Hoi,
Zelf zit ik ook in de new age richting en er zijn 2 modules die echt de moeite waard zijn om te beluisteren:
1. Korg Wavestation A/D: vectorsynthese en wavesequencing. Heel goede back voor spacy evolving pads en effecten, heel mooie leads. Tevens kan je erg veel geluiden van het net downloaden. Hij heeft ook een externe input waardoor je eventueel externe signalen door je effecten kan routen of zelfs als een deel van een wavesequence te gebruiken. Moet je kunnen scoren voor tussen de 300 en 400 EUR
2. Access Virus A/B/C: Deze module heeft een echte trancereputatie, maar geloof me ... je kan er hééééél andere dingen uithalen ook. Zowat alle parameters zijn te moduleren door middel van de erg uitgebreide modulatiematrix. Of je nou oude analoogjes wil emuleren of exotische digitale soundscapes ... de Virus kan het wel. Een C is misschien nog wat duur (1000 EUR), maar een B moet je toch wel kunnen vinden tussen 600 en 800 EUR en een A moet je kunnen scoren voor onder de 400 EUR.
Voorts denk ik aan een Yamaha EX5R: meerdere synthesevormen (PCM, physical modelling, VA, FDSP, 128 stemmen, goeie FX en een arpeggiator).
Of een Kawai K5000R: addaptieve synthese met heel uitgebreide klankmogelijkheden.
Er zijn er nog veel meer, maar het leidt een beetje te ver om alles op te gaan sommen ... dat zal wel gebeuren met de hulp van de anderen
Succes met de zoektocht