onder...vinnik nogal een groot verschil... het gaat mij om de originaliteit ;)

ik denk dat moby's succes makkelijk te verklaren is juist doordat hij zulke herkenbare geluiden en simpele produktie heeft, kortom alles klinkt als héél veel andere dingen, dus herkenbaar. een soort grootste gemene deler.

go is een klassieker, voor de rest ben ik al zn muziek al lang weer vergeten, en op een moby rockalbum zit ik al net zo hard te wachten als op nog meer oersaaie, oliedomme r&b zangeressen met van vaseline aan elkaar klevende videoclips. het is allemaal poep :doei:

simpel, luister gewoon naar "Troubled so hard" gezongen door Vera Hall en je weet hoe het zit

Vroeger...toen kon ik Moby wel waarderen met zijn rave en techno. Play vond ik enigzins wel aardig, maar 18 was gewoon een slap aftreksel van Play (kan je nagaan hoe laag). De afgang begon eigenlijk al bij zijn punk- en rockplaat Animal Rights. Met het bericht dat zijn volgend album een rockplaat wordt, maak je mij dus niet warm voor die plaat.

Zit hier echt niet op te wachten.

En was "Go" niet al gewoon gejat... voor die tijd standaard beatje, een flanger over de hi-hats en claps, wat piano en de theme van Twin Peaks? En een "EEjjjj" sample?
Vond het ook een vette plaat hoor, en nog steeds. Het heeft iets. Maar haal 's de Twin Peaks sample eruit... wat houd je dan nog over?
De formule is niet veranderd eigenlijk...

Kennen jullie het verhaal van de drummer van Moby?

Als Moby gaat touren begint hij ieder concert met de voorstelling van de band leden. En als hij bij de drummer aankomt doet hij altijd hetzelfde truukje en het werkt iedere keer.

Als hij bijvoorbeeld in Frankrijk is, is zijn drummer... een Fransman

Is hij in Engeland... jaja een Engelsman

In Canada? Enzovoort.

En dat slaat aan bij de mensen als niets anders. Ik heb het meegemaakt in Frankrijk waar die tent meteen in vuur en vlam stond, en heb het gezien op zijn DVD.

Best grappig om te zien hoe iedereen meteen :verkoght: is!

:dubbel:

wat ik wel lachen vindt is dat ie zn muziek licensed voor auto commercials en dan het geld dat ie daarmee verdiend (geloof dat go een van de meeste gelicenseerde albums voor reclame is) weer terugsluist in de milieu-beweging...tenminste dat zegt ie ;)

Origineel geplaatst door divinio
Kennen jullie het verhaal van de drummer van Moby?

Als Moby gaat touren begint hij ieder concert met de voorstelling van de band leden. En als hij bij de drummer aankomt doet hij altijd hetzelfde truukje en het werkt iedere keer.

Als hij bijvoorbeeld in Frankrijk is, is zijn drummer... een Fransman

Is hij in Engeland... jaja een Engelsman

In Canada? Enzovoort.

Dat van die drummer is misschien wel een onnozel truksken, maar het werkt...
Ben ooit op TW eens naar Moby gaan kijken, en hoewel zijn optreden meer weg heeft van een playbackshow dan van een live optreden, moet ik toch toegeven dat ik mij goed geamuseerd heb en dat de man weet hoe hij een publiek moet bespelen.

Back